Skocz do zawartości

[e39] stuki podczas przyspieszania


mm_rcin

Rekomendowane odpowiedzi

Podpora oryginał, bo podobno do 530d nie ma zamienników. Od razu po wymianie wał drgał ale delikatniej i ciszej. Miałem wrażenie, że nowa guma jest sztywniejsza więc bardziej amortyzuje ale obecnie wali w podłogę juz konkretnie (w zależności od jazdy).

 

Zastanawiam się nad przegubami ale może mi wyjaśnicie jaki maja one związek z wałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podepnę się do tematu.

 

Posiadam e39, 530 d Aut. Przy ostrym przyśpieszaniu waliło coś w podłogę. Tylko przez chwilę. Okazało się, że ślady obitej podłogi były przy podporze wału. Podpora została wymieniona. Niestety, problem nie zniknął. Już co prawda tak nie wali w podłogę bo nowa podpora ma sztywniejszą gumę (chyba dlatego) ale nadal występują drgania.

Byłem u kilku mechaników ale nie mogą stwierdzić przyczyny. Nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei. Podały już podejrzenia na piastę wału, przegub/łącznik elastyczny wału, dyfer, półosie, tuleje mostu.

Może macie kogoś kto się na tym zna w okolicy Bydgoszczy, Grudziądza?

 

Z góry dzięki za info.

 

Jeżeli w Bydgoszczu :wink: to tylko "AUTO RAFMAR" Rafał ma w małym palcu samochody BMW i podejrzewam, że będą mogli Tobie pomóc w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 

Temat dosc stary ale moj problem jest jak najbardziej aktualny, mam dokladnie takie same metaliczne stuki przy przyspieszaniu, bylo to wrecz walenie, po ustaleniu wadliwej podpory walu i wymianie problem nadal wystepowal, wiec idac dalej wymienilem krzyz na wale, niestety drgania dalej byly tak silne ze nowy krzyz poucinany zostal na kawalki, wiec idac krok dalej zdemontowalem caly wal i wyslalem do regeneracji, okazalo sie iz uszkodzony jest rowniez przegub. Chcac oszczedzic dalszego dochodzenia wymienilem caly przegub, zalozylem nowy krzyz i podpore walu oczywiscie wszystko orginalne wraz z wywazaniem. Niestety po zaloeniu bicie nadal wystepuje teraz tylko na drugim biegu przy raptownym przyspieszaniu i powyzej 3 tys obrotow. Podnoszac auto na podnosniku sprawdzilem cale mocowanie dyfra, tuleje i wszystko w stanie idealnym, powoli sie juz poddaje, panowie ratujcie prosze. Moje ostatnie opcje to dyfer w srodku lub polosie. Auto to e39 520 orginalnie, silnik jest po zmianie wsadzony 3.0, natomiast wal i dyfer z e39 m5 (dyfer spawany) mozliwe iz poszlo cos w dyfrze ? bo dziwne ze tak sie dzieje tylko na drugim biegu.

 

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.