Skocz do zawartości

odma do wymiany? 520i


cz4rny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem że silnik pobiera dużo oleju i obroty szaleją na zimnym silniku, jak się rozgrzeje to jest już w miarę dobrze, powiem ze wskazówka od obrotów prawie stoi w miejscu. I telepie trochę silnikiem. Strasznie syczy odma, po prostu masakrycznie syczy. Jak można sprawdzić czy odma jest dobra czy nie? czy te szalejące obroty mogą być przez odme? BMW 52Oi + lpg 1996r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falujące obroty mogą być też spowodowane brudnym silniczkiem krokowym lub co rzadziej się zdarza brudną przepustnicą.

Wyczyść je i zobacz czy się poprawi, jak nie to prawdopodobnie jest to odma, czyszczenie nic nie kosztuje i na pewno nie zaszkodzi więc warto się tym zainteresować.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falujące obroty mogą być też spowodowane brudnym silniczkiem krokowym lub co rzadziej się zdarza brudną przepustnicą.

Wyczyść je i zobacz czy się poprawi, jak nie to prawdopodobnie jest to odma, czyszczenie nic nie kosztuje i na pewno nie zaszkodzi więc warto się tym zainteresować.

kamil ale jak odma syczy to jest do wymiany... i do tego trzęsie na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ambience

Masz rację, ale czyszczenie krokowca też na pewno nie zaszkodzi :cool2:

 

Swoją drogą właśnie się dowiedziałem, że w mojej 540 odma jest do wymiany, bo też strasznie syczy/świszcze wręcz.

Da się skutecznie wyczyścić odmę? Czy dać sobie spokój z czyszczeniem i kupić nową?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoja stara odme wyczyściłem(środkiem do czyszczenia przepustnic) i jeździłem tak do momentu jak nie przyszła mi nowa to była poprawa ale kup nowa odme i po problemie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wymienię za jakiś czas, pewnie po urlopie dopiero:/

Jazda z syczącą odmą chyba nie wpłynie negatywnie na stan silnika co? Jedynie oliwy troszkę wciągnie.

Znalazłem na alledrogo odmę za 160zł (podobno oryginał) i separator za 120zl ( podobno teżori).

A co z wężem odpowietrzającym między odmą, a separatorem? nr 5 na poniższym zdjęciu i wężyk za separatorem nr 9 na obrazku, kupować je i wymieniać czy ciścić? W wężyku raczej ni powinno być żadnych udziwnień i chyba wystarczy go wyczyścić dobrze i o ile nie jest spękany będzie nadawał się do ponownego montażu.

Albo inaczej, czy te węże są drogie? np w ASO czy jakimś sklepie typowo z częściami BMW?

P.S. Czy po wymianie Odmy silnik się jakoś odmuli? Ja nie odczuwam zamulania mojego silnika, ale nie jeździłem żadną inną 540i i nie mam porównania, może będzie jeszcze żwawszy :P

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/d/27.png

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce kupić tą odme do mojej e39 ale nie wiem czy bedzie pasowac. Ja w bmw mam taka:

http://moto.allegro.pl/bmw-e36-e39-z3-zawor-regulacji-cisnienia-odma-i1763167252.html

 

a na allegro są takie:

http://moto.allegro.pl/odma-odpowietrzenie-silnika-bmw-e39-e38-e46-x5-e60-i1756951165.html

 

czy to bedzie pasowac? nie moge na allegro znalezc nowej odmy takiej samej jak mam w bmw teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie, ty masz auto z 96r, a ta odma z allegro jest do auto od 9/98r czyli domyślam się, że do silników na podwójnym Vanosie.

Musisz kupić dokładnie taką jaką masz teraz, wtedy będzie 100% pewności, że wszystko będzie działać prawidłowo.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz sprawdzic odme to wyciagnij bagnet do sprawdzania stanu oleju w trakcie pracy silnika jak bedziesz slyszal cos nie pokojacego z pod dolotu to na bank odma. tez ja wymienialem samemu nie jest to trudne tylko dosc czasochlonne. radze kupienie nowej odmy moja rozebralem i byla usyfiona strasznie, wymienilem razem z przewodami.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pantrawa A co z separatorem oleju? Należy go czyścić przy wymianie odmy?

Bo z tego co się dowiedziałem to w M62 separator jest pod obudową rozrządu, i nie wiem czy nie trzeba czegoś przy rozrządzie demontować żeby wyjąć ten separator, problem polega na tym, że aby zdjąć obudowę rozrządu po stronie po, której jest separator, muszę zdjąć wąż od chłodnicy, a boję się to teraz zrobić bo sporo osób na forum miało problemy z odpowietrzaniem swoich układów chłodzenia, a mnie za tydzień czeka trasa nad morze i spowrotem, więc muszę mieć bankowo nie grzejące się auto.

Chyba poczekam z tą odmą na "lepsze czasy" tzn na wrzesień i po urlopie się tym zajmę.

 

Wtedy to chyba w weekend rozbebeszę całą górę silnika, zdejmę kolektor, pokrywy zaworów itp itd wymienię odmę, uszczelki pod kolektorem, wyczyszczę kolektor i separator oleju i wszystko porządnie poskładam, żeby mieć temat z głowy na najbliższe 2lata co najmniej.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiane odmy robie co druga wymiane oleju. moge napisac tylko tyle, zauważam wzrost elastycznosci i mocy silnika. doslownie czuje jak bym jechał nie swoim autem.

dla kamila... jak wymienisz juz u siebie to napisz czy tez cos takiego zauwazyłes

 

A nie rożni się odma w dieslu od benzynki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pantrawa A co z separatorem oleju? Należy go czyścić przy wymianie odmy?

Bo z tego co się dowiedziałem to w M62 separator jest pod obudową rozrządu, i nie wiem czy nie trzeba czegoś przy rozrządzie demontować żeby wyjąć ten separator, problem polega na tym, że aby zdjąć obudowę rozrządu po stronie po, której jest separator, muszę zdjąć wąż od chłodnicy, a boję się to teraz zrobić bo sporo osób na forum miało problemy z odpowietrzaniem swoich układów chłodzenia, a mnie za tydzień czeka trasa nad morze i spowrotem, więc muszę mieć bankowo nie grzejące się auto.

Chyba poczekam z tą odmą na "lepsze czasy" tzn na wrzesień i po urlopie się tym zajmę.

 

Wtedy to chyba w weekend rozbebeszę całą górę silnika, zdejmę kolektor, pokrywy zaworów itp itd wymienię odmę, uszczelki pod kolektorem, wyczyszczę kolektor i separator oleju i wszystko porządnie poskładam, żeby mieć temat z głowy na najbliższe 2lata co najmniej.

Kamil-separator oleju to właśnie odma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dirty.73 No i tu jest problem, bo jedni odmą nazywają separator oleju, który znajduje się pod pokrywą rozrządu, a inni odmą nazywają pokrywę z tyłu kolektora ssącego.

http://motoallegro.pl/odma-separator-oleju-bmw-e39-e38-v8-540-740-zory-i1778321978.html

http://motoallegro.pl/odma-odpowietrzenie-silnika-bmw-e34-e38-e32-4-0-v8-i1754431924.html

 

I to by się chyba zgadzało z tym co piszą na alledrogo bo według Real OEM separator oleju nazwany jest oddzielaczem oleju czyli to samo, ale odmy w ogóle nie nazwali niestety i opisują ją jako pokrywę.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE61&mospid=47548&btnr=11_2255&hg=11&fg=15

 

W każdym razie odmę czyli tą pokrywę z tyłu silnika na bank muszę wymienić, ale nie wiem jak i czy trzeba wymienić separator, jak na razie znalazłem tylko odpowiedzi, że wystarczy go wyczyścić co którąś wymianę odmy, ale jak się do niego dostać to nie znalazłem.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm,być może troche wyskoczyłem,bo nie zerknąłem,że chodzi o 540i,a tu nie wiem,ale jest tak jak napisałem-odma jest separatorem ,odpowietrzeniem silnika,a według rys.REALOEM,tak na mój rozum,to powinno się to albo wymieniać w komplecie(obie części są połączone przewodem odpowietrzającym),albo wymieniać odme,a tą pokrywe z tyłu wyczyścić(odme i przewody napewno),z tym,jak piszesz,ta pokrywa jest u ciebie i tak do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w większości wypadków na forach piszą, że odmą jest ta pokrywa z tyłu, i to ją się wymienia, a czyści separator.

Z tego co pisali na forach ten separator to tylko plasikowy lejek, podobno da się go rozebrać wyczyscić i nie trzeba wymieniać.

Ale już pal licho czy wymieniać czy czyścić, bardziej interesuje mnie czy do zdemontowania i zamontowania tego separatora trzeba rozpinać rozrząd, jeśli nie trzeba to luzik bo sam sobie z tym poradzę i po zdemontowaniu obczaję, czy da się to wyczyścić do 100% czystości czy są tam elementy, których się nie doczyści i trzeba je wymienić.

Jakbym chociaż jakieś zdjęcia znalazł gdzie dokładnie jest ten separator, bo tak to wiem tylko tyle, że jest pod pokrywą rozrządu, ale nie wiem czy przy samym rozrządzie czy gdzie?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w między czasie fotkę separatora oleju w M62

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5c1ea811db018da0.html

Oraz opis jak go wymienić http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/31/08

Niestety trzeba rozpinać rozrząd i odkręcać szynę, ja się tego nie podejmę raczej, wolę nie kombinować przy rozrządzie tego silnika bo efekty mogą być opłakane.

Chyba, że po powrocie z urlopu poszukam jak dokładnie ustawić rozrząd w tym silniku, potem w wolniejszy dzień zdejmę pokrywę rozrządu i organoleptycznie ocenię czy spróbuję to zrobić czy nie, co prawda w kilku silnikach już robiłem rozrząd ale nigdy nie w V8 ani nawet V6.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w między czasie fotkę separatora oleju w M62

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5c1ea811db018da0.html

Oraz opis jak go wymienić http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/31/08

Niestety trzeba rozpinać rozrząd i odkręcać szynę, ja się tego nie podejmę raczej, wolę nie kombinować przy rozrządzie tego silnika bo efekty mogą być opłakane.

Chyba, że po powrocie z urlopu poszukam jak dokładnie ustawić rozrząd w tym silniku, potem w wolniejszy dzień zdejmę pokrywę rozrządu i organoleptycznie ocenię czy spróbuję to zrobić czy nie, co prawda w kilku silnikach już robiłem rozrząd ale nigdy nie w V8 ani nawet V6.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.