Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z moim nie dawno nabytym bmw. Ma ona silnik m40 1.6 na zwykłym gazie. Zwykle paliła mi bez problemu na benzynie, aż do pewnej chwili. Wymieniłem już pompke w baku, i filtr paliwa. Pompka na pewno podaje paliwo- po zdjęciu węża za filtrem jest tam paliwo pod dużym cisnieniem. Możecie mi powiedzieć co to może być? Sterowanie wtryskiem głównym? Może coś jest zapchane? Bo filtr pewnie nie był dawno zmieniany. Był zapchany i to przez niego spaliłem pompke. Tylko teraz pompka nowa, filtr też. Więc co to może być?? Z góry dziękuję za wszystkie cenne uwagi i pozdrawiam.
Opublikowano

możliwe że instalacja gazowa,nie otwiera wtryskiwaczy

poza tym możesz zdjąć wąż powrotny paliwa,załączyć pompkę na krótko i sprawdzić czy paliwo przepływa przez listwę

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. No paliwo nie wraca rurka powrotna. Także to chyba dobra myśl. Tylko w takim razie jeśli odepne prąd instalacji to ona nie powinna już blokować benzyny. Tylko powiedzcie mi jak ja odpiac? I czy dobrze myślę?
Opublikowano

No i po raz kolejny jestem w lesie.

Bezpiecznik wypiąłem od instalacji LPG, i co?? Nadal nie pali :(

Ja myślę, że dalej jest zamknięta paliwo na kolektor. Bo to raczej nie są zapchane wtryski- bo na LPG chodzi bez zarzutu, jak już zapali też na gazie właśnie. Tylko czemu nie wpuszcza paliwa?? Jakiś bezpiecznik? Przekaźnik? Pomysły mi się skończyły :( i albo będę musiał wyjąć kolektor albo wyjdę sam z siebie. Co jest? :mad2:

Opublikowano
W takim razie wyjęcie kolektora raczej mnie nie minie. Zwłaszcza, że ten filtr paliwa już dawno powinien być wymieniony. Ale jest możliwość, że są zapchane tak 4 na raz?? hmm...
Opublikowano

Kolego po załączeniu stacyjki pompa paliwa powinna ruszyć i nadmiar paliwa wraca przewodem powrotnym do baku

jeżeli tak jest to znaczy ,że paliwo jest w listwie wtryskowej

jeżeli nie-to albo pompa nie chodzi,albo ma za małe cisnienie i regulator nie puszcza go do węża powrotnego

wtryski nie mają tu nic rzeczy

Opublikowano
Dzięki Ci kolego. Czyli wiem już coś na pewno. Paliwo, nie wraca wężykiem do baku. I pompka napewno generuje wysokie ciśnienie. Sprawdziłem to zdejmujac wężyk przy wylocie filtra do silnika. Ciśnienie tam było bardzo duże. Czyli paliwo nie dociera do listwy. To wiem. Teraz trzeba zastanowić się nad przyczyną. Ale dzięki Tobie wykluczyłem kilka przyczyn- za co jestem bardzo wdzięczny.
Opublikowano
Noo nareszcie doszedłem. Ufff jestem przy początku końca. Wyjąłem więc cały kolektor i patrze. Rozkładam ręce i dalej nic nie wiem. Ale... wpadłem na mega pomysł. Miałem gdzies w garażu stara pompke do benzyny- nawet nie wiem skąd. I tak przy zdjętym kolektorze zrobiłem próbę. Podpiałem ja na ostro pod maską- tak, żeby podała paliwo prosto na listwe, przy tym wypiałem wtyczki przy pompce pod siedzeniem w baku i zacząłem kręcić rozrusznikiem- bingo! Silnik chciał pracować, troszkę się dławil- ale to chyba normalne. Miał zdjęty kolektor. I teraz albo pompka podaje za małe ciśnienie- to najbardziej prawdopodobne. Albo zbiornik paliwa się nie odpowietrza. Bo miałem w wężach powietrze i pompka wtłoczyla powietrze do baku przez wężyk powrotny a bak tego nadmiaru nie wypuścił. I sprawdze te pompke przy zdjętym wezu powrotnym. Jeśli zapali tzn. że odpowietrznik zatkany. Jeśli nie zapali- zła pompka. To tak aby inni nie popełnili mojego błędu. I dobrze wszystko sprawdzili zanim rozbiora pół silnika...
Opublikowano
OK. Autko chodzi. Więc teraz mogę już napisać co było. Tak żeby inni mieli to na uwadze. Może komuś pomoże. Więc u mnie wina nie dochodzącego paliwa do silnika nie leżała ani w nowej pompce, ani we wtryskach. Miałem po prostu porządnie zapowietrzony układ paliwowy... Taka głupota a ja wariowałem z braku pomysłu. Otóż wymieniłem pompke i filtr paliwa, tam dostało się powietrze. A taka malutka pompka widocznie nie dała rady przepchnąć powietrza paliwem w układzie paliwowym. I tak sobie mógłbym kręcić i kręcić. Podpowiedział mi to sąsiad. Wziąłem więc kompresor i podłączyłem w miejsce w którym on ssie powietrze do sprężenia, rurkę powrotu paliwa do baku. Jednocześnie włączyłem kompresor i zacząłem kręcić. Pompka zaczęła podawać paliwo, a kompresor ssał powietrze w rurki powrotnej do baku. Troszkę się pomęczyłem. Ale udało się. Dzięki Wam za wszystkie posty. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.