Skocz do zawartości

Mam słabe ładowanie 740D, 2001 alternator bezszczotkowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam słabe ładowanie 740D, 2001. Zaraz po uruchomieniu silnika ładowanie jest OK (13.8-14V), ale po kilku minutach spada do ok. 12V. Kontrolka ładowania się nie świeci. Czy takie zachowanie napięcia jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie alternatora lub jego regulatora?

Alternator jest bezszczotkowy (więc nie ma się tam co zużyć), chłodzony cieczą 150A. W serwisie poiwiedziano mi że może być uszkodzony regulator, ale nie występuje on jako część osobna tylko z całym alternatorem, a cena jest dowalona. Jeśli tak to może ktoś ma taki alternator do zbycia?

Opublikowano

Zgadza się, że nie ma tam się co zużyć. Alen jeden problem już napewno z nimi istnieje.

Otóż na diodach prostowniczych dochodzi do braku kontaktu, po osiągnięciu temperatury, dlatego najpierw ładowanie jest, a później znika i pomimo utraty prądu z jednego obwódu cewek kontrolka się nie zapali.

Ja temat ten już przerabiałem, lecz z braku czasu na jeżdżenie po sklepach, gdyż była to pilna sprawa, podgrzałem diodę lutownicą i podgiąłem nóżke diody z naprężeniem, śprawdzić jest łatwo która, gdyż stojan jest przykręcany i nie ma potrzeby lutowania. Na odkręconym stojanie dokładnie mozna diody przemierzyć, a ruszając nóżkami wykryć która traci kontakt w sobie.

Alternator pomimo takiej nie dokońca prawidłowej naprawy hula do dziś no i już prawie drugi rok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.