Skocz do zawartości

320d Problem z uszczelką termostatu głównego


Dolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z uszczelką termostatu głównego (tego wychodzącego z przodu bolku silnika), gdyż puszcza płyn.

nr 6 na rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2105&hg=11&fg=35

Nie wiem jak jest u innych użytkowników, ale to chyba jakaś kolejna niedoróba, gdyż w zeszłym roku też ją wymieniałem. Problem jest w tym, że ta uszczelka przylegając bezpośrednio do bloku silnika topi się, odkształca po czym puszcza płyn. Zamówiłem już nową w ASO, ale zastanawiam się, czy może lepiej połączenie pomiędzy plastikowym termostatem a aluminiowym blokiem silnika wypełnić wysokotemperaturowym silikonem? Czy ktoś to może w ten sposób robił, żeby się pozbyć podobnego problemu?

Ewentualnie jak to zrobić, żeby było dobrze i bezproblemowo? Z góry Dziękuję za podpowiedzi?

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie zmieniałem terostat jakies 25tys km temu i nic tam sie nie poci może za słabo docisnełeś śruby mocujące(ale Uwaga: blok jest alu wiec łatwo zerwać gwint)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docisk jest regulowany dystansami więc tak czy inaczej mocniej juz nie da rady dokręcić. Ten problem występuje chyba przy wysokich prędkościach obrotowych silnika (jak jeżdżę z prędkością około 200 km/h) - innego powodu nie kojarzę :(

Ale chodzi mi o to czy mogę to zrobić silikonem (czy on będzie trzymał uszczelnienie) i jak to zrobić, żeby było dobrze?

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja w tamtym roku wymieniłem termostat na febi bo wydawało mi się, że silnik się za długo dogrzewa. W tym roku moje autko zostawiło wielką plamę na parkingu. Długo szukałem winowajcy aż wreszcie okazało się, że to termostat. Uszkodzony był w tym miejscu:

http://img40.imageshack.us/img40/7628/termostatfebi.jpg

Podczas demontażu okazało się, że plastik z którego zrobiony jest termostat kruszy się prawie w rękach. Przyjrzałem się lepiej obudowie i niestety nie znalazłem na niej żadnego napisu świadczącego o tym, że jest to febi, oprócz samego pudełka. Więc chyba zostałem oszukany, a zorientowałem się dopiero po roku. Jeśli zmieniłeś termostat na febi jak ja to spodziewaj się uszkodzenia w tym samym miejscu. Tam powinien być cieniutki pasek plastiku, który trzyma uszczelkę na miejscu, po jego odłamaniu uszczelka deformuję się i płyn zaczyna uciekać. Błąd montażu wykluczam bo rok nie było żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię Kolego! Ja wymieniłem termostat na zakupiony w ASO ma logo "BMW" i troche kosztowal, więc chyba mam ten lepszy (jaki - tego dokładnie nie wiem). Przyjrzałem mu się i nie ma on żadnych pęknięć i wykruszeń. Ale uszczelka jest ewidentnie spłaszczona (jak bym ją żelaskiem przeciągnął) i raczej to ona puszcza. Dlatego zapytałem o wykonanie uszczelnienia silikonem (chyba czerwony jest odporny na temperaturę) i czy to połączenie wytrzyma. Tak sobie teraz głośno myślę, że jak bym w rowek w termostacie napuścił tego silikonu (lekko ponad rant) potem założył i tylko lekko docisnął (żeby tylko silikon złapał), a potem po wyschnięciu dociągnął - to może to zadziała?
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie jest to dobry pomysł, albo tylko na chwilę. Pomijając jakość plastiku z jakiego został wykonany mój termostat, to warunki jakie tam panują są na tyle złe, aby odłamać kawałek plastiku, więc nadkładany silikon rady raczej nie da. Popytaj użytkowników z forum, może nie wyrzucili swoich starych termostatów i oddadzą uszczelkę za free, a sporo osób wymieniało termostaty. Ja swojej nie proponuję, bo skoro jakość obudowy plastikowej jest zła to i pewnie uszczelki, mimo, że uszkodzona nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem właśnie nie jest dla mnie uszczelka, bo nową już w ASO zamówiłem, tylko czy znowu nie będę jej musiał wymieniać za jakiś czas - dlatego pomyślałem o rozwiązaniu o którym "głośno myślałem" :?
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tamta uszczelka była jakaś felerna. Zrób zdjęcie jak została zniszczona. Może dokręcaj termostat stopniowo na krzyż. Jeśli guma uszczelki którą zamówiłeś w aso jest taka sama jak guma uszczelek pod kolektorem to temp. im nie straszna. Zastanawiam się dlaczego stara uszczelka została uszkodzona i jak, dlatego proszę o zdjęcie. Jeśli nawet temp. głowicy i bloku byłaby tak wysoka, aby uszkodzić tą uszczelkę, to te na głowicy też by się popaliły. No chyba, że przez przypadek zalałeś jakiegoś rozpuszczalnika do układu chłodzenia przez przypadek :shock: bo innego wyjścia nie widzę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka na chwilę obecną usunięta - NIC NIE CIEKNIE :D Cieknąca uszczelka termostatu objawia się spoconym blokiem silnika na wysokości pompy wody.

Powód:

Uszczelka przy termostacie została zgnieciona w wyniku przykręcania na siłę i odkształcona (siła +temperatura zrobiły swoje) :mad2:

Dla następnych:

TERMOSTAT NALEŻY DOKRĘCAĆ MOMENTEM 10Nm (czyli dosyć lekko nie na maksa - delikatnie dociągnięte) - żródło: 'Sam Naprawiam BMW serii3" :cool2:

Temat można zamknąć

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.