Skocz do zawartości

rezystor dmuchawy jeż


kosaaro

Rekomendowane odpowiedzi

witam

postanowiłem wymienić rezystor dmuchawy "jez" w mojej buni, bo wszystko wskazuje na to, że jest niesprawny. Mam problem, mianowicie na allegro zobaczyłem, że są sprzedawane 3 rodzaje tych rezystorów i w opisach wszystkie pasuja do e38

 

http://images8.fotosik.pl/2674/8aa1e0406c08ef95.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/2674/1e518c873d9f056egen.jpg

 

http://images8.fotosik.pl/2674/9fffa6306ecd326a.jpg

 

który z nich jest odpowiedni do mojej bmw 740i automat 98rok przed liftem

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jeż" różni się w zależności od posiadania klimatronica bądź nie. Ten pierwszy jest właśnie z klimatronika.

Generalnie realoem,bmwfans podają raczej właściwe numery po wybraniu samochodu VIN'em chyba, że już Pan Heniu coś u Ciebie dłubał.

Ja dla przykładu miałem wentylator nadmuchu z wersji bez klimatronica w związku z czym nie pasował jeż więc go na drutach wyciągnęli na bok pod poduszkę powietrzną pasażera i latem się momentalnie przegrzewał ale w chłodne dni było okey :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnego dnia ogrzewanie przestało działać. wymieniłem elektrozawory i to 4 razy i bez poprawy . wiec teraz stawiam na jeża . Dmucha z jednego zimne z drugiego letnie nawet na 32 st lub z ze wszystkich kratek letnie. jak to zdiagnozować ? A może to panel klimatronika ? ( układ odpowietrzony )

czy na kompie wyjdzie, że jeż padniety? lub panel klimatronika?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padnięty jeż ma dość prosty objaw do zdiagnozowania - nie da się sterować obrotami dmuchawy raczej nie ma to zbyt wiele wspólnego z ciepło/zimno.

 

Zawory możesz sprawdzić bez sofu ustawiając nadmuch tylko na środkową konsole (bez góry i dołu) i ręczna gałką na środkowym nadmuchu na "zimno". Jeśli będzie okey, to dołóż do tego "dół" jeśli zawory są walnięte to odpowiedni z lewej/prawej strony dołem poleci gorące powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory możesz sprawdzić bez sofu ustawiając nadmuch tylko na środkową konsole (bez góry i dołu) i ręczna gałką na środkowym nadmuchu na "zimno". Jeśli będzie okey, to dołóż do tego "dół" jeśli zawory są walnięte to odpowiedni z lewej/prawej strony dołem poleci gorące powietrze.

 

ustawić nadmuch na środkową konsole (ile stopni ustawić) ?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natawiłem na 16 st, zagrzał się silnik, dałem pokrętłem na "zimne" dałem nawiem na siebie i po chwili dodałem na nogi- wszędzie wiło zimnym.

zmieniłem na ciepło i wszędzie leciało ciepłe . ciepłe ale nie takie co ma byc , poprostu letnie . W zimie to nie bedzie za wesoło

więc na to wygląda że elektrozawory dobre, tylko dlaczego nie wieje gorącym czy to ten jeż?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, jak bardzo Ci zależy to zmień rezystor dmuchawy ale to nic nie zmieni bo on odpowiada tylko za regulacje prędkości obrotowej silnika od nawiewu, pamiętaj ze ten klimatronik jest lekko złośliwy i nie będzie chciał Cie ugotować jak jest ciepło, tak jak nie zamrozi Cie zimą.

Sprawdziłem u siebie, przy temp. na zewnatrz 19C z nawiewu wylatuje powietrze które ma 36C ale juz zdarzylo sie kilka zimnych nocy kiedy to leci duzo cieplejsze powietrze.

Najlepiej jakbyś zapiał INPE do modułu IHKA i zobaczył temperatury obu sekcji nagrzewnicy, może gdzieś jest coś zatkane. Nawet jak miałbyś pompkę uszkodzona to i tak pompa wody gna ja przez układ w takim tempie ze czasem się zastanawiam po co ona w ogóle tam jest ;) Chyba ze padła w jakiś taki głupi sposób ze blokuje przepływ wody i to Ci wyjdzie w INPIe bo nagrzewnica nie będzie miała wtedy 90-100 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ogarniam juz tego ogrzewania, dodam że z tylnego panelu leci bardzo gorące takie jak ma lecieć (przy 32 st) a z sprzodnich kratek, kratek na nogi i na szybe leci letnie !! jak mogę sprawdzić czy panel klimatronika jest sprawny ? bo to jest mój ostatni pomysł na naprawę
lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie pomysły też mogą być? ;) Weź podłóż trochę lodu pod pomiar temperatury z wnętrza przy panelu i zobacz czy zareaguje tył jest bez petli o ile dobrze pamietam więc tam jak chcesz ciepło to ciepło - bez żadnego "klimatronikowania".

Jutro sprawdzę jaka temperatura powietrza leci u mnie w normalnych warunkach. Po wygląda to wszystko jak usterka "widmo".

 

A generalnie, to bez choćby inpy to zgaduj zgadula IHKA podaje naprawdę sporo danych po których można się zorientować czy to mechanika czy elektronika głupieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.