Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, do niedawna bylem pewny ze do wymiany mam sprzęgło, ale po przeczytaniu podobnego tematu zastanawiam sie czy to nie wina dwumasy? Pierwszy objaw idących najpierw obrotów, a następnie prędkości miałem gdy trochę ostrzej pojeździłem, następnie objawy występowały na 4 biegu gdy przy prędkości 80km/h wsciskalem gaz, obecnie na trzecim biegu gdy wcisnę gaz auto zachowuje się jak automat, najpierw idą obroty, a dopiero później auto idzie do przodu.

Jakie jest prawdopodobieństwo, ze to wina sprzęgła, a nie dwumasy? czytałem ze użytkownicy swoich bemek po wymianie sprzęgła dalej mieli objawy ślizgania i dopiero po wymianie dwumasy problem ustawał.

czy zacząć wymianę od dwumasy? typowych objawów dla dwumasy nie mam.

Wiem już ze mogę zamontować sprzęgło od e60 530d, jak to wygląda z dwumasa z e60? tez będzie pasować do e39? ewentualnie czy sprzęgło od e60 będzie współgrało z dwumasa od e39?

 

Pytam bo mechanik powiedział ze nigdy nie robią takich kombinacji, ze jeśli chce zakładać części od e60 to robią to na moja odpowiedzialność i ze jakby coś się działo nie mam gwarancji...

Opublikowano
U mnie wymiana sprzęgła nic nie dała - stare sprzęgło było nawet w idealnym stanie. Dopiero wymiana koła dwumasowego pomogła.
Opublikowano

a jak to jest ze sprzęgłem od e60 i dwumasa z e39? będą z sobą współgrać? czy tez się da zamontować dwumase od e60?

 

Najpierw bym wymienił sprzęgło, ale jak będzie bez zmian to mechanik pewnie policzy sobie jeszcze raz za wyciąganie skrzyni ;/

 

a co sądzicie o spieku?

Opublikowano
jak widze to chyba jakas bolaczka 530d, uzeralem sie z tym problemem u siebie, wyjmij tarcze i zobacz czy jest rowno powierzchnia starta, jezeli widac jakies nierownomierne zuzycie oddaj kolo dwumasowe do zmierzenia czy przypadkiem nie nie jest krzywa bieznia slizgowa. jesli tarcze masz w miare dobra to i tak juz nie warto jej zakladac bo napewno jest spalona i nie bedzie juz tak dobrze trzymac, tarczy raczej samej nie dostaniesz wiec musisz kupic caly komplet z dociskiem i lozyskiem koszt ok 700-800 pln (sachs, luk) co ciekawe w pudelkach sachsa siedza czesci z wybitym logiem luk, wiec nie zastanawiaj sie ktora firma lepsza bo i tak bedzie to luk, co do kola to jezeli chodzi cicho i nie szarpie, a jest krzywe to tylko wymiana, nie ma sensy przetaczac bo wystarczy to na tydzien jazdy, koszt kola 1600-2000 zalezy od sklepu, a wystepuje tylko luk, wychodzi na to ze ze w naszych autach najlepiej zakladac caly komplet lacznie z kolem dmumasowym bo w moim przypadku to doszly jeszcze niepotrzebne koszty zwiazane z wymiana pompki i wysprzeglika, nie wspomne juz o kosztach za usluge warsztatowa, a mozna bylo to zrobic za jednym razem, co wazne, docisk ma samoregulacje wiec nalezy pamietac o prawidlowym montazu, pozdr.
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.