Skocz do zawartości

Pytanie od noob'a :) 328i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

pewnie ktos bedzie zly ze zakladam nowy temat bo jest juz takich sporo ale potrzebuje indywidualnej porady.

A wiec kupilem niedawno E36 328i, kupilem w polsce od goscia ktory dorwal ja na poludniu niemiec od pierwszego wlasciciela ale przerazilo go spalanie i oplaty za rejestracje [nie wiem dlaczego nie liczyl sie z tym przed kupnem auta]. Ale wroce do tematu: bemka jest troche zaniedbana z zewnatrz tzn. pozarte progi, tylna klapa, tylne drzwi u dolu lewa i prawa strona i nadkola tylne juz troszke zaczyna brac aha i jeszcze prawy blotnik :) wiem sporo tego ale za to w srodku jak z fabryki nie brakuje nawet najmniejszych elementow typu zaslepki na sruby itp. jest idealna. Silnik w super stanie [komputer nie wykazal zadnych bledow] pali na dotyk i brzmi przepieknie. Auto ma najechane 350k i bylo serwisowane do 330 tysiaca.

 

Na codzien jezdze innym autem a to kupilem zeby samemu powoli zrobic, mam chec wyjechac czasem na jakis tor i poszalec i tu wlasnie zapytanie, jak w miare podwyzszyc moc by nie zabic motoru? [mam na mysli jego przebieg], co powymieniac i na jaka firme zeby nie powyrywac kol kiedy bede szalal, i wszystko chcialbym zrobic sam nie rzucac go po mechanikach.

Jak do tej pory zmienilem zawieszenie [niektorzy pewnie wybuchna smiechem] bo zalozylem MTS Technik kompletne ale narazie stac mnie bylo tylko na cos takiego a bylem zmuszony gdyz zawieszenia nie bylo wogole auto stalo na oryginalnych amorach z 95r .

 

Prosze o wyrozumialosc. Z zewnatrz chce zostawic calkowity oryginal bo wg mnie nic nie da sie tam ulepszyc, i tutaj kolejne pytanie o blacharke czy kupywac czesci nowe czy lepiej ze szrotow bo doszly mnie sluchy ze nowe nie koniecznie idealnie pasuja i trzeba je doginac itp.

 

Dzieki czekam na odpowiedzi

Opublikowano

Może jednak co innego gościa przeraziło? E36 nie gnije bez przyczyny.

Przy katowaniu buda lubi pękać w różnych miejscach - przednie kielichy, tylne, wyrywa się mocowanie tylnego wózka (to masz jak w banku przy tym silniku), mocowanie wahaczy tylnych pod progami. Buda się poddaje zwłaszcza przy sztywnym zawiasie. Na rynku są dostępne wzmocnienia tych fragmentów (nawet fabryczne), ewentualnie można to zlecić blacharzowi. Warto pomyśleć o komplecie solidnych rozpórek, nie wspominając o klatce.

Domyślam się że jesteś początkujący stąd te pytanie o zwiększanie mocy. Przejedź się pare razy, porównaj z innymi i zobaczysz że na nic koni kupa kiedy kierownik d...

Opublikowano

czyli radzisz zeby nic nie dodawac tylko zostac przy oryginalnej mocy ?

a co do czesci to rozpurki ok, a czy ktos testowal poliuretanowe tuleje bo zastanawiam sie nad zamocowaniem takich

i co powiecie o amorkach i sprezynach MTS? kupilem takie bo mialem malo gotowki a przeglad jakos musial przejsc :) da sie na tym pojezdzic czy zmienic bo jestem akurat za granica i zarabiam na powazny remont mysle ze do przyszlych wakacji bedzie czym sie pochwalic na jakims zlocie :)

Opublikowano
Tak jak pisze kolega wyżej, na początek odpuść silnik. Jego moc jest całkiem spora na początek. Jeżeli zamierzasz jeździć na torze, to tam sposób prowadzenia auta w niczym nie przypomina tego z ulicy. 190KM na drodze wydaje się mało, na torze z początku nie będziesz w stanie wykorzystać potencjału tego silnika. Bardziej od mocy liczą się takie rzeczy jak wzmocnienia i dobry zawias. Warto zainwestować w bezpieczeństwo, fabryczne hamulce odmówią posłuszeństwa po kilku minutach jazdy. Jak będzie Ci szło to potem kubły, dobre opony, dużo lepsze hamulce,szpera... Kiedy auto będzie przygotowane na tyle że będzie robić to co Ty chcesz, a nie odwrotnie i będziesz potrafił wykorzystać jego możliwości, zacznij pracować nad silnikiem.
Opublikowano

Odnośnie poliuretanów trzeba się liczyć z tym że mogą wyjść różne niespodzianki. Nie jest rzeczą niezwykłą że poliuretan się szybko rozpada, trzeszczy lub zgrzyta. Zwłaszcza dotyczy tych popularnych, najtańszych, które wszyscy montują, o Powerflexach nie słyszałem żadnych złych opinii, ale są po prostu dużo droższe. Niezłą alternatywą są ponoć produkty Meyle HD.

Ogólnie to nie jest forum, gdzie się dużo dowiesz na takie tematy. Polecam (o ile mi wolno) racingforum.pl myślę że będziesz miał dość lektury na nadchodzącą jesień :) .

Opublikowano

dzieki zapytam tez tam

a moze ktos mi cos powiedziec odnosnie tej blacharki? moze ktos zna firme ktora produkuje elementy blacharki dobrze spasowane ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzieki zapytam tez tam

a moze ktos mi cos powiedziec odnosnie tej blacharki? moze ktos zna firme ktora produkuje elementy blacharki dobrze spasowane ?

najlepiej szukaj używek oryginalnych w idealnym stanie jak chodzi o blacharskie elementy

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
a wiec jesli chcesz tym poszalec na torze to licz sie z tym ze moze cie zarzucic i wyrabiesz gdzies w mur albo slupa sam widzialem jak kumpel ktory jezdzil na nielegalne wyscigi bmw 328i cabrio wyciagal niezla kase skubaniec naprawde niezle jezdzi ale na wlasne oczy widzialem jak przy zwyklym lataniu bokami wokol lamp przypierdzielil w drzewo i to dosc ostro autu sie zawiele niestalo ale musisz sie liczyc z kosztami ewentualnej naprawy/wymiany paneli w takim wypadku naprawde oplacalo by sie sciagnac beemke z taka sama buda z angli wystarczylo by nawet jak bys sciagna takiego isa i juz bys mial na wymiane w razie jakiejs stluczki ja osobiscie tak zrobilem i niezaluje bilet do angli wyszedl by cie jakies 200-400 zeta takie auto tu kupisz juz za 200-400 fuli i dojazd do polski zaleznie od tego gdzie mieszkasz kolejne 300 fuli troche duzo ale bierz pod uwage ze masz wszystkie panele dzwii i szyby niektorym moze sie to wydac glupie ale sam sie nad tym zastanow jesli masz w anglii jakis znajomych albo masz kogos kto sciaga angole do polskii m3 sie narka
Opublikowano

Kumpel jest dobry tylko nie panuje nad autem. Pewnie szatan nim zamiotał.

Podajesz przykład z czapki, co ma zabezpieczona impreza na torze do idiotycznego kręcenia bączków w nocy pod marketem. Pisanie o tych dwóch rzeczach w jednym zdaniu pokazuje jakie masz pojęcie.

 

Ubezpieczenie w Anglii jest imienne, więc kupując auto i wsiadając do niego nie masz żadnej polisy OC. Doradzasz takie coś bezmyślnie bo pewnie ci się udało i nawet o tym nie wiesz.

Opublikowano
stefan kurde siedze w anglii od 5 lat i tu mozna wykupic ubezpieczenie na 2-3 dnii normalnie kupujesz przez neta wyniesie cie jakies 2 dychy i wsiadasz w auto i jedziesz
Opublikowano

powiem ze tez juz o tym myslalem ale nie zabardzo mam gdzie trzymac takich zwlok z anglii a druga rzecz ze kupilem moja 328 za 4k zl wiec glupio byloby wydac 5-6 na klona z czesciami :)

pewnie myslicie co to ja za trupa kupilem ze za 4k zl m52 pod maska ano nie wiem jak mi sie to udalo ale gdyby nie troche rdzy to moznaby o nim powiedziec ze to wersja ´´kolekcjonerska´´ wszystko jest w idealnym stanie i dziala zadko mozna taka spotkac

 

aktualnie czekam na komplecik poliuretanu, no i chce jeszcze wymienic sworznie, drazki z koncowkami i obowiazkowo hamulce [tarcze + klocki] tylko zastanawiam sie jeszcze nad firma, wiele osob doradza meyle no i tak dumam czy kupic z tej firmy bo nie znam i nie wiem czy trwale sa te czesci, zalezy mi na tym zeby byly mocne bo jak juz wymieniac wszystko to na cos dobrego zeby po 6miesiacach sie nie okazalo ze wystukane koncowki albo cos jeszcze gorszego

jak mowilem to moje pierwsze takie przedsiewziecie w zyciu i nie znam sie jeszcze za bardzo na jakosci czesci wiec jakby ktos znal porzadna firme ktora oferuje towar za ludzkie pieniadze [nie mowie ze maja to byc grosze, ale nie chce sugestii typu kup sobie tarcze zimmermana 4k zl sztuka bo to poza moim zasiegiem]

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć,

 

Odnośnie twojego posta, popieram powyższe wypowiedzi, że 193 kuce są wystarczające.

Ja mam 2.0 - 150 HP - po 20 latach pewnie ze 125 się ostało, zawieszenie TA Technix - czytałem dużo postów i podobno to to samo co MTS...

Ogólnie zawieszenie nie jest złe, wiadomo, że to nie bilstein b6, koni str itd ale daje rade.

Na torze gostyń (sporadycznie startuje) 2 sekundowy progres (53 zamiast 55s) w stosunku do seryjnego Sachsa z obniżonymi springani no name.

 

Jeśli chodzi o gnicie... posprawdzaj kielichy!!! tak jak pisali poprzednicy. Ja w zimie polatałem bokiem i gniazdo tylnego amortyzatora wraz z nim wylądowało w bagażniku...

 

Jeśli chodzi o ewentualne wypady na tor to poza zawieszeniem najważniejsze jest ogumienie.

profil 55 na tor to maksimum, z gum polecam toyo r1r lub r888 - tanie nie są, ale z kim bym nie gadał to je poleca - mnie niestety nie stać :lol:

Jak już zawias i opona będzie to trzeba auto usztywnić - do e36 oprócz rozpórki na przód i tył polecan xbrace na przód pod silnik - seryjnie montowany gadżet w e36 cabrio (na allegro chodzi w granicach 250-300 PLN).

Potem kubeł i szelki.

 

Silnik to high end - w m52 możesz zamienić kolektor dolotowy na ten z m50b25 - jest większy, przez co podniesiesz moc silnika - prosto i skutecznie.

 

Masakra, ale się zapędziłem, nie zwróciłem uwagi na to, że post z 2011 :D:D:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.