Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam.

 

Zakupiłem moje pierwsze BMW 1.8tds. Całkiem sympatyczne auto mało palące..

ale mam jeden problem chodzi o zawór egr. otóż zauważyłem ze skrapla sie na nim olej. ;/

Powiedzcie mi panowie co moze byc przyczyną.

Dodam tez ze przy odpaleniu wylatuje czarny dym i to samo przy prze gazowaniu.

Edytowane przez maciejka511
Opublikowano
Czarny dym nie jest akurat złym znakiem... bardziej bym się martwił gdyby pojawił się biały ;) to, że Ci zakopci na czarno to duża dawka podawanego paliwa, być może masz wrzuconego chipa. Co do EGR to czy cieknie ci sam zawót czy skrapla Ci sie olej na wężu gumowym odchodzącym od EGRu. Jeżeli to drugie to może być kwestia turbiny... u mnie tak było, że z turbo pluło mocno aż do EGRu i też się skraplało.
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Udało Ci się zweryfikować skąd ten wyciek na ostatnim zdjęciu ? Zauważyłem, że u mnie też zrobiło się w tym miejscu mokro ale nie zdążyłem jeszcze się temu dobrze przyjrzeć.
Opublikowano

Podejrzewam że w 318tds jest jak w moim 325tds więc- TDS ma odmę wyprowadzoną poprzez filtr powietrza do rury między turbo a intercoolerem. Opary oleju wychodzą przez odmę i turbo pcha je do dolotu. Efektem jest brudny cały dolot i EGR. Taki jest już urok tego silnika przy pewnym przbiegu:/ Wiele było prób pozbycia się tego i żadna nie jest udana :D Jak wyprowadzisz odmę poza dolot to ciśnienie wywali Ci olej bagnetem albo uszczelką pod pokrywą. Można założyć sobie separator oleju (oil catch tank) ale z tym jest problem bo wszystkie na rynku mają za małą średnicę rurek. Poza tym jest tam dość mało miejsca i trzeba by wyrzucić obudowę filtra powietrza i wstawić stożek na rurze z Opla Omegi TDS. Można się też do tego oleju przyzwyczaić....

 

I na początek też zaślep zawór EGR ...to nie będzie pluł olejem na silnik.

Zaślepić można okrągłą blaszką aluminiową ...lub kapslem :]

 

Zaślepienie EGR nie powoduje braku oleju! EGR "wpuszcza" spaliny z kolektora wydechowego do dolotu a nie olej!! Zaślepia się EGR żeby pozbyć się tych spalin które w zamyśle przy jakiejś wartości obrotów mają się "dopalić" zmniejszając tym emisję szkodliwych gazów (bla bla bla eko-shit;)).

 

Odkręć rurę między EGR i intercoolerem- jak będzie trochę oleju to właśnie ten z odmy:)

Opublikowano
A co do dymienia to musiałbyś zobaczyć sobie jaką masz dawkę paliwa czyli podstawowa informacja jeżeli cokolwiek chce się zdiagnozować w TDS. Dawka tylko i wyłącznie poprzez DIS i interfejs ADS.
Opublikowano
......Zaślepienie EGR nie powoduje braku oleju! EGR "wpuszcza" spaliny z kolektora wydechowego do dolotu a nie olej!! Zaślepia się EGR żeby pozbyć się tych spalin które w zamyśle przy jakiejś wartości obrotów mają się "dopalić" zmniejszając tym emisję szkodliwych gazów (bla bla bla eko-shit;)).

 

Nie wiem czy jesteś teoretykiem czy praktykiem.

 

Ja zaślepiłem i wiem jak wyglądał kolektor dolotowy i EGR jak nie był zaślepiony ...warstwa smoły zalana olejem gdzie EGR kapał przez ten swój otworek/króciec na pokrywkę filtra oleju.

 

Zaślepiłem aluminiowym kapselkiem .....rezultat:

EGR czysty, kolektor czyściutki ....i żadnych kropek oleju na pokrywce filtra oleju.

Opublikowano
Podejrzewam że w 318tds jest jak w moim 325tds więc- TDS ma odmę wyprowadzoną poprzez filtr powietrza do rury między turbo a intercoolerem. Opary oleju wychodzą przez odmę i turbo pcha je do dolotu. Efektem jest brudny cały dolot i EGR. Taki jest już urok tego silnika przy pewnym przbiegu:/ Wiele było prób pozbycia się tego i żadna nie jest udana :D Jak wyprowadzisz odmę poza dolot to ciśnienie wywali Ci olej bagnetem albo uszczelką pod pokrywą. Można założyć sobie separator oleju (oil catch tank) ale z tym jest problem bo wszystkie na rynku mają za małą średnicę rurek. Poza tym jest tam dość mało miejsca i trzeba by wyrzucić obudowę filtra powietrza i wstawić stożek na rurze z Opla Omegi TDS. Można się też do tego oleju przyzwyczaić....

 

I na początek też zaślep zawór EGR ...to nie będzie pluł olejem na silnik.

Zaślepić można okrągłą blaszką aluminiową ...lub kapslem :]

 

Zaślepienie EGR nie powoduje braku oleju! EGR "wpuszcza" spaliny z kolektora wydechowego do dolotu a nie olej!! Zaślepia się EGR żeby pozbyć się tych spalin które w zamyśle przy jakiejś wartości obrotów mają się "dopalić" zmniejszając tym emisję szkodliwych gazów (bla bla bla eko-shit;)).

 

Odkręć rurę między EGR i intercoolerem- jak będzie trochę oleju to właśnie ten z odmy:)

A próbowałeś wyczyścic odme (i cały układ dolotowy) ? Czesto to pomaga,a jeżeli nie to,to pozostaje umierająca turbinka..

W duzym skrócie-układ EGR ma za zadanie obniżyc temp.spalania w dolnym zakresie obrotów (do ok.2tys.obrotów/min.) i przez to obniżyc zawartośc tlenków azotu w spalinach.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.