Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

robil to ktos juz samodzielnie?

 

generalnie wiem jak się za to zabrac i co trzeba robić mam tylko wątpliwość na dole:

- czy trzeba odpinać lub luzować ktoryś z wahaczy, zeby zwrotnica się wychyliła lekko na zewnątrz tak aby góre amorka można było wysunać z nadkola?

 

- do odkręcenia na dole łącznik stabilizatora od amorka, uchwyt przewodów hamulcowych czy tam ABS, czujnik od Xenonów na wahaczu, coś jeszcze? mam nadzieje, ze nie bede musial zdejmowac zacisku

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zależy jaką masz "śrubę" do ściśnięcia sprężyny. Moja nie dała rady i trzeba było odpinać wahacze, oczywiście tylko od strony mcphersona. Kup od razu górne łożyska żeby dwa razy nie rozkładać. Czujników żadnych nie trzeba ruszać tylko oczywiście wypiąć je z uchwytu znajdującego się na amortyzatorze. Ja u siebie kupiłem wszystko oprócz sprężyny, amory, łożyska góra, odbój i harmonijka, uszczelki na sprężyny ...
Krzysztof
Opublikowano

byłem w ASO na poprawce wymiany drzwi (chodziło o uszczelnienie jedynie) i zwróciłem mechanikowi uwagę na amortyzator. powiedział, ze do wymiany + osłony i odboje ale górnych łożysk nie trzeba wymieniać bo nic nie trzeszczy itd.

 

jeśli chodzi o wypinanie wahaczy to masz na myśli trzpienie przy zwrotnicy czy popuszczenie na śrubach przy sankach? łatwiej chyba popuścić lekko śrube (żeby nie zerwać tulei gumowej) niż wypinac sworzeń wahacza ze zwrotnicy.

 

czemu Twoje ściski do sprężyn nie dały rady?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie dało się ścisnąć sprężyny żeby wyszły amory, nie było miejsca i dlatego musiałem odpiąć wahacze. Nie szło wyjąć amora ze zwrotnicy. U mnie też nie trzeszczały łożyska ale miały już delikatny luz. Staram się nie oszczędzać i wymieniać to co należy i na czas.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Natek, jaką miałeś sprawność amortyzatorów że zdecydowałeś się na wymianę?

U mnie dziś wyszło z przodu: L - 81%, R - 79%

Tył: L - 75%, R - 74%.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Nie chodzi o sprawność bo jeśli się na tym bym opierał to bym nie wymieniał. W trakcie jazdy też nie czuje jakiejś niesprawnosci.

Sprawny ma 78% chyba a niesprawny 73-74%. Natomiast ten niesprawny jest wylany i chce wymienić oba

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
i jeszcze jedno pytanie, czy do wypinania sworzni wahaczy ze zwrotnicy potrzebne były jakieś ściągacze czy wystarczyło odkręcić nakrętke, puknac kilka razy ostrożnie młotkiem i wyszły? nie wiem czy mam kupować specjalny sprzęt do tego

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.