Skocz do zawartości

złożenie 2.8 z 2.5 - wymiana bloku silnika E36 M50b25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam uszkodzony 2.5 m50b25 bez vanosa. Prawdopodobnie uszkodzony jest blok silnika i zaproponowano mi przełożenie bloku z silnika 2.8 z vanosem. Wszystko do remontu 2.5 było kupione i będzie pasować ( głowica, uszczelniacze, łańcuch, pompa wody, termostat, panewki, świece itp, itd .... ) podobno jedyna różnica to taka że zwiększy się pojemność a co za tym idzie większy moment przy mniejszych obrotach, zużycie paliwa lekko wzrośnie, ale mało. Nie podoba mi się tylko to że 2.5 był bez vanos a 2.8 ma vanos - mój po modyfikacji ma być bez vanosa nadal.

A moje pytanie:

A co na to sterowanie komputera ????? Nie będzie problemu ????? Miał ktoś z czymś takim do czynienia ????? Czy faktycznie moc będzie taka jak należy czyli około 193kM i moment obrotowy (około 280Nm) ???? Na co zwrócić uwagę ????

będę wdzięczny za podpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jeśli twierdzisz, że w czymś może być problem to napisz. Co wg Ciebie będzie nie tak ???

 

W sumie komputer będzie sterował silnikiem tak jak do tej pory. Jedyne co się zmieni to długość skoku tłoka z 75 na 84. I tu ciekaw jestem czy w mocy odbije się to na plus czy na minus. Oraz jak będzie reagował silnik na gaz w trakcie jazdy, czy będzie elastyczny, itp..

Opublikowano (edytowane)
Jeśli twierdzisz, że w czymś może być problem to napisz. Co wg Ciebie będzie nie tak ???

 

W sumie komputer będzie sterował silnikiem tak jak do tej pory. Jedyne co się zmieni to długość skoku tłoka z 75 na 84. I tu ciekaw jestem czy w mocy odbije się to na plus czy na minus. Oraz jak będzie reagował silnik na gaz w trakcie jazdy, czy będzie elastyczny, itp..

 

Co będzie nie tak - zależy kto to robi, ogólnie spory koszt choć myślę że warto.

Przydatne linki :

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=12392

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=69418

http://forum.bmw-3city.pl/printview.php?t=4465&start=0&sid=5df79f307dff1a26bd4403e55dcbc493

Edytowane przez BIZON8000
tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Witam. I o to "myślę że warto" mi chodziło

Co do linków siadam zaraz do lektury.

 

Kto to robi? Człowiek, którego chwalą za to co robi i jak robi. Zajmuje się prawie wyłącznie BMW. Silniki składa i rozkłada jak puzzle, robi swapy, i z tego co wiem to w 2 lub 3 zakładał turbo. Nie powiem kto, dopóki nie będzie efektów i auto nie będzie gotowe. Nie chcę po prostu chwalić dnia przed zachodem słońca i nie zapeszać. Ale jeśli będzie git to napiszę kto i dam namiary jeśli ktoś będzie chciał. A ja się pytam bo chcę wiedzieć czy to ma sens i na co zwrócić uwagę w trakcie prac.

Odezwę się jeszcze w miarę postępu prac.

Dzięki za odpowiedź. Jeśli jeszcze ktoś chce coś dodać to zapraszam.

Opublikowano

Witam.

Który blok jest wg was odporniejszy i czy to ma naprawdę aż tak duże znaczenie, czy aluminiowy jest np dużo łatwiej uszkodzić ??? Bo z tego co zrozumiałem to 2.5 był żeliwny a 2.8 aluminiowy. Dużo zmniejsza się ciężar samochodu ?

Opublikowano

E36

model 325i

lata prod 1990-1993

skrzynia MAN 5

silnik ZI-R6

pojemnosc 2494

sredn cylindra 84,00

skok tloka 75,00

stopien sprez 10,00

moc 141kW/192KM przy 5900rpm

Mom obr 245Nm

ogumienie 205/60 R 15 V

masa wlasna 1290

masa calkowita 1790

Vmax 233

0-100 kmh 7,9

spalanie:

90 kmh 7

120 kmh 8,4

miasto 13,2

srednio 9,5

 

 

E36

model 325i

lata prod 1993-1995

skrzynia MAN 5

silnik ZI-R6

pojemnosc 2494

sredn cylindra 84,00

skok tloka 75,00

st sprezania 10,50

moc 141kW/192KM przy 5900rpm

mom obr 245Nm przy 4200rpm

ogumienie 205/60 R 15 V 435

masa wlasna 1290

masa calkowita 1790

V max 233

0-100kmh 8

srednie zuyzycie paliwa 8,8

 

 

E36

model 328i

lata prod 1995-1998

skrzynia MAN 5

silnik ZI-R6

pojemnosc 2793

sredn cylindra 84,00

skok tloka 84,00

st sprez 10,20

moc 142kW/193KM przy 5300 rpm

mom obr 280Nm przy 3950rpm

ogumienie 205/60 R 15 V

masa wlasna 1330

masa calkowita 1780

Vmax 236

0-100 7,3

spalanie:

90kmh 6,2

120 kmh 7,8

miasto 11,6

srednio 8,5

 

Aluminiowy jest bardziej podatny na przegrzanie, mikropęknięcia. 2.5 to tzw. idioto odporny silnik, dobry do wszelkiego rodzaju modyfikacji, turbo, kompresor.

Sam silnik to kwestia kilku kilo.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Kurde Bizon jak dane nam się kiedy będzie spotkać na jakimś zlocie to Ci piwo stawiam.

Rozmawiałem z kolegą z warsztatu i potwierdza się wszystko co wyczytałem w linkach, co do kolektora, sprężyn, pierścieni, itp, itd .... to co w linkach opisane iż powinno zostać z 2.5 zostanie, co powinno być z 2.8 będzie z 2.8.

 

A ponieważ kupiłem też łańcuch rozrządu do 2.5 to zapytam jeszcze czy będzie pasował ????

i jeszcze pytanie poza tematem.

Miałem na kompie/wyświetlaczu j. niemiecki. po którejś wizycie z kolei w warsztacie język jest obecnie chyba włoski. Stwierdzili że przestawił się podczas diagnozowania pod komputerem. Mogło tak być ????? Bo na niemiecki już mi nie przestawili z powrotem.

 

pzdr.

Opublikowano

Instrukcje zmiany języka i innych ukrytych funkcji to ja mam. Zastanawia mnie tylko jak w trakcie diagnozy komputerowej może zmienić się język, jak mi to powiedziano.

Rozumiem że łańcuch rozrządu ten sam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Opisz mi procedure jak dokonałeś nalania oleju i ile go wlałeś.Potem powiem ci czy należycie to zrobiłes i czy skrzynia nie dostała po dupie.

 

Nie wiem czy wiesz ale EGS to osobny komp . Radzę podłączyć ci pod kompa i skasować adaptacje a może i błędy które wyskoczyły.

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Kolego skoro masz M52B28 na glowicy i osprzecie M50 to o jakim strokerze tu mowa ??? :twisted:

Ps Auto robił ci Jacek ??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No to poleciałeś.

 

Stroker to:

 

Blok M50b25

Wał M52b28

Korby M52b28 140mm bądź pod turbo M50b25 bez vanosa 135mm Cr spada do ok 8.5

Tłoki M52b28

Głowica dowolna M50/M52

Dolot najlepiej M50b25

Wtryski różowe z M52b28

Jak masz wiązkę z M50 to najlepiej zmienić eprom i przesunąć odcinke do 7000tyś i da się podnieść moc do 18km i 35Nm dodatkowo.Kolega McGiver robi takie usługi

 

Dopiero wtedy masz STROKER

 

W tym momencie zakładając blok aluminiowy masz zwykłe 2.8 pojemności czyli seryjne 192 km a nie powyżej 220Km.

 

Tu masz mój temat strokera.Sam robiłem

 

viewtopic.php?f=115&t=163461

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Witam

Dzięki za rzeczową odpowiedź.

 

Ja z niczym nie poleciałem bo nie jestem SPECEM od tych spraw dlatego to zleciłem. Najwyraźniej źle trafiłem.

Ale dzięki za oświecenie i rzeczową odpowiedź.

W sumie poza: wałem, wtryskami i wiązką z e-promem wszystko jest na dobrej. Można to założyć jeszcze. Natomiast z racji tego że robił to Jacek to chyba dalszy komentarz jak i polecanie usług tego Pana jest zbędne.

Opublikowano
No to poleciałeś.

 

Stroker to:

 

Blok M50b25

Wał M52b28

Korby M52b28 140mm bądź pod turbo M50b25 bez vanosa 135mm Cr spada do ok 8.5

Tłoki M52b28

Głowica dowolna M50/M52

Dolot najlepiej M50b25

Wtryski różowe z M52b28

Jak masz wiązkę z M50 to najlepiej zmienić eprom i przesunąć odcinke do 7000tyś i da się podnieść moc do 18km i 35Nm dodatkowo.Kolega McGiver robi takie usługi

 

Dopiero wtedy masz STROKER

 

W tym momencie zakładając blok aluminiowy masz zwykłe 2.8 pojemności czyli seryjne 192 km a nie powyżej 220Km.

 

Tu masz mój temat strokera.Sam robiłem

 

viewtopic.php?f=115&t=163461

 

Zgadza się.

I wtedy można suszarkę zamontować :):):)

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
wiecie moze jaki jest przyblizony koszt takiej operacji? mam zdrowe m50b25 w aucie. reszte musialbym dokupic no i robota....

Zależy za ile uda Ci się zakupić części, robotę możesz wykonać sam, jest wiele osób co robiło strokera, są opisy, fotorelacje.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Najlepiej zakup sobie kompletny blok m52b28 ...
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
sam na pewno bym tego nie ogarnal, dlatego pytam czy gra warta swieczki, szukalem odpowiedzi na jaki koszt mialbym sie nastawiac ale brakuje konkretnej odpowiedzi. mozecie napisac chociaz jakis przedzial cenowy? robota +czesci
Opublikowano

Graty napewno w okolicach 600zł czyli:

 

- Wał,korby i tłoki

- Jeżeli panewki w należytym stanie z kompletu śmiało można zakładać jak nie no to dopasowanie nowych na wale i korbach

- Blok ,możliwe honowanie. Napewno jakieś zużycie będzie wyczuwalne powierzchni cylindrów

- Komplet pierścieni od 200-400 zł

- Planowanie głowicy i remont w zależności w jakiej kondycji

- Robocizna. (Wyjęcie silnika, podkładka ,włożenie(kupa roboty) ) -Jak kto sie ceni tyle weźmie ale ja bym to na pewno powyżej 700zł wziął jak nic

 

Ogólnie tyle. Ale w praktyce wychodzi więcej. nie da się kosztów ustalić dokładnie ale z 1500zł musisz mieć na bank

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Graty napewno w okolicach 600zł czyli:

 

- Wał,korby i tłoki

- Jeżeli panewki w należytym stanie z kompletu śmiało można zakładać jak nie no to dopasowanie nowych na wale i korbach

- Blok ,możliwe honowanie. Napewno jakieś zużycie będzie wyczuwalne powierzchni cylindrów

- Komplet pierścieni od 200-400 zł

- Planowanie głowicy i remont w zależności w jakiej kondycji

- Robocizna. (Wyjęcie silnika, podkładka ,włożenie(kupa roboty) ) -Jak kto sie ceni tyle weźmie ale ja bym to na pewno powyżej 700zł wziął jak nic

 

Ogólnie tyle. Ale w praktyce wychodzi więcej. nie da się kosztów ustalić dokładnie ale z 1500zł musisz mieć na bank

 

dzieki wielkie, takiej odpowiedzi szukalem, mysle ze nie ma tragedii. tylko jeszcze kwestia tego ile km na tych gratach mozna wyciagnac bez dodatkowych modyfikacji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.