Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podajcie numery OEM tych lusterek 2generacji które powinny pasować i których szukać.

Pozdrawiam

Wejdź sobie na bmwfans.info, wybierz np. E90 LCI z końca produkcji, wszystko bedziesz miał jak na tacy.

 

Właśnie zamówiłem lusterko gen 2 z E90, podzielę się wrażeniami po instalacji.

Czy trzeba coś kodować NCSem nowe lusterko? Nowsza generacja modułu po zdekodowaniu ma oznaczenie FLA_R.C0A czy FLA_E65.C05?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Podajcie numery OEM tych lusterek 2generacji które powinny pasować i których szukać.

Pozdrawiam

Wejdź sobie na bmwfans.info, wybierz np. E90 LCI z końca produkcji, wszystko bedziesz miał jak na tacy.

 

Właśnie zamówiłem lusterko gen 2 z E90, podzielę się wrażeniami po instalacji.

Czy trzeba coś kodować NCSem nowe lusterko? Nowsza generacja modułu po zdekodowaniu ma oznaczenie FLA_R.C0A czy FLA_E65.C05?

 

Pozdrawiam

Z tego co wiem nowsza ma _R.

 

Teoretycznie lusterko może działać bez kodowania ale wypadałoby wrzucić na nie pustego .man żeby dostosowało się do auta.

Opublikowano

Ja po instalacji nowszego tylko zmieniłem wartości kąta na odpowiedni i to wszystko. Wczoraj ponad 100 km bez dotykania manetki od długich :)

 

W takim razie ja mam już drugą generację. Auto z 01.03.2010. Działa i tak całkiem przyzwoicie ale i tak musiałem kilka parametrów w NCS pozmieniać.

 

Możesz dla potomnych podać jakie parametry zmieniałeś i jakie efekty to przyniosło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jesteś śmieszny, jak Google używać wiem ale jest dużo lusterek i na moje oko wszystkie wyglądają tak samo i wszystkie mają kwadratowa kamerę a wy o okrągłej piszecie wiedz jak nie masz nic do powiedzenia to też nic nie pisz.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Kolego, jak wpiszesz BMW FLA w google to pierwsze 2 zdjecia to kamerka prostokątna i okrągła :)

 

Co więcej w jednym z moich poprzednich postów masz linka na ruską stronę gdzie jest bezpośrednie porównanie tych kamerek więc zadaj sobie minimum trudu i przeczytaj 10-20 poprzednich postów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śledzę temat ale zapomniałem że ten link był wklejonany. Myślałem że kamera jest okrągła a to tylko obudowa się zmieniła.

 

To trzeba się szykować na kolejne wydatki bo z tą kamerka nie da się jeździć

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano (edytowane)
Kolego, jak wpiszesz BMW FLA w google to pierwsze 2 zdjecia to kamerka prostokątna i okrągła :)

 

Co więcej w jednym z moich poprzednich postów masz linka na ruską stronę gdzie jest bezpośrednie porównanie tych kamerek więc zadaj sobie minimum trudu i przeczytaj 10-20 poprzednich postów.

Kolego daj spokój, co jak co ale kolega speed1211 na pewno wszystko przeczytał. Na zewnątrz kamerka wygląda tak:

http://wrzucaj.net/images/2017/01/09/IMG_2167.jpg

w środku jest okrągła ale zapomniałem cyknąć zdjęcia. Ale jak robiłem retrofit w E90 LCI to ta kamerka wyglądała tak:

http://wrzucaj.net/images/2017/01/09/WP_20150129_005.jpg

Widać na niej datę 02/2010 oraz numer 9225976 . I zmieniała światła całkiem nieźle.

 

Na stronie 17 tego tematu, ostatni post , zamieściłem info które parametry zmieniłem. Działa już lepiej i szybciej. Nie idealnie, bo czasem nie wykrywa tylnych świateł w słabo oświetlonych Żukach czy innych dobrodziejstwach motoryzacji, ale na razie nie mam czasu się z tym pobawić. Może ktoś będzie chciał jeszcze pozmieniać parametry.

 

TYP_LENKUNG
linkslenker
TYP_FRONTSCHEIBE
serienscheibe
RICHTUNG_BILD_OFFSET
auf
CITY_AMB_PK_TOTAL_THRES
us
ece
CITY_AVG_NO_OF_PKS_X16
ece
CITY_LONG-AVG_AMB_THRES
ece
CITY_LONG_AVG_TIMECONST
us
ece
CITY_MAX_SHORT_SVG_TCONST
us
ece
CITY_NUMBER_SL_X16_HW
ece
CITY_NUMBER_SL_X16_VILL
ece
CITY_SHORT_AVG_AMB_THRES
ece
CITY_SHORT_AVG_TIMECONST
us
ece
CITY_SL_BRIGHT_THRES_HW
us
ece
CITY_SL_BRIGHT_THRES_VILL
ece
CITY_SL_BRIGHT_TIMECONST
us
ece
CITY_SL_TIMECONST
ece
CITY_VD_HW_SPEED
us
ece
FLA_SENSITIVITAET
nicht_aktiv
HEADLAMP_TYPE
xenon
SPEED_OFF_HART
ece
us
SPEED_OFF_WEICH
ece
SPEED_ON
ece
us
T_ON_ONCOMING_FAST
wert_01
T_ON_ONCOMING_FAST_MAX
wert_01
T_ON_ONCOMING_SLOW
wert_01
T_ON_PRECEEDING
wert_01
T_ON_SLOW_OVERTAKE
wert_01
VERTIKAL_BILD_OFFSET_R
wert_05
WS_CORRECTION_CYAN_HALO
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_CYAN_HID
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_CYAN_TL
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_HALO
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_HID
wert_01
wert_02
WS_CORRECTION_RED_TL
wert_01
wert_02
WS_HALO_UCR_POINT
wert_01
wert_02
WS_HID_UCR_POINT
wert_01
wert_02
WS_TL_UCR_POINT
wert_01
wert_02
LAENDERVARIANTE_FLAB
ece
COMPASS_MIRROR
nicht_aktiv
CONVERTIBLE
nicht_aktiv

 

i NETTODAT

B 00300000,0010,0F,0F,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00
B 00300100,0010,34,01,03,00,19,28,1E,06,1E,1E,1E,0C,00,00,00,00
B 00300200,0010,00,2D,00,19,00,0D,00,14,1C,40,64,30,FA,93,93,20
B 00300300,0010,32,32,32,2D,0A,18,1F,01,1F,01,64,55,64,64,64,64
B 00300400,0010,64,6E,6E,64,5A,5A,25,3D,3E,00,00,00,00,00,00,00

 

Pozdro

Edytowane przez bartolini9
Opublikowano

Wczoraj przetestowałem moją starszą z e65 z nowymi konfiguracjami (załączenie od 30km/h, wyłączenie przy 28km/h). Więc tak, jak znajdzie się w polu widzenia światło latarni po lewej, a znak po prawej to czasami wyłączy drogowe. Przy dalszej drodze wykrywa bez przeszkód światła przednie aut i tylne. W mieście/ wiosce z latarniami zmienia bez problemu światła na mijania.

Jak wspomniałem kamerka z 2007 roku. Postaram się nagrać filmik jak ona chodzi, i porównamy z Waszymi nowymi wersjami?

Opublikowano
Kolego daj spokój, co jak co ale kolega speed1211 na pewno wszystko przeczytał.

Tylko mało uważnie. ;)

 

Widać na niej datę 02/2010 oraz numer 922597601 . I zmieniała światła całkiem nieźle.

Poprawny numer to ten bez "01" na końcu. Tu pełna lista:

 

http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/Europe/335xi-N55/oct2011/browse/vehicle_trim/interior_mirror/

 

W sekrecie Wam zdradzę że po numerze 9225976 wisi na pewnym portalu aukcyjnym lusterko za stówkę... ;)

Opublikowano

W E65 przedlift dolozylem lusterko z FLA

 

Nie wiecie co moze byc przyczyna nie mozliwosci odczytania FLA poprzez NCS (pokazuje blad coapi 2020) mam dwa lusterka i na obydwu jest taki sam blad.

Na jednym Inpa jedynie odczytuje UIF z numerem sterownika i data (bez vin).

 

Czyzby cos z linia CAN...

 

I dziwna rzecz bo w nocy asystent dziala.

Opublikowano
zaplon na 2 lub z uruchomionym silnikiem? sp daten poprawnie wgrane?

 

Zaplon tak, z uruchomionym nie sprawdzalem :D

Spdaten mam do E65 i E60 moze i do innych potrzeba ?

Chociaz lustro jest od E65

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zciagnij sobie inpa z mojego chomika. Jeszcze nigdy nie miałem z nim problemu.

 

Plik *.MAN masz też zrobiony, oba pliki puste i ustawienia do manipulacji w ncs też masz ustawione?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Wszystko mam ustawione

Na dwoch laptopach sprawdzalem i tak samo

 

 

Wszystkie moduly odczytuje, koduje tylko z FLA nie laczy sie

Na odpalonym silniku jeszcze nie sprawdzalem

Opublikowano

Pisalem w pierwszym pytaniu...

Na jednym Inpa jedynie odczytuje UIF z numerem sterownika i data (bez vin).

 

Przy zmianie kabelkow miejscami w UIF nie wykrywa

 

 

Apacer o jakie zasilanie chodzi... w tej kostce duzej ?

Opublikowano

Przez tool32 modul nie odpowiada

winkfp tak samo

 

Flash repair nie probowalem

 

 

Ale dwa lusterka bylyby uszkodzone ?

 

 

 

Flash repair masz na mysli nfs emergency ?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Udało mi się trochę potestować lusterko FLA gen 2, mam założone lusterko fabrycznie montowane w E90 LCI, takie numery jak są podane pare postów wyżej.

 

Ogólnie rzecz biorąc zawiodłem się na lusterku drugiej generacji. O ile rzeczywiście lusterko nie dostaje bzika od znaków drogowych (co oczywiście na plus), to już rozpoznawanie świateł aut stanowi dla modułu większy problem niż wcześniej.

 

Dla pojazdów z naprzeciwka potrafi nie rozróżnić w większej odległości, ciągle mam wrażenie że wyłącza długie na ułamek sekundy przed momentem kiedy gość z naprzeciwka zacznie mrugać. Jakoś kierowcy cierpliwi są, ja już bym długie odpalał. ;)

 

Auta z przeciwka są jeszcze do zaakceptowania ale te przed nami to już mała tragedia, wszystko powyżej 50-100 metrów w przód jest zwyczajnie ignorowane. Jest dużo gorzej pod tym względem niż z lusterkiem 1 generacji.

 

Nie bawiłem się jeszcze kodowaniem ale na razie kasa wyrzucona w błoto.

 

Czyściłem szybkę, jest idealnie czysta, zdjąłem też obudowę bo ta od gen 1 nie pasuje idealnie, też nic się nie zmieniło.

 

:mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.