Skocz do zawartości

Wymiana zawieszenia przód- jakie narzędzia trzeba mieć?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chciałbym sam wymienić przy wahaczu sworzeń krótki i długi, tuleje wahacza oraz łącznik stabilizatora, czy potrzebuje do tego jakiś specjalnych kluczy ?? Czy jest coś na co muszę uważać ?? Czy muszę później ustawiać zbieżność ?? Z góry dziękuje za opis jak to zrobić

Opublikowano

nie jest to specjalnie trudne, ważne żebyś nową tuleję wcisnął na wahacz zgodnie ze znakami. Przydać się może ściągacz do wahaczy, klucze 17 i chyba 19-nie pamiętam...

zbieżności nie musisz ustawiać potem.

 

popraw temat

Opublikowano
To w takim razie muszę odkręcić koło i wymienić po kolei te części tak ?? O jakie znaki Ci chodziło kolego ?? a czy bez ściągacza sobie poradzę ??
Opublikowano
lepiej jedź do mechanika bo jeszcze coś spierniczysz... przyglądnij się jak on to robi i ucz się patrząc na jego ręce ;)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
Przydać się może ściągacz do wahaczy,
ściągacz do sworzni i prasa żeby wycisnąc a potem wcisnąc nowe sworznie , można to zrobic lewarkiem hydraulicznym ale trzeba umiejętnie.Oprócz kluczy 13 , 17 , 19 - najlepiej nasadowe i przedłużki potrzebna jest płaska 16 bo łącznik stabilizatora czasem się obraca a od wewnętrznej strony ma podcięcie właśnie na 16.
zbieżności nie musisz ustawiać potem.
jak kto lubi ale przy każdej ingerencji w zawieszenie dobrze jest chociaż sprawdzic zbieżnośc .Instrukcję wymiany znajdziesz na forum ,poszukaj.

instrukcja dotyczy e36 ale ta sama zasada viewtopic.php?f=15&t=91227&p=992498&hilit=wymiana+sworzni+wahacza#p992498

Opublikowano

właśnie teraz zobaczyłem co źle napisałem, oczywiście że chodzi o ściągacz do sworzni.

jakie znaki? - jak robiłem tuleje w e36 to na wahaczu miałem taki ząb żeby wprasować tuleję pionowo-nie jak się podoba :D

Opublikowano
jakie znaki?
na kołnierzu sworznia są wycięcia po przeciwnych stronach ,trzeba zaznaczyc jak włożone są stare i identycznie wprasowac nowe .Nie pamiętam zewnętrzne czy wewnętrzne mają ograniczony ruch.

Do autora tematu popraw tytuł bo będzie afera

Opublikowano
jakie znaki?
na kołnierzu sworznia są wycięcia po przeciwnych stronach ,trzeba zaznaczyc jak włożone są stare i identycznie wprasowac nowe .Nie pamiętam zewnętrzne czy wewnętrzne mają ograniczony ruch.

Do autora tematu popraw tytuł bo będzie afera

 

Marek

to było pytanie do siebie-oczywiście wiem o tych znakach :D

 

właśnie, popraw temat simon_n

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O jakie znaki Ci chodziło kolego ??

A ja bym polecl tuleje polskiego TEDGUMA. sa zalane na calym obwodzie, o niebo wiecej wytrzymują i nie ma problemu ze znakami.

 

oczywiście po wymianie sworzni i tuleji zbezność jest obowiązkowa, no chyba że masz duzo kasy na opony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.