Skocz do zawartości

320 Ci - głuche uderzenia przy zmianie biegów - ZMAGANIA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, temat poruszany miliard razy na forum - natomiast opiszę moje zmagania z tą "wadą" w e46 coupe :duh:

 

Objawy: przy zmianie biegu 1, 2, 3, R słychać z tyłu za plecami kierowcy BUUUUUUM :!:

Objaw miałem odkąd kupiłem buńkę i do tej pory zrobiłem:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM11&mospid=47614&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

 

1. wymieniłem gumę nr 9 dwa razy, pierwszy raz na ori z ASO tydzień temu na HD

2. wymieniłem 4 poduszki sanek dyfra na HD,

3. wymieniłem łącznik elastyczny wału na HD,

 

i nadal przy zmianie biegów słychać BUUUUUUUUUUUUM :duh:

 

Mechanik mówi że żeby to zniknęło trzeba zmienić półosie. Mówi że mam straszne luzy. Zajrzałem pod auto i faktycznie luzy są, ale na boki a nie na osi w przód lub tył.!

W ogóle jak wciskam hamulec i puszczam sprzęgło, dosłownie spodemnie słychać STUK, STUK, STUK! Cały wał lata!

 

Nie wiem o co cho, ale miałem e34 z 92` i nic mi nie waliło ani nie stukało.

Bo po wymianie gum nie zauważyłem jakieś super poprawy, nadal napie.... :mad2:

 

Słyszałem już pierdyliard teorii na ten temat i moje pytanie takie, czy uważacie że luzy na półosiach są za to odpowiedzialne???

Nie wiem już co robić, wnerwia mnie to, mam już odruch sprzedania furki.

HELP

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano
@Mack10koro - dzięki za link. Ja już po prostu zwątpiłem w moje e46. Ostatnio mechanik zgolił mnie niemało, a wyminiłem wszystkie gumy z tyłu jakie można wymienić, łacznie z poduchami amorów. Mało tego, jeszcze mnie zachęca do wymiany półosi. Wiadomo, luzy mam, ale na pewno one nie są przyczyną łupaniny. Czytam link i biorę się do pracy, pozdrowienia, i dzięki raz jeszcze :D Dam znać!
Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano
Koniecznie napisz czy to przyniosło jakieś efekty. Na dniach jadę do mechanika wymienić wahacz i drążek, to przy okazji obejrzałoby się te rzeczy z linka. U mnie objawy te same. Rok temu wymieniłem tuleję 9 (ASO), 2x łącznik elastyczny wału i podporę wału. Bez większego szału...
Opublikowano
Od siebie dodam że przy wczorajszej wymianie oleju mechanik zerknął na dyfer, wał i skrzynię biegów i stwierdził lekki luz w dyfsze, a podpora wału, krzyżaki, łącznik elastyczny wału i podpora są ok. nie wiem jak z zawiechą z tyłu. Podobnie nie ma żadnych luzów jak w podanym linku a jednak głuche walnięcie nadal jest. Ostatnio zaobserwowałem że występuje jak dojeżdżam do świateł powoli na 2 biegu silnik hamuje i wciskam sprzęgło.
Opublikowano
Ja wczoraj siedziałem pod autem które było na podnośniku. Z moich obserwacji ruszając wałem i półosiami wynikało że dźwięk wydobywa się tylnego mostu. Są to tylko moje spostrzeżenia ale jeśli okaże się to prawdą to nie będzie za wesoło. Zastanawiam się tylko czy przyczyną mogą być wspomniane już półosie ale jak dla mnie dźwięk jest bardziej wewnątrz mostu.
Opublikowano

Zanim zdedycujecie sie na wymiane gum, sprawdzcie na kanale w jakim sa stanie. Wszyscy mechanicy na dzien dobry chca wymieniac gumy. U mnie wymiana gum pomogla, ale nie wyeliminowala w zupelnosci problemu. Przede mna wymiana pólosi.

 

Zdaje mi sie ze problemem moze byc dyferencjal! Ale zeby we wszystkich e46 byl problem z dyfrem?

Na moj gust to jest wada konstrukcyjna e46! W e36 nie wystepuje ten problem! :mad2:

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdaje mi sie ze problemem moze byc dyferencjal! Ale zeby we wszystkich e46 byl problem z dyfrem?

Na moj gust to jest wada konstrukcyjna e46! W e36 nie wystepuje ten problem! :mad2:

 

Wymieniałes olej w skrzyni i dyfrze? Wymien, moze pomoć a na pewno nie zaszkodzi.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Mam dokładnie ten sam problem, głuche stuknięcia przy zmianie biegów. Byłem u 3 mechaników, każdy ma inną teorię na temat co stuka, ale ani krzty pewności. W sumie konkluzja była taka, że to niegroźne, a w x-ie wręcz normalne i najlepiej się przyzwyczaić. Poszperałem trochę w necie na ten temat.. i co znalazłem?

 

Po pierwsze, faktycznie jest to typowa przypadłość w E46. Fora anglojęzyczne są pełne podobnych wpisów. Więc problem jest częsty, chociaż na pewno nie jest to normalne, w końcu nie wszystkim stuka. Po drugie, prawie nikomu nie udało się uporać z tym problemem. Znalazłem tylko dwa przypadki naprawy zakończonej pełnym sukcesem. Jeden na naszym forum (kolega czerwony330d) a drugi tutaj : http://www.bmwclubmalaysia.com/forums/archive/index.php/t-5450.html

 

Niestety w obu wypadkach konieczna była wymiana skrzyni biegów, a to co powodowało ten dźwięk to były luzy w niej. Biorąc pod uwagę koszty / ryzyko niepowodzenia ewentualnej naprawy (kupienia skrzyni w gorszym stanie niż własna) chyba faktycznie trzeba się przyzwyczaić. Większość osób zgadzała się, że jest to tak naprawdę "tylko" irytujące, faktycznie nie na miejscu w aucie klasy premium.

 

U mnie wymiana wszystkich olejów nie pomogła nic.

Pozdrawiam

Alek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po południu odbieram moją e46 od mechanika - dziś zostały wymienione półosie - są w bdb stanie, ani grama rdzy, żadnego luzu.

Jeżeli stuki (nie mówię o lekkim basowym uderzeniu - które po wymianie wszystkich gum z tyłu na prawdę się zmiejszyło) nie ustaną, zanczy że w grę już wchodzi wał, skrzynia i dyfer.

 

Jeżeli nie będę wnerwiony i będę chciał daje pakować kaskę w furke, wymienię skrzynię, mam jedną na oku w bdb stanie.

Na razie wstzymuję oddech co do rezultatów po wymianie półosi :|

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po południu odbieram moją e46 od mechanika - dziś zostały wymienione półosie - są w bdb stanie, ani grama rdzy, żadnego luzu.

Jeżeli stuki (nie mówię o lekkim basowym uderzeniu - które po wymianie wszystkich gum z tyłu na prawdę się zmiejszyło) nie ustaną, zanczy że w grę już wchodzi wał, skrzynia i dyfer.

 

Jeżeli nie będę wnerwiony i będę chciał daje pakować kaskę w furke, wymienię skrzynię, mam jedną na oku w bdb stanie.

Na razie wstzymuję oddech co do rezultatów po wymianie półosi :|

 

i jak?daj znac?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Aaaa więc tak:

1. zmienione wszystkie tuleje gumowe sanek dyfra, simmerblock, łącznik elastyczny wału, poduchy amorów z tyłu,

2. dwie półosie w stanie idealnym - zero luzów,

3. wstawiony dyferencjał w stanie idealnym - zero luzów,

 

Uderzenia basowe praktycznie wyeliminowane, natomiast jest jeszcze jedna rzecz, czyli stukotanie które odchodzi prosto ze skrzyni, słychać je dokładnie podemną. Stukot jak stukot, czyli podczas zmiany biegów - R, 1,2,3 słychać stukot. Wiem że jest to luz na skrzyni biegów, przez co wał lata i stuka.

Skrzynia powoduje luz, przez co luz przenosi się na wał i kończy na dyferencjale - tam już luz nie istnieje. Także źródło stukotania to skrzynia :!:

Mam na oku skrzynię w stanie idealnym, i raczej wstawię ją z końcem miecha - dam znać jak sprawa wygląda.

 

Jak tak dalej pójdzie, to po wymianie skrzyni ze starego zawieszenia zostanie jedynie wał :|

Już zmienię tą skrzynią z samej ciekawości i raczej rozstanę się z buńką - mam coś innego na oku, tylko żal mi się z flotą żegnać :evil:

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano
dołoże od siebie że wypróbowałem ten patent z tego linka i fakt moja skrzynia była dość zdrowo poluzowana od silnika. wszystkie śrubki dociągnąłem mniej więcej około 1cm mówie mniej więcej były to 3ruchy grzechotką takie powiedzmy 1/6 obrotu tak że sporo. wyskakiwały mi biegi i stuki były okropne. do tego wymieniłem olej i po przejechaniu jakiegoś 1tys km dokreciłem wszytskie śruby od nowa nie wiele poszły ale jednak. biegi nie wyskakują już wogole a stuki zmniejszyły się myśle że około 40%. wiem ze mam luzy na półosiach i to jest chyba najczesZcza przyczyna tych nieszczesnych stuków w naszych furach. tak że wieć dokrecajcie najpierw skrzynie i wymieniajcie olej. jest to pół godz roboty a napewno nie bedziecie załować. dodam że drążek chodzi tak jakby lżej.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam:)

Sam borykam się z tym problemem i raczej jestem na 100% pewien, że z reguły jak coś stuka przy zmianie biegów to jest to skrzynia. Mam już 4 kolegów co zmieniali gumy itd itp i nic to nie dało. Mi się wydaję, że problem naprawdę tkwi w skrzyni. Zresztą Mario może się o tym wypowiedzieć. Sam jechałem jego PRZECINAKIEM:D i wiem, że u niego problem po wymianie skrzyni ustąpił. Ja narazie po prostu przyzwyczaiłem się do tego, gdyż wiem, że czasami tak jak piszecie idzie kupić gorszą skrzynię niż tą co posiadacie więc na chwile obecną jeżdżę tak jak jest :) pozdrawiam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.