Skocz do zawartości

316i Problem z kasowaniem Oil service


markus9292

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na wstępie proszę bez komentarzy typu: "użyj wyszukiwarki", itd.... Bo przekopałem cale forum w tej sprawie. Chodzi o skasowanie oil service. Moja bunia to tak jak w tytule E46 316i M43TU '99 rok. Nie mogę skasować serwisu oleju. Próby z kabelkiem z 7 pinu do masy nie przynoszą rezultatu. Komputer w tescie 19 odblokowany, a pomimo tego robiąc wszystko według instrukcji z forum nie wyskakuje opcja resetu inspekcji. Czy jest jeszcze jakaś inna możliwość skasowania tego? No prócz podpięcia pod kompa. Olej itd. wymieniłem sam więc szkoda troche te 50 zł dać z to że ktoś mi skasuje licznik do nastepnej wymiany. Bo byle jakie podpięcie opd kompa zaczyna się w większości warsztatow od 5 dych. Proszę o jakąś radę. Może jest jeszcze jakiś inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehh a no właśnie, że nie miałem. Nie wiedziałem, że takie coś może mieć na to wpływ. Za chwilę idę spróbować to napiszę czy się udało czy nie. A czy na różne rzeczy w komputerze za pomocą przycisków na zegarach też drzwi mogą mieć wpływ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa.... Drzwi nie zrobiły różnicy. Może ja cos źle robię? Łączę kabelkiem pin nr 7 w złaczu pod maską (takie odkrecane okrągłe bo nie pamiętam jak sie nazywalo... OBD chyba czy jakoś tak) z masą przy akumulatorze. Aku jest z przodu w M43TU więc mam pod ręką. Wsiadam, przekręcam kluczyk aż włączy się zapłon i czekam ok 25-30 sekund. No i pownno sie chyba skasować. Jeśli robię coś nie tak niech mnie ktoś pokieruje. Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

E46 od 1998 - 08.1999 inspekcję kasujemy poprzez złącze diagnostyczne, od 09.1999 poprzez przycisk w liczniku.

 

Pierwszy sposób dla E46 od 1998 - 08.1999

 

1. Włącz zaplon (zamkniete drzwi)

2. mostek pinow 7-19

3. czekamy ok. 15 sec

4. wyciagamy mostek

5. wylaczamy zaplon

 

Drugi sposób dla E46 od 09.1999 r.

 

Wyłączyć zapłon.

Wcisnąć i trzymać lewy przycisk .

Przekręć stacyjkę na pozycję 1 trzymając przycisk

Po 5 sek. pojawi się "OIL SEVICE" lub "INSPECTION" razem z informacją RESET lub RE.

Puścić lewy przycisk.

Wcisnąć lewy przycisk i trzymać aż napis RESET będzie migać.

Puścić przycisk.

Ponownie nacisnąć i puścić.

Wyświetlony zostanie nowy okres przeglądu.

Jeszcze raz nacisnąć i puścić przyciisk.

Wyłączyć zapłon.

 

Tu jest pokazane jak skasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No niestety drugi sposób u mnie też nie działa (a wcześniej tak kasowałem) Bunia jest ze stycznia 2000 więc wszystko winno być o.k. a niestety nie jest.

Ma ktoś może receptę na to ??? :roll:

 

Musisz coś zle robić albo nie działa ci przycisk (łatwo go uszkodzić podczas demontażu zegarów lub można go zle założyć). Napisz może co się dzieje kiedy postępujesz wg. opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk +zapłon w pozycji 1 około 5 sekund (wcześniej "test 1" ) i pokazuje się napis inspekcja póżniez zegar i w końcówce end. Nie pokazuje sie jednak napis reset a wcześniej było ok. W przycisk nie waliłem mlotkiem a przyciskalem palcem delikatnie. Co mogłobyć nie tak ?
Ignacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popróbuj jeszcze, skoro kiedyś się udało to teraz też musi, a może za krótko trzymasz przycisk, zobacz jak gość na filmiku trzyma dłużej niż 5 sek. :

 

PS. Z tego co pamiętam to testy uruchamia się kiedy stacyjka jest przekręcona na pozycji 2 a inspekcja powinna się uruchomić na pozycji 1, ale nie jestem pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdz pod tym linkiem jest wszystko

viewtopic.php?f=69&t=95787&hilit=+kasowanie+inspekcji

 

polacz te dwa piny na 15 sek i bedzie ok jak dalej bedzie problem to pisz cos poradzimy napewno

 

 

Sorry chłopaki, że sie trochę nie odzywałem ale miałem małe problemy z kompem i dopiero teraz wszystko jest ok. Chodzi mi głównie o to czy po złaczeniu tych pinów mam wlaczyć zapłon czy coś inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz przyszło mi do głowy czy górna pokrywa złącza diagnostycznego jest o.k. Miał ktoś takie problemy ? Byłem kiedyś na diagnozie i mocno sie meczyli zanim załozyli spowrotem pokrywę która ma zworki i jak coś uszkodzili to z kasowania zapłonem i przyciskiem nici :?:
Ignacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

jak zmienić odliczanie ? z 30 000km na np 15kkm ?

 

Za pomocą NCS, trzeba przeprogramować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czytać dane z modułu przestawić i zaprogramować ponownie. Poszukaj na forum jest wiele wątków odnośnie programowania w NCS. :search:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.