Skocz do zawartości

318i Problemy z silniczkiem krokowym? Gdzie go znajdę?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Strasznie szaleją mi obroty jałowe w BMW E36 1.8 (115KM). Potrafią utrzymywać się na 1100-1300 albo spadać tak nisko, że silnik się krztusi i gaśnie.

Wyczytałem, że przyczyną może być silnik krokowy.

 

Pytanie:

Jaki to silnik (Oznaczenie)? M40? M44?

 

http://img717.imageshack.us/img717/5859/dscn0523r.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Gdzie znajdę w owym silniku silnik krokowy?

 

Jak już go znajdę - czyścić, czy od razu wymieniać?

 

PS: Znalazłem taki oto temat na innym forum: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22488 ale niestety nie dał mi on 100% odpowiedzi, jaki silnik posiadam (za słabo sie na tym znam) i gdzie z tych 2 miejsc znajdę u siebie silnik krokowy.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Dzięki, przejrzę ;)

 

Powie mi ktoś chociaż, co to za silnik?

Bo ze zdjęć wyszukanych w internecie trudno jest mi porównać i wywnioskować jaki dokładnie model posiadam ;o

 

Moje BMW jest z 1998 roku.

 

Pomoże ktoś?

 

PS: Chyba rozwiązałem problem z szalejącymi obrotami - jeden z wężyków pod kolektorem dolotowym był pęknięty i wyczepiony z gniazda - po włożeniu działa cacy. Na szybko posklejam izolką, zanim wymienie na nowy.

Po włożeniu wężyka, obroty wróciły do normy :)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi:

 

Pobawiłem się trochę, zamocowałem wężyk od silniczka krokowego na stalowej skręcanej obejmie i wydaje się, że problem z obrotami został rozwiązany.

 

Pojawił się za to inny problem.

Coś zaczęło dziwnie skrzypieć i wyć. Zaraz po odpaleniu silnika jest ok, mija kilkanaście sekund i silnik zaczyna wydawać odgłosy których wcześniej nie wydawał:

Odgłosy dochodzą dokładnie spod tej klapki/tego czegoś na boku silnika.

 

http://img163.imageshack.us/img163/7857/dscn0525v.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Co się pod nią znajduje?

Co może tak wyć?

Opublikowano

Dodam tylko, że od spodu tej części jest jakaś malutka dziurka, która zasysa powietrze ;)

 

Przy zatkaniu jej palcem, wycie się nasila.

 

Czyżby przyczyną wycia był jakiś wiatraczek który należałoby przeczyścić?

 

Dodam, że wycie zaczeło się dopiero po tym, jak ja dorwałem się do majsterkowania przy wężyku od silnika krokowego - uszczelniłem izolką i założyłem stalową obejmę.

Opublikowano
Dodam tylko, że od spodu tej części jest jakaś malutka dziurka, która zasysa powietrze ;)

 

Przy zatkaniu jej palcem, wycie się nasila.

 

Czyżby przyczyną wycia był jakiś wiatraczek który należałoby przeczyścić?

 

Dodam, że wycie zaczeło się dopiero po tym, jak ja dorwałem się do majsterkowania przy wężyku od silnika krokowego - uszczelniłem izolką i założyłem stalową obejmę.

 

 

Jaki wężyk od silnikczka krokowego !!!! w twoim silniku zawór biegu jałowego (silniczek krokowy) przykręcony jest do dolotu przy TPS (widać na zdjęciu) a drugi element jest to regulacja Unitfor kolektora dolotowego (DISA Valve) element nr 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1516&hg=11&fg=40 a rzęzi ta przepustnica.

Opublikowano

Ok ok, chyba coś pomieszałem, ale po kolei.

 

Skakały mi obroty, spadały niemalże do zera, czasem gasł.

 

Po zamocowaniu odczepionego wężyka obroty jałowe wróciły do normy.

 

Owy wężyk, przyłączonany jest do gniazda które znajduje się w gumie łączącej filtr powietrza z kolektorem dolotowym.

Zaznaczyłem to na zdjęciu.

 

http://img405.imageshack.us/img405/6369/dscn0531m.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Teraz sprawa wycia:

 

Wyje to coś:

 

http://img38.imageshack.us/img38/825/dscn0530cy.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img189.imageshack.us/img189/9510/dscn0529k.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Jest to chyba właśnie ta część nr.6 ze schematu powyżej.

 

Pytanie:

Można to bez obaw wykręcić i przeczyścić? Nie będzie problemu z jakimiś uszczelkami, które po jednokrotnym odkręceniu, nie będą więcej nadawały się do użycia?

Co zrobić, żeby przestało wyć?

Opublikowano
Możesz to wyciągnąć nic na pewno się nie stanie czyszczenie i tak nic nie da . Wymontuj to będziesz wiedział o co chodzi , tak jak pisałem na pewno ma luz przepustnica (góra , dół)
Opublikowano

Ok. A jeżeli chodzi o uszczelki kolektora dolotwego (który też trzeba odkręcić), nic sie nie stanie jak to poodkręcam?

 

Nie trzeba będzie nowych uszczelek?

 

A jeżeli chodzi o luz góra-dół - część nie nadaje się do regeneracji/klejenia/spawania?

Opublikowano
kolego specjalnie bylem zobaczyc w mojej jak jest. i jest tam wezyk..a u ciebie niema mowisz wiec chyba ci wypadl..taki bardzo cienki..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.