Skocz do zawartości

530d Increased emission błąd


promo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziś pojawił mi się błąd wraz z ikoną silnika na wyświetlaczu. Komputer pokazał: Increased Emission.

Po podłączeniu pod komputer pojawiło się:

 

1. 4030 Błąd czujnik cisnienia zwrotnego spalin przed danm filtrem, sygnał

2. 4232 świeca żarowa, cylinder

3, 4501 Recyrkulacja spalin

Możliwe że zachaczyłem kilka spraw ale sprzedaje auto a chce aby wszystko grało przed sprzedażą.

Who's got the key to my beema ? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witaj :mrgreen:

Błąd "Increased emissions" może oznaczać kilka rzeczy:

Zatkany/zużyty DPF

Uszkodzony zawór EGR

Uszkodzony termostat

 

Twój diesel jest wyposażony w sondę lambda , więc taki komunikat "increased emissions" informacją o nie właściwej "konsystencji spalin" jest bardzo prawdopodobna.

Podpiąć trzeba pod kompa. Może być również tak, że w spalinach jest za dużo powietrza raz za dużo raz za mało. I przez to czujnik szaleje. Chodzić o zwiększenie dopuszczalnej emisji spalin :cool2:

http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, te bledy są właśnie z diagnostyki komputerowej.

Dziś wyczyszczę EGR, mam nadzieje, że to nic trudnego.

 

Pozdrawiam

 

EGR obejrzalem i nawet grama sadzy nie ma. Bład zniknal przed czyszczeniem.

Who's got the key to my beema ? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu pokazał mi się ten sam błąd i zapaliła się żółta kontrolka silnika.Następnego dnia odpalam samochód,a tam żadnego błędu nie ma.Z bananem na twarzy ruszyłem w trasę,zatrzymuje się na światłach,czekam na zielone i ruszam ostro i jak spojrzałem w lusterko to się przestraszyłem...Chmura czarnego dymu i tak jest za każdym razem podczas szybkiego dodawania gazu.Mam wrażenie ,że auto szybciej przyspiesza(wiecej mocy)skrzynia nerwowo zmienia biegi,no i wzrosło zużycie paliwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

już nie mam siły z tym komunikatem "increased emission" Zrobiłem już chyba wszystko. E61 2006r przed liftem silnik 2L 163 koniki.

1) Najpierw wg. wskazówek na autostradę i w rurę jakieś 30km ok 120-150/h, po skasowaniu błędu za piątym, czy szóstym odpaleniu auta znów wyskoczył.

2) Potem profesjonalne czyszczenie preparatami Tunap filtra DPF- nie pomogło, po skasowaniu błędu za piątym, czy szóstym odpaleniu auta znów wyskoczył.

3) Czyszczenie AGR do stanu jak nowy, świecił się jak psu ... , po skasowaniu błędu za piątym, czy szóstym odpaleniu auta znów wyskoczył.

4) Wymiana sterownika AGR na nówkę, po skasowaniu błędu za piątym, czy szóstym odpaleniu znów wyskoczył.

 

Teraz facet w serwisie chce mi upgrade całego samochodu wykonać, czy to coś pomoże, czy ktoś się z tym spotkał?

 

Był nawet moment w mojej całej walce, że na chwilę ta kontrolka zgasła, ale rano znów się zapaliła.

 

Napiszę jeszcze, że nawet na chwilę nie było żadnego kopcenia, szarpania ani straty mocy, samochód lata pięknie przez cały ten okres.

 

Pomocy bo już szlak mnie trafia i kończą mi się pieniądze, bo nie muszę mówić, że za każdym razem płacę i płaczę

Mogę nawet do kogoś podjechać, mieszkam w okolicach W-wy :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy u Ciebie miałeś problemy typu strata mocy, dławienie, czy coś w tym stylu? I czy jak zatkałeś dziurę to czy lampka sama zgasła po zatkaniu dziury, czy musiałeś kasować błąd?

Pytam bo wczoraj wieczorem jak bardzo wolno jechałem po dołach to lampka sama mi zgasła, ale dzisiaj jak jechałem do pracy znów się zapaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie rok temu miałem identyczny błąd, również przejrzeliśmy z mechanikiem wszystkie części, okazało się, że to właśnie pęknięta rura od intercoolera, wyglądało to jakby ktoś naciął ją nożem wzdłuż, ale wcześniej nikt tam nic nie grzebał. Wymiana na nową i wykasowanie błędu załatwiło sprawę.

Odnośnie objawów, nic się nie działo z samochodem, bez strat mocy, jedynie delikatnie zauważyłem dymek przy przyśpieszaniu, pomimo DPF).

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Piszę bo może komuś się przyda. Już po problemie. Po wymianie sterownika AGR wyskakiwał cały czas błąd już mi ręce opadły jak tu nagle wpadł mi w ręce tefon do magika od elektroniki. Po sprawdzeniu całego auta, praktycznie żadnych błędów, człowiek wpadł na pomysł, że jak wszystko zostało wykonane to może po prostu dokodować nowy sterownik do auta. I udało się. Od tamtej pory wszystko jest ok i nic już się nien świeci. Pozdrawiam i dziękuję :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrost emisji spalin moze pojawić się, żeśli jest wiecej lub mniej powietrza w stosunku do obliczeń czy oczekiwać ECU. U jednym może to byc rozszczelniona rura od intercoolera a mi pokazał się taki komunikat kiedy odpiąłem na chwile przepływomierz. W podobnym przypadku warto też sprawdzić przepływkę

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrost emisji spalin moze pojawić się, żeśli jest wiecej lub mniej powietrza w stosunku do obliczeń czy oczekiwać ECU. U jednym może to byc rozszczelniona rura od intercoolera a mi pokazał się taki komunikat kiedy odpiąłem na chwile przepływomierz. W podobnym przypadku warto też sprawdzić przepływkę

 

Za wczesna euforia w moim poprzednim poście. Znów wywaliło błąd.

 

Pytanie mam do Natka. Co z t tym przepływomierzem? Tylko czyściłeś, czy wymieniałeś. Chodzi mi też o zawór AGR. U mnie był czyszczony a nie wymieniany, czy warto zaryzykować wymianę? Na sto procent filtr cząsteczek jest ok, bo był sprawdzany, sterownik AGR był wymieniany a rurę też dokładnie sprawdziłem.

Co mogę jeszcze zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrost emisji spalin moze pojawić się, żeśli jest wiecej lub mniej powietrza w stosunku do obliczeń czy oczekiwać ECU. U jednym może to byc rozszczelniona rura od intercoolera a mi pokazał się taki komunikat kiedy odpiąłem na chwile przepływomierz. W podobnym przypadku warto też sprawdzić przepływkę

 

Za wczesna euforia w moim poprzednim poście. Znów wywaliło błąd.

 

Pytanie mam do Natka. Co z t tym przepływomierzem? Tylko czyściłeś, czy wymieniałeś. Chodzi mi też o zawór AGR. U mnie był czyszczony a nie wymieniany, czy warto zaryzykować wymianę? Na sto procent filtr cząsteczek jest ok, bo był sprawdzany, sterownik AGR był wymieniany a rurę też dokładnie sprawdziłem.

Co mogę jeszcze zrobić?

 

U mnie w aucie było wszystko ok ale po wywaleniu DPFa i modyfikacji ECU chcialem sprawdzić czy przypadkiem nie wyłączyli samodiagnostyki silnika itd. Dlatego odpiąłem na chwile wtyczkę przepływki, żeby sprawdzić czy zarejestruje sie błąd

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast u mnie błąd pojawił się po usunięciu klapek. Kasowanie nie pomagało na długo, wiec kupiłem nowy kolektor z klapkami(gwarancja). I jeszcze jedno, po wymianie kolektora silnik pracuje ciszej i bardziej miękko. :shock: :?:

 

hmmm, dziwna sprawa. Wiele osób wywaliło klapki i nigdy nie było takiego problemu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast u mnie błąd pojawił się po usunięciu klapek. Kasowanie nie pomagało na długo, wiec kupiłem nowy kolektor z klapkami(gwarancja). I jeszcze jedno, po wymianie kolektora silnik pracuje ciszej i bardziej miękko. :shock: :?:

 

Błąd taki Ci się pojawił bo po wyjęciu kolektora i usunięciu klapek jak składali zapomnieli Ci podłączyć przewodu podciśnienia :duh: Jak założyli nowy kolektor to wężyk podłączyli :wink: Z tą cichszą pracą i miększą to też tylko Ci się wydaje...po prostu wydałeś troszke kasy i tak pracuje później wyobraźnia człowieka :)

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast u mnie błąd pojawił się po usunięciu klapek. Kasowanie nie pomagało na długo, wiec kupiłem nowy kolektor z klapkami(gwarancja). I jeszcze jedno, po wymianie kolektora silnik pracuje ciszej i bardziej miękko. :shock: :?:

 

Błąd taki Ci się pojawił bo po wyjęciu kolektora i usunięciu klapek jak składali zapomnieli Ci podłączyć przewodu podciśnienia :duh: Jak założyli nowy kolektor to wężyk podłączyli :wink: Z tą cichszą pracą i miększą to też tylko Ci się wydaje...po prostu wydałeś troszke kasy i tak pracuje później wyobraźnia człowieka :)

 

Możliwe, że masz racje, nie neguje tego. Jednak wydaje mi się , iż serwis w tym przypadku BMW jako ten, który miał usunąć usterke ''w mowie końcowej" zwróciłby uwagę na to. Tak czy siak, problem rozwiązany, uśmiech na twarzy jest, a to jest najważniejsze. :P :lol: :) :o

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam odświeżę trochę temat otóż mam taki problem wyskoczył mi błąd increasend emissions Wiem że takie teorie to wróżenie z fusów a że nie posiadam jeszcze kabla do diagnostyki pojechałem na komputer do warsztatu i tam mi oznajmili że jest to wina przepustnicy błąd przepustnicy. Po czym wymontowałem cały kolektor ssący egr i przepustnice wyczyściłem do cna ponieważ tak już miałem to zrobić aby skontrolować blaszki tydzień jezdziłem i było ok lecz po tygodniu znowu błąd się ukazał. Wszystko co czytałem to że jeśli przepustnica jest uszkodzona to falują obroty i teraz sam nie wiem bo u mnie nie falują i nie chciał bym się pakować w niepotrzebne koszta z wymianą. Dodam jeszcze że jest to e 60 3.0d z dpf lecz dpf został sprawdzony przez komputer i jest jego stan ok, samochód nie jest słabszy nie kopci pojawia się tylko check engine i błąd na komp nieraz po czym sam znika. Mógł by mi ktoś pomóc bo już sam nie wiem co robić. Dodam jeszcze że ta rura co idzie od ic do przepustnicy ma taką blaszkę którą się tylko wsuwa moim zdaniem jest ona troszkę za krótka i z jednej strony ta rura chodzi tak bardziej swobodnie może to być tego wina że ona się odchyla i dostaje lewego powietrza ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.