Skocz do zawartości

325ti Compact mpak, ile wytrzyma wał?


grzesiek11

Rekomendowane odpowiedzi

400 koni i turbo... wielkie modyfikacje tego motoru, natrysk na denka czy boczne mocowania głównych mostków wału to tylko niektóre z nich... na bank odpuściłbym sobie ori tłoki i pewnie i parę innych rzeczy, ale o wał korbowy bym się nie obawiał o ile będzie odpowiednio osadzony i smarowany, najpewniej najpierw ukręcisz coś w wale napędowym :D z taką mocą bez problemów :D projekt godny pochwalenia i na pewno do zrealizowania z głową, szkoda że nie możesz wziąśc na bazę już uturbionej benzynki jak np n54..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprzęgło jasne rzecz jasna ;)

 

Chodzi mi tylko jakie są granice przy takim silniku? nie chcę wjebać kupę kasy i potem coś [bAD] bo za duże przeciążenia czy coś..

 

Jak głosi stare porzekadło "Got big boost? Buy a bike - just in case" :)

To jest jednak już spory przyrost i na dzień dobry do wymiany masz, sprzęgło i dwumas, to że coś klęknie to i tak kwestia tylko czasu. Przy takiej mocy w jaki moment byś celował? To on robi tu największe spustoszenie.

Już przy seryjnym 2.8 i 3.0 co chwila się pojawiają tematy, że coś wali z tyłu, że tuleje, że wyrwany wózek, że pół osie, dyfer, skrzynia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widac ze Twoje zamiary sa OGROMNE... 400KM do M54?? wiesz w ogole jak jest kadlub w tej jednostce, "miekkie" korbowody i wiele innych malo wytrzymalych elementow. Aby takie moce wyciagac musisz sie zopatrzyc w MEGA Kosmiczna turbine, albo kompresor, kute korbowody dwuteowe i tloki na porcelanowym denku i z teflonowym plaszczem, ostre walki rozrzadu, wyczynowe zawory, sruby glowicy ARP, przekladka, wzmocnienie walu, panewki typu SPUTTER, wtryskiwacze co najmniej 520ki, swiece, cewki, regulator cisnienia 3,5bara, pompa paliwa Walbro, customowy kolektor ssacy wzmocniony, kolektor wydechowy typu BARAN, BOV, WG, MAF z konwersja na MAP, DET3 lub w Twoim przypadku MEGASQUIRT [i tak nie wiadomo czy "oszuka" seryjne ECU], FMIC, kpl sprzegla z M57 i do tego wzmocnione, heble wyczynowe, przelotowy wydech 2,7-->3 cale, przystawka podstawki oleju, weze w oplocie, splyw oleju, ODMA w atmosfere, wskazniki EGT, AFR, BOOST, sonda LC INNOVATE, wieksza chlodnica wody, chlodnica oleju... i mnostwo mnostw, MNOSTWO innych [bAD]. Teraz podlicz koszty przynajmniej tego typu kutych tlokow x6 + pierscienie i zobaczysz ze za te cene mozesz spokojnie szukac drugiej E46 325i. W przypadku 400KM ta zabawa nie jest tania i w ogole nieoplacalna. Lepiej poszukac S50B32.

natrysk na denka

tutaj autor watku by zaoszczedzil bo dysze wystepuja :wink:

projekt godny pochwalenia i na pewno do zrealizowania z głową

zgadzam sie godny pochwalenia, ale niestety nie do realizacji z tym kadlubem. W PL nie ma takiego projektu tzn pod TAKA moc.

wziąśc na bazę już uturbionej benzynki jak np n54

... a to jest moje marzenie i w mojej opinii silnik doskonaly! R6 + TwinTurbo :cool2: Najpiekniejsze marzenie motoryzacyjne :)

Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o natrysku to nawet nie wiedziałem :oops: a reszta yoshi - superzajefajnie napisane, nic dodac, nic ując...no i brzydko się tu pochwalę że mam n54, na razie tylko z boxem, ale kolega ma sedanika z 670 kucami i topem ok 330, ta sama baza, może kiedyś pójdę w stylu burger kinga czyli " go large" i "make it double" :D :D na razie lekko mnie przeraża to o czym nie omieszkałeś wspomniec, skóra się jeży jak oglądam katalogi z tymi fajnymi częściami, wiemy czemu...nie dam tyle za jakiś głupi wężyk :D :D np
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o natrysku to nawet nie wiedziałem :oops:

nie ma sie co wstydzic :wink: Mala czesc, a tyle daje :wink: to jest nr 11 --> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT31&mospid=47656&btnr=11_2167&hg=11&fg=10

mam n54

Ty szczesciazu!!! :cool2: Jak to jezdzi??!! Widzialem ze spokojnie staje na "kresce" z M3 E92 i calkiem ladnie daje rade! Czy TwinTurbo od BMW rzeczywiscie charakteryzuje sie brakiem bezwladnosci i rwie od dna?? Jak z konsumpcja paliwa??

na razie lekko mnie przeraża to o czym nie omieszkałeś wspomniec, skóra się jeży jak oglądam katalogi z tymi fajnymi częściami, wiemy czemu...nie dam tyle za jakiś głupi wężyk :D :D np

dlatego najlepszym wyjsciem jest modzenie na kadlubie M50... mozesz robic takie cuda, ze ostatnio uzytkownik K64 rozwalil w DRAGU Hammanowska M6tke :twisted:

 

PS. Widze, ze jestes z Poznania... znasz Maleckisow, albo Krismaxa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krismaxa z widzenia, mieszkamy blisko, a raczej mieszkaliśmy, od 11 lat jestem poza krajem, gdzie często mam okazje polatac m3 e92 i muszę powiedziec że m to m, pomimo ok 350 kucy widoczne słabiej się odpycham, na tą chwilę dostałbym manto :) wiem to i się nie porównuję nawet, za to spalanie i koszty eksploatacji to inna bajka, mniej cylindrów robi swoje i jest taniej, nie jeżdże nią do pracy także w trybie przejażdżek dla funu wychodzę 12-14l , nie więcej a wiem że m potrafi zjeśc, ostatnio znajomy chwalił się że jak on jeździ swoją e60 m5 (hamman)to robi na litrze 3 km :) lekko chore.. na turba absolutnie nie narzekam, ale przedwczoraj zmieniałem pompę paliwa wys. ciśnienia - raz na pięc z rana robiła mi " ograniczenie osiągów" na displayu, także tu lekko narzekam, zmieniałem też już wszystkie wtryski i cewki, i już 2 razy musiałem kalibrowac sensor acc, tak z niczego ale to przecież wszystko typowa eksploatacja nowszego modelu bmw :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz czym On [Krismax] teraz sobie driftuje?? :wink: Kolego to gdzie na Ziemi jest taki RAJ, ze dla "zabawy" mozna sobie pozwolic na N54 i pojezdzic M3 E92?? Zazdroszcze w pozytywnym sensie i zycze jak najwiecej przyjemnosci z jazdy :handshake:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raj to nie jest, zęby trzeba zaciskac, ale sam widzisz, warto :) dokładnie to natężona praca (od 18 lat) dla bmw (zniżki, rabaty, upusty, itp :norty: ) w holandii (jednak wypada korzystnie :P ) przy oszczędnym trybie życia ( od pięciu lat rozwodnik, zaczynam od nowa i już musiałem 2 zabawki sprzedac :( ) razem złożyły mi się na obecną sytuację, nie mam aż takiego farta tylko wiarę w siebie, wiesz co bym dał za odziedziczoną fortunę?? :wink: a co do krisa to ostatni raz rozmawiałem z nim z okazji jego okładki w trends, w planie było spotkanko ale nie wyszło :( co tam teraz męczy, coś nowego czy masz na myśli właśnie owego żółtego przemoda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może turbina i kompresor jakiś będzie tylko..

... kolego wszystko polega na tym, aby do silnika wtloczyc jak najwiecej powietrza i w zwiazku z tym tak dobrac proporcje mieszanki, aby scisle odpowiadaly ogolnej teorii spalania. Natomiast najwiekszym problemem jest to, ze aluminiowy kadlub wystepujacy w M54 i "miekkie" korbowody nie wytrzymaja wysokich doladowan ponad 1 bar bo po prostu sie rozleca we wszystkie mozliwe kierunki.

Na Twoim miejscu szukalbym silnika M50B32 [E36 M3 3,2] i tutaj masz ogromne pole do popisu, bo rozwiazania techniczne TAM wykorzystane mi osobiscie "zjezyly" wlosy na glowie :shock: :lol:

 

PS. chcesz to robic wszystko sam?? czy oddac do mechanika??

Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.