Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Prawdopodobnie jest to ten sam silnik (skok, średnica tłoka, więc pojemność skokowa i stopień sprężania są takie same dla318i i 320i). Różnica tkwi w oprogramowaniu.

Bądź ostrożny z kombinowaniem przy aucie. Przełożenie przekładni głównej (tej w tylnym moście, prze tylnych kołach) jest różne. W318i: 3.39, w 320i:3,46.

Jest to mój pierwszy post w życiu, więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrowienia

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Poniżej niewielkie różnice...ale jednak są...

 

Jeśli chodzi o silnik.... moc 143KM vs 170KM - uzyskana jest przez inne oprogramowanie ECU, inny kolektor ssący oraz wałki rozrządu o innej charakterystyce.

Skrzynie biegów są takie same.

 

http://img33.imageshack.us/img33/7707/imagename1.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/3228/imagename2.jpg

Opublikowano
Ciekawe czy w materiałach tłoków i innych podzespołów jest to samo, czy jednak 320i ma mocniejsze podzespoły, w dieslach bynajmniej wzmacniane są głównie korbowody, wały, tłoki.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Poniżej niewielkie różnice...ale jednak są...

 

Jeśli chodzi o silnik.... moc 143KM vs 170KM - uzyskana jest przez inne oprogramowanie ECU, inny kolektor ssący oraz wałki rozrządu o innej charakterystyce.

Skrzynie biegów są takie same.

 

http://img33.imageshack.us/img33/7707/imagename1.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/3228/imagename2.jpg

 

Witam, zgadzam się z przedmówcą na temat różnic. Według realoem (wersje oczywiście po liftingu):

318i:

Kolektor ssący - 11617561389

Wałek rozrządu zaworów ssących - 11317567238

 

320i:

Kolektor ssący - 11617546981

Wałek rozrządu zaworów ssących - 11317563345

 

Dodatkowo inna pompa wody - 11517586929 (318i) i 11517586927 (320i)

 

Przejrzałem silnik wraz z osprzętem, nie przeglądałem układu wydechowego.

 

Pytanie pozostaje otwarte - sam mam 318i, w której chciałbym przeprowadzić operację, która pozwoli na uzyskanie mocy ~170KM

- czy ktokolwiek takiej operacji dokonał?

- czy ktoś zna zakład (południe PL, od Wrocławia, po Kraków, z preferencją na Górny Śląsk), który by się tego podjął?

- kupno części mechanicznych to nie problem, jak jest z dostępem do oprogramowania komputera silnika?

- ktoś widzi jakieś zagrożenia? (pomijam fakt błędnego zaprogramowania kompa, niewłaściwego montażu części itp, bardziej chodzi mi o nagły, znaczny wzrost spalania, problemy z katalizatorem - podobno jest inny itp)

 

Pozdrawiam wszystkich!

Opublikowano
Tak szczerze to jest sens? Jeżeli robić na >170KM to jeszcze, ale o te 27KM? Wolałbym chyba pojeździć troche a potem zamienić na 325i albo i już 320i, ale szkoda chyba zachodu bo koszty będą spore zapewne.
Opublikowano
Zgadzam się, że lepiej byłoby przesiąść się na 320i (albo na coś 3 - litrowego) i że koszty są znaczne. Natomiast moja 318 jest dość bogato wyposażona z ciekawym zestawem kolorystycznym wnętrza, przejechałem nią trochę kilometrów, nie zawiodła mnie i zamiana na inny samochód jest dla mnie bardziej ryzykowna niż wspomniane zmiany. Co do 27KM, miałem okazję przejechać się 320i i jest to odczuwalna różnica - czy ktoś podziela również moje zdanie?
Opublikowano
Pomyśl, może łatwiej będzie zrobić "zwykły" tuning niż kompletną przeróbkę na wersję 320i :wink: :wink:
  • 2 lata później...
Opublikowano
bez turbiny chyba za duzo nie da sie zdziałać ....ale sam jestem ciekaw jak mozna dodac koni wiecej ;) sam mam 129 koni ^^ niby mało ,ale samochod jest wystarczająco dynamiczny . Nie mam problemów by ze swiatel zostawac w tyle a raczej startuję pierwszy bez wiekszych problwmów . Nowe F-ki posiadają nawet silniki 1.6 i też jezdzą bez jakis wiekszych problemow

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.