Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, czy wie ktoś jak i czym zmienić w komputerze akumulator z 90Ah na 110Ah, podejrzewam że pewnie NCS, ma ktoś jakiś opis?
Opublikowano

A można to zrobić DISem, bo przyznam szczerze, że NCS dla mnie to za bardzo skomplikowany.

Co do opisów to szukałem i nie ma jasnych jak dla mnie.

Opublikowano
Z tego co wiem to Nie, ale mogę się mylić. Za pomocą DIS możesz tylko zarejestrować nowy akumulator.
Opublikowano
Witam,w zeszłym roku wymieniłem akumulator w swojej 520d na nowy od 3 litrówki, nie pamiętam parametrów tej baterii, i w kompie nic nie było ruszane bo nawet nie wiedziałem że coś tam trzeba pogmerać.Co może się stać? Auto jak na razie kula spoko tzn. z elektryką problemów brak :wink:
Opublikowano

Z tego co wyczytałem kolego, to może CI np nie doładowywać alternator odpowiednio tej większej baterii i możesz mieć różne później problemy.

Nie wiem, nie jestem znawcą.

Opublikowano
Witam,w zeszłym roku wymieniłem akumulator w swojej 520d na nowy od 3 litrówki, nie pamiętam parametrów tej baterii, i w kompie nic nie było ruszane bo nawet nie wiedziałem że coś tam trzeba pogmerać.Co może się stać? Auto jak na razie kula spoko tzn. z elektryką problemów brak :wink:

 

Nic sie nie stanie,(jak widać nie stało) tymbardziej jeśli masz większą pojemność niż zaprogramowana, te dane dotyczące pojemności są potrzebne tylko w specyficznych sytuacjach, najczęsciej na granicy wyczerpania akumulatora, tak aby można blokować uruchamianie urządzeń o zbyt duzym poborze prądu np. ogrzewanie szyby, dmuchawa itp. Inna sprawa że ze nie koniecznie musi to być wieksza pojemność, stosowane były 80,90,110 Ah zależnie od wyposażenia

Opublikowano

Witam, nie mogę sobie z tym poradzić, a więc robię tak:

W NCS wg opisu konfiguruję profil EXPERTMODE, później w C:\NCSEXPERT\WORK tworzę pusty katalog FSW_PSW.MAN

Aktualizuję NCSa z DATEN, ECU i SGDAT. Przeładowuję kompa, uruchamiam ponownie NCS, i robię następująco:

 

Otwieram NCS ląduje profil EXPERTMODE Wciskam F1 VIN/ZCS/FA następnie F3 ZCS/FA f ECU wybieram model e60 i klikam OK.

I mam do wyboru CAS i LMA, wybieram CAS i daje OK.

NCS sczytuje VIN itd. następnie daję F6 BACK

i klikam na F4 Process ECU i mam do wyboru różne sterowniki, dalej wybieram CAS i daję OK odczytuje, następnie daje F4 READ ECU

 

i tu zaczyna się problem NCS wywala mi błąd:

Okienko i pisze:

Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG!

COAPI-1043:error during processing CBD-file

CAS3.C06

i przycisk OK

Opublikowano

Działa, dziwne właśnie używam inpy INPA_EA-90X ENG. Jutro wywalę wszystko tzn system i zainstaluję jeszcze raz,od nowa wszystko, bo miałem wcześniej inne wersje INPY, możne to tu problem.

Znalazłem na angielskojęzycznych forach podobne wątki, piszą różnie uszkodzona baza danych, zmieniałem na V40 i V41, bez skutku, pisali też o ediabas że po zmianie na ediabas 7.2.0 pomogło, tylko nie mam pojęcia jak to podmienić, na żywca podmienić pliki czy to się instaluje?

Opublikowano

A INPA_EA-90X ENG jakie ma? może nic nie ruszać i spróbować na plikach INPY?

Kolego a ja sczytam to to będę miał ten parametr do zmiany z 90Ah na 110Ah? 2xwchodzę w moduł CAS, sczytam i rozumiem że będzie tam?

Opublikowano
A INPA_EA-90X ENG jakie ma? może nic nie ruszać i spróbować na plikach INPY?

Kolego a ja sczytam to to będę miał ten parametr do zmiany z 90Ah na 110Ah? 2xwchodzę w moduł CAS, sczytam i rozumiem że będzie tam?

 

Nie wiem jakie są w INPA_EA-90X ENG to jakaś autorska kompilacja. Po odczytaniu CAS w pliku FSW_PSW.TRC pojawia sie odczyt z wszystkich sterowników, w nim znajdziesz "KLASSE_BATTERIE" i odpowiednią pojemność i typ akumulatora. Twoje zadanie to skopiować zawartość pliku FSW_PSW.TRC do pliku FSW_PSW.MAN (stwórz go) i zmienić wpis np:

KLASSE_BATTERIE

80ah

na

KLASSE_BATTERIE

110ah

 

Po czym wybrać "job" SG_CODIEREN

Inna sprawa to wydaje mi sie że bez edycji profilu nie będzie czytał pliku *.MAN Tutaj jest jakis ncs z profilami czytającymi MAN https://rapidshare.com/files/457991019/en_ce_es.rar

W inpie powinno być widać jaka jest pojemnośc aku

Opublikowano
Dzięki kolego, wina leżała po stronie NCS, wszystko chodzi na tym. Tylko odpowiednio trzeba profil expertmode ustawić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.