Skocz do zawartości

e36 malowanie progów.... sprayem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wziąłem się dzisiaj za wywalanie rdzy z progów i w trakcie prac okazało się, że baranek którego używam ma znacznie jaśniejszy kolor niż baranek na pozostałej części progów. Z racji na to, że będzie się to rzucać w oczy wymyśliłem, że mógłbym całe progi po prostu pomalować lakierem z puszki w kolorze nadwozia (mam szare progi). Wiem, wiem, zaraz pół forum powie że malowanie progów czy zderzaków z puszki to wioska, że wyjdzie beznadziejnie i w ogóle auto będzie się po tym nadawało do wysadzenia w powietrze. Co to malowania zderzaków zgadzam się że to nie zadziała, bo są plastikowe i zwykły lakier poodpada, ale tak na dobrą sprawę, to progi są przy samej ziemi, do tego są chropowate i nieelastyczne, więc czy na prawdę pomysł pomalowania ich sprayem jest taki zły? Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam, Karol

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wziąłem się dzisiaj za wywalanie rdzy z progów i w trakcie prac okazało się, że baranek którego używam ma znacznie jaśniejszy kolor niż baranek na pozostałej części progów. Z racji na to, że będzie się to rzucać w oczy wymyśliłem, że mógłbym całe progi po prostu pomalować lakierem z puszki w kolorze nadwozia (mam szare progi). Wiem, wiem, zaraz pół forum powie że malowanie progów czy zderzaków z puszki to wioska, że wyjdzie beznadziejnie i w ogóle auto będzie się po tym nadawało do wysadzenia w powietrze. Co to malowania zderzaków zgadzam się że to nie zadziała, bo są plastikowe i zwykły lakier poodpada, ale tak na dobrą sprawę, to progi są przy samej ziemi, do tego są chropowate i nieelastyczne, więc czy na prawdę pomysł pomalowania ich sprayem jest taki zły? Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam, Karol

 

Fachowo to się lakieruje - malować to można ściany, drzwi, sufit, okna w domu lub ogrodzenie ( jak jest metalowe )

 

 

Jak chcesz to to zrobić tak, żeby po najbliższej zimie wszystko nie odpadło - to tylko pistoletem a nawet dwoma - takim do baranka i takim do lakierów.

1. Czyścisz progi do gołej blachy - odtłuszczasz (zmywaczem silikonu), na to jedna pełna warstwa podkładu reaktywnego (wytrawiającego) lub epoksydowego.

2.Techniką mokro na mokro( np podkłady Dupont można tak kłaść) położyć warstwę podkładu akrylowego ( w przypadku podkładu wytrawiającego-na niego nie wolno nakładać żadnych szpachlówek). Po wyschnięciu przejechać wszystko p600 na wodę( by nadać przyczepności).

3. Jeżeli wżery są to szpachla uzupełniająca( polecam Trotona uniwersalna) szlifowanie p80, p150 i p240. Później wypełniająca, wyprowadzanie p150, p240, p320.

4. Ponownie odtłuścić (zmywaczem) i położyć pełną warstwę podkładu akrylowego, przeszlifować po wyschnięciu p600 na wodę.

5. Baranek (firmy BOLL taki pod pistolet) -od ciebie zależy jaka ma mieć fakturę - jak chcesz uzyskać drobną fakturę to musisz prowadzić pistolet minimalnie w odległości 45-50 cm od elementu.

By baranek dobrze wyschnął i nie było żadnych niespodzianek przy nakładaniu bazy - dobrze odczekać 24 godziny (niby taki okres przewidziany jest dla baz wodorozcieńczalnych) konwencjonalne bazy można nakładać po 3-4 godzinach - ale lepiej dmuchać na zimne. Odtłuścić.

6. Baza - aplikowana zależnie od producenta Klar podobnie.

Co do rozcieńczania, nakładania, czasu schnięcia podkładów, bazy, klaru wytyczne dostaniesz w mieszalni.

Teraz ktoś może powiedzieć, że nie ma potrzeby lakierowania baranka - jednak jest ponieważ sam Baranek, jako powłoka nie jest odporna na wodę a lakier baza + klar ew. lakier akryl ( w zależności od koloru ) działa ochronnie.

 

Spraye są na tyle trwałe, że schodzą po przejechaniu ich czyściwem nasączonym rozcieńczalnikiem nitro.

A najlepiej jak oddasz do lakiernika zapłacisz 200-300 zł - masz spokój i nie nawdychasz się lakieru. Nie wydasz kasy na podkłady, bazę, klar, szpachlówki, papier ścierny, zmywacz silikonowy, kompresor, pistole, wąż, szybkozłączki, odwadniacz, reduktor, nitro( do mycia pistoletu- wyłącznie!!!)taśmę papierową, folię ochronną lub papier do oklejenia.

No chyba że masz możliwość, czas i chęci spróbować lakierowania.

Ja spróbowałem - paru lakierników oglądało i powiedzieli że jak na warunki w jakich to wykonywałem i jakim sprzętem (lakierowałem pół mojej Buni) - to wyszło mi to nieźle.

tyle ode mnie :) pozdrawiam

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerny wykład :) . Doszedłem do wniosku że zaczekam do wiosny i pomaluje progi u lakiernika razem ze zderzakami. Będzie na pewno porządnie, bo ja nawet nie mam kompresora żeby to dobrze zrobić.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerny wykład :) . Doszedłem do wniosku że zaczekam do wiosny i pomaluje progi u lakiernika razem ze zderzakami. Będzie na pewno porządnie, bo ja nawet nie mam kompresora żeby to dobrze zrobić.

 

Wiesz progi maja ta przewagę na innymi elementami - że gdy dajesz baranka pod bazę -nie musisz się tak starać przy nakładaniu klaru- po prostu faktura powłoki wierzchniej nie musi być lakierowana tak, by na niej nie wyszedł "baranek", wcięcia.

Jeśli masz znajomego co ma z osprzętem kompresorek olejowy 24-50 l butla ok. 160-170 l/min wydajności (te 204 czy 210 l/min to tylko wydajność teoretyczna) i silnik o mocy przynajmniej 2,5 kW + pistolet HP( wysokociśnieniowy z dyszą 1,3-1,5) - to progi dasz rade polakierować

Także próbować możesz - a podkłady, szpachle czy baza i klar zostaną ci jakbyś chciał sobie później jakieś zaprawki porobić.

masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.