Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Moja bunia to 535i 96r. przebieg 270000. Kiedyś na castrolu ze dwa razy zapaliło mi się ciśnienie oleju. Raz było tak że jak trochę gazowałem i trzymałem go na obrotach na postoju to później jak spadły obroty to zaczęła się jarzyć kontrolka, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu ok. Teraz mam wlanego Motula i silnik pracuje lepiej, ale nie sprawdzałem czy zapali się przy tym gazowaniu.

W przyszłym tyg będę u znajomego mechanika i mamy sprawdzić ciśnienie manometrem, także będę znał dokładną wartość.

Powiedzcie w jakiej granicy powinno się mieścić i po jakiej wartości zapala się już kontrolka ciśnienia??

Edytowane przez ryba266
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Autodata podaje ciśnienie oleju na poziomie 4,5 bar/rpm.

Sprawdź wydajność pompy i stabilizację regulatora.

Kai
Opublikowano

Zasugeruj kolego jak to zrobić.

W poniedziałek jadę do mechanika i on mówiłł żeby podłączyć manometr pod czujnik ciśnienia oleju.

A jak sprawdzić wydajność samej pompy? i co z tym regulatorem ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, sprawdzić ciśnienie manometrem podłączając go w miejsce czujnika oleju. Jeżeli ciśnienie będzie w miarę stabilne (nie pytaj w jakim zakresie), to może masz tylko czujnik ciśnienia oleju uszkodzony. Jeżeli ciśnienie będzie spadać poniżej 4 barów, to obwiniałbym pompę.
Kai
Opublikowano

Jak czujnik to żaden kłopot go wymienić, pompę też można wymienić, a nie myślisz że na panewkach słabo i dlatego ciśnienie ucieka??

No i jeszcze powiedz co z tą stabilizacją regulatora?? gdzie on jest i jak to zrobić??

Opublikowano

Byłem dzisiaj sprawdzić ciśnienie. Manometr pokazywał 2-2,5 bar na wolnych obrotach. Po lekkim dodaniu gazu było już 4 bary na wyższych obrotach 5 barów.

Nie wiadomo przy jakich obrotach powinien mieć te 4.5 bara, ale wydaje mi się że jest wszystko dobrze :)

Opublikowano
Hej, cisnienie ok, sprawny czujnik powinien pokazać za małe ciśnienie przy 0.5 bar i poniżej na wolnych.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Tak jak pisałem zapaliło mi się kiedyś ciśnienie, ale jak widać ciśnienie jest dobre. Czujnika na razie nie będę wymieniał chyba że zacznie całkiem głupieć, albo cieknąć.

Wtedy jak to ciśnienie się zapaliło, miałem zalanego Castrola, może to było powodem.

Opublikowano
mojemu kuzynowi (530d, castrol magnatec 10w40), na wolnych obrotach, przy włączonej klimatyzacji, w korku też się zapalała konrolka ciśn. oleju. Zmienił na shell helix ultra 5w40 i problemy się skończyły.
Opublikowano

No mój był chyba 5W40, ale coś jest na rzeczy :) Ogólnie te najbardziej reklamowane oleje nie do końca są dobre.

Kiedyś miałem golfa 2,0 16V podkręconego do 180 koni i jak miałem wlanego Mobil 1 to silnik brał trochę oleju i rozrząd trochę hałasował. Po zmianie na valvoline 10W60 jak ręką odjął. Silnika prawie nie było słychać, sam wydech.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powróć może do tego co BMW zaleca i od początku był lany...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.