Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam ,czy moze mi ktos pomoc,bo mam mianowicie taki problem i nie wiem juz co to jest,wiec do rzeczy.

jakies 2miesiace temu padl mi alternator w mojej basi 325i,kupilem nowy,wymienilem ,i jakies 2 dni temu znoswu padl,bo sa te same objawy co wczesniej(tzn. te same kontrolki sie pozaswiecaly),dodam ze stary alternator byl 14v 120amp,a nowy byl 12v 120amp,czy to mogla byc przyczyna?pytalem sie goscia w sklepie w ktorym kupowalem,ale on mi powiedzial ze nie ma zadnej roznicy(ale mi sie jakos nie wydaje)czy mogl walnac regulator napiecia przez to ze nowy alternator byl slabszy?

z gory wielkie dzieki za pomoc

Opublikowano
Skąd wiesz, że alternator padł? Jakie objawy? Jaki masz prąd ładowania?
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
a co moze byc innego ,bo ja juz glupi jestem,bo to wygladalo tak,jechalem zaswiecila mi sie kontrolka akumulatora,ze nie ma ladowania,po przejechaniu jakichs 5-8km zaswiecila mi sie kontrola trakcji,reczny na pomaranczowo i cos jeszcze,a na koniec,skrzynia przelaczyla mi sie w tryb awaryjny-dokladnie te same objawy co 2 miesiace temu,takze z tego wnioskuje ze to alternator,tylko teraz pytanie jest dlaczego nowy alternator padl po 2 miechach,bo jakas przyczyna musi byc :mad2: :mad2: :mad2:
Opublikowano

Na początek sprawdź prąd ładowania. Zwykły miernik i powinno pokazywać powyżej 14V.

Jeśli tak, to aku tez masz rozładowane.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
ja wiem ze aku jest rozladowany bo na aku dojechalem do domu,a gdzie mam spr. prad na aku czy na alternatorze,bo na pradach to ja sie zbytnio nie znam:(
Opublikowano
Jak sprawdzać prąd ładowania to tylko amperomierz nie voltomierz, ale skoro świeci się kontrolka ładowania znaczy, że napięcie ładowania jest za niskie, więc nie oczekuj nawet 12V na akumulatorze. Jak wymienisz alternator i naładujesz akumulator to sprawdź wtedy prąd ładowania. Może akumulator jest walnięty i za duży opór stawia i dlatego pali alternator. Podjedź z tym do dobrego elektryka i zamiast wymiany niech poszuka przyczyny.
Opublikowano
akumulator ma 4 miechy ,takze watpie ze to to,ale bez wizytyu elektromechanika sie nie obejdzie,bo nie mam zamiaru wymieniac alternatora co 2 miechy:)
Opublikowano

Mój błąd.NIe prąd a napięcie jakie daje alternator.

Pomiar natężenia jest do niczego nie przydatny o ile nie masz instalacj z pradnica pradu stalego. Dzisiaj wszedzie sie uzywa alternatora czyli pradnicy trojfazowej pradu przemiennego, a przy nim sie nie mierzy prądu ładowania. Aby sprawdzic czy akumulator jest prawidlowo ladowany musisz posprawdzac wpierw czy wszedzie masz dobry kontakt elektryczny. czyli sprawdz zaciski na akumulatorze, zacisk z akumulatora na MASIE oraz zaciski na alternatorze. jezeli sa ok, podlaczasz woltomierz na napiecie stale, wlaczasz motor i np. swiatla mijania czy drogowe.

Prawidlowa wartosc napiecia to pomiedzy 13,8V a 14,4V wlasciwie to 14,2V +/- 0,2V.

jezeli tak nie jest masz gdzies usterke.

A skoro jak piszesz, nie znasz się na tym, to jedź do kogoś kto się na tym zna, bo przypuszczam, że problem jest błachy, ale trzeba go zdjagnozować.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

DZIEKI wielkie za krotka lekcje na temat elektryki w samochodzie,ale po przeczytaniu twojego posta,jestem jeszcze bardziej przekonany,ze trzeba go zawiezc do fachowca,nie mniej dzieki za pomoc.

Jka sie dowiem co to bylo to dam znac na forum,milego popoludnia

a jeszcze mam jedno pytanko,calkowicie z innej beczki,ale moze wiesz;

czy jest duza roznica mocy,przyspieszenia,prowadzenia pomiedzy 325i a 330ci,bo sie zastanawiam na zmiana,ale nie wiem czy odczuje roznice

Opublikowano
Prąd ładowania też można zmierzyć, ale nie jest to konieczne w tym przypadku, bo zapaliła się kontrolka ładowania świadcząca o niskim napięciu ładowania. Prąd ładowania mierzy się, gdy zbyt często pada akumulator, gdy np akumulator sam się rozładowuje podczas postoju. Jakikolwiek pobór prądu na postoju świadczyć będzie o uszkodzeniu jakiegoś odbiornika, który pobierając za dużo prądu rozładowuje nam akumulator. A u Ciebie może taka banalna sprawa wysiadła jak pasek klinowy :D no ale wtedy narzekałbyś wtedy na brak wspomagania. Jak pisał poprzednik prawdopodobnie będzie to błahostka skoro wymieniałeś alternator niedawno. Chyba, że zakład montujący alternator wcześniej nie upewnił się czy inna usterka nie wykończyła starego alternatora, a wtedy wina jest po stronie zakładu.
Opublikowano

witam,i okazalo sie ,jednak ze alternator padl,elektromechanik u ktorego bylem powiedzial miz e dawno nie widzial takiego szmelcu ,ktory ja kupilem :P i stwierdzil ze chinczycy sie nie przylozyli do tego egzemplarzu :P ,i zalozyl mi boscha po regeneracji i narazie smiga jak nowy,posprawdzal mi wszystko powiedzial ze nie ma zadnych przebic na kablach,albo cos w tym stylu,ale nawet ja widze roznice w jezdzie ,nawet jak skrzynia chodzi plynniej,zadnych szarpniec czy cos takiego.

takze "Basia" chodzi jak nowa :P :P :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.