Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu myślę o kupnie auta (130i i 123d są na krótkiej liście), które z różnych powodów chciałbym niedługi czas po kupnie wyrejestrować w Polsce i zarejestrować w Wielkiej Brytanii.

 

Żeby przejść tutejsze badanie techniczne (i w konsekwencji otrzymać rejestrację) konieczne jest spełnienie kilku warunków:

1) światła mijania muszą zachowywać się odwrotnie niż w kontynentalnej Europie (tj. prawy reflektor świecący nisko, lewy wyżej po skosie),

2) prędkość na liczniku musi być pokazywana w milach,

3) tylna lampa przeciwmgielna musi się znajdować po wewnętrznej stronie jezdni (czyli po prawej),

4) lampa cofania musi się znajdować po zewnętrznej stronie jezdni (czyli po lewej).

 

W związku z tym miałbym kilka pytań do posiadaczy (w szczególności Golfa VI GTI):

 

1) Czy światła (halogenowe lub ksenonowe) mają w obudowie jakąś wajchę, która pozwala na wycięcie tego snopu światła, który świeci w dal po skosie po prawej stronie? Czytałem w wielu miejscach (głównie na brytyjskich forach), że niektóre auta (głównie ksenony) mają coś takiego.

 

2) Jeżeli nie istnieje coś takiego, to czy ktoś się orientuje, czy możliwa jest prosta wymiana reflektorów ksenonowych na halogenowe. Jeżeli miałbym auto z ksenonami, to kupiłbym angielskie halogeny (tańsze) i mógłbym sobie takie zamontować jadąc na badanie techniczne oraz podczas dłuższych tam pobytów.

 

3) Czy komputer pokładowy ma funkcję pokazywania aktualnej prędkości? Jeżeli tak, to czy może pokazywać prędkość w milach na godznię?

 

4) Odnośnie punktów 3 i 4: czy tylne światła przeciwmgielne i cofania są podwójne (czyli dwa czerwone i dwa białe po obu stronach) czy pojedyncze? Jeżeli są pojedyncze, to czy kolor światła zależy od koloru żarówki czy klosza?

 

Byłbym wdzięczny, jakby ktoś był w stanie mi pomóc znaleźć odpowiedź na powyższe pytania.

Opublikowano

Wg tej strony http://www.vca.gov.uk/vca/other/faqs-vehicle-importi.asp przynajmniej przeciwmgielne musi być po prawej stronie. Jeżeli jest po obu, to nie ma problemu. Stąd moje pytanie, jak to wygląda w BMW 1 series, bo w instrukcji nie jest wyjaśnione. Wyczytałem gdzieś też, że podobna historia jest z białym swiatłem cofania, ale być może faktycznie, nie jest to konieczność.

 

Zdaję sobie sprawę, że koszty takiej operacji będą większe. Przede wszystkim ubezpieczenia, bo ceł, czy podatków jakiś dużych (idących w tysiące) tutaj nie ma. Chociaż na przykład tak samo wyposażony nowy Golf GTI (kolejny model na mojej krótkiej liście) wyszedłby mnie tutaj ok 3000-3500GBP więcej, więc nawet uwzględniając koszty przeróbek i dodatkowych opłat, mógłbym nie wyjść na tym stratnie. Używane E87 są kolei jest zaskakująco tańsze niż w Niemczech...

 

Ale, kwestia główna jest taka, że auta nie potrzebuję na codzień, a raczej jako zabawkę na weekend (kuszący jest duży wybór tutejszy torów) i transport wakacyjny. W związku z tym dużą część przebiegu będę robił na kontynencie, więc byłoby mi tak wygodniej (chyba - mam w planie najpierw pojeźdzdić po Anglii wypożyczonym kontynentalnym autem, żeby sprawdzić jak to jest). Oczywiście wszystko musi mieć ostatecznie ręce i nogi, dlatego część mojego research'u polega na obadaniu, ile i jak dużych modyfikacji musiałbym robić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.