Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Gdy podczas jazdy obroty spadną poniżej 1k silnik wydaje dziwny odgłos przypominajacy szum ( np podczas wychodzenia z zakrętu gdy uprzednio musiałem zwolnic do minimum ) a zmienia się w buczenie gdy skręcam kołami. Problem nie występuje gdy obroty są większe również prędkość ani bieg nie wpływają na to (dzwiek ten przypomina odgłos chałasujacego wspomagania gdy nie ma oleju ale sprawdzałem olej jest) odgłos ten również występuje podczas odpalonego silnika na postoju bez włączonego biegu ale nie jest tak intensywny i nasila sie lekko gdy skręcam kołami na "sucho". I zauważyłem że samochód po puszczeniu gazu zaczyna za bardzo zwalniać (jakby hamulec był lekko wciśnięty). Od jakiegoś czasu auto dość słabo rozpędza się z niskich obrotów dopiero gdy obroty wejdą powyżej ~2k auto zaczyna nabierać odpowiedniej mocy ( szczególnie gdy wyjeżdżałem na drugim biegu z zakrętu to bardzo wolno rozpędzał się powyżej 2k obrotów ) nie wiem czy ma to coś wspólnego z tymi odgłosami ale na wszelki wypadek o tym napisze.

 

Spróbuje w najbliższym czasie nagrać ten dżwięk i podesłać linka.

 

Również mam trop taki że to może być vanos.

Edytowane przez [email protected]
Opublikowano
Witam ponownie byłem u mechanika i powiedział mi ze te stuki w boku auta ( ktore swoja droga jak wracałem od niego zmienilo sie w dość ostre walenie ) to sworznie są do wymiany a to buczenie to najprawdopodobniej pompa od wspomagania ( przez jakie dobre 2 tyg. jeżdziłem bez płynu ) i mam pytań kilka :) czy wspomaganie faktycznie może spowalniać auto na niskich obrotach ( hamować je )? I drugie pytanie ile (około) może kosztować sworznia i jej wymiana i w czy tym modelu można same sworznie czy trza cały wahacz ? i czy dojade na takim czymś do mechanika około 15km bo już dość mocno napiernicza ?
Opublikowano
jeżeli chodzi o pompę wspomagania to jeżeli jeździłeś bez płynu to chodziła prawie na sucho i stawiała duży opór co powoduje większe obciążenie silnika. sworznie są wymienne i nie trzeba wymieniać całych wahaczy popatrz na allegro bo ceny są różne ale za bardzo tak nie można jeździć skoro już bardzo wali
Opublikowano

2 x sworzeń długi wewnętrzny

2 x sworzeń krótki zewnętrzny

2 x tuleja wahacza

 

takie coś znalazłem za 229 zł czy to tak jak myślę chcąc wymienić całość muszę kupić dwa takie komplety ?

 

A i jeszcze jedno jak mocno skomplikowana jest taka wymiana ile może średnio zająć

Opublikowano
wymiana nie jest skomplikowana pod warunkiem że masz to gdzie zrobić i odpowiednie narzędzia, ja wole to zlecić mechanikowi bo nie zawsze trzeba wszystko wymieniać czasem jest do wymiany tylko jeden sworzeń, miałem taką sytuacje zimą coś strasznie zaczęło walić w przednim zawieszeniu jak się okazało to łącznik stabilizatora się uszkodził
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podbijam stary temat bo mam jeszcze jedna wątpliwość chce wymienić już wszystkie sworznie żeby mieć spokój i czy taki zestaw wystarczy na wymiane calosci czy muszę kupić dwa takie zestawy ??

 

2 x sworzeń długi wewnętrzny

2 x sworzeń krótki zewnętrzny

2 x tuleja wahacza

 

A to link do tej aukcji na alegro http://allegro.pl/6szt-zestaw-sworznie-tuleje-bmw-e36-meyle-hd-i1714808738.html

Opublikowano
Masz racja jak wymieniac to calosc, bo wymienisz jeden sworzen pozniej bedzie moze jeszcze trzeba kolejne wymieniac i znowu wyciagac wachacz. Ten zestaw to kompletne praktycznie zawieszenie czyli jeden taki zestaw Ci wystarczy bo tam jest wszystko co potrzeba aby wymienic w 2 wachaczach :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.