Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Serdecznie wszystkich użytkowników. Jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość :) Mam pewien problem z moją Beatką mianowicie grzeje mi sie, po odpaleniu i przejechaniu około 3km temperatura gwałtownie wzrosła za czerwone pole... Nigdy nie miałem takiego problemu, wskazówka zawsze stała na baczność. Wydaje mi sie że może być powodem to że stała około miesiąca, ponieważ była po niegroźnej stłuczce i czekałem ten czas na blachy. Po tym zauważyłem że jak jest zimny silnik i jest odkręcony korek wlewu płynu, to po odpaleniu ten płyn powoli podbija do góry, aż go wylewa... to normalne? a co do grzania, może to być termostat? czy pompa może mieć jakiś problem. Bardzo prosze o odpowiedź. Pozdrawiam Vobiss

 

dodam że to 320 benzynka;)

silnik m50 automat

rok 1995

Edytowane przez Vobiss
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Gdyby była to nieszczelność to za pewne ciekłby płyn, a nie cieknie. czyli sprawdzić termostat... a gdzie go znajde:D ? i jeśli trzeba odpowietrzyć układ, to jak to zrobić? a chodzi mi też o te wypychanie płynu ze zbiorniczka przy odkręconym korku, to normalne?
Opublikowano

Prawidłowe odpowietrzenie układu chłodzenia:

-napełnić świeżą cieczą chłodzącą zbiorniczek wyrównawczy, aż do krawędzi wlewu.

-wykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego, aż przez otwór zacznie się wydobywać

ciecz bez pęcherzyków powietrza.

-przykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy

-uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie i rozgrzać silnik, nie zakręcając korka wlewy cieczy chłodzącej. Wciskając pulsacyjnie pedał gazu zwiękrzyć prędkość obrotową powyżej 2500 obr/min, resztki powietrza wydobędą sie z układu chłodzenia, powodując spadek cieczy chłodzącej do znaku MAX na zbiorniczku wyrównawczym lub poniżej.

-podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnić ciecz chłodzącą.

-po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej pozostawić go na biegu jałowym przy około 1200 obr/min

-ponownie odkręcić śruby odpowietrzające i nie zakręcać dopóty, dopóki przez otwory nie zacznie wypływać ciecz chłodząca bez pęcherzyków powietrza.

UWAGA. Nie zbliżać rąk do wentylatora i pasków klinowych. Istnieje zagrożenie urazem.

-dolać ciecz chłodzącą do poziomu MAX i zakręcić korek wlewu cieczy chłodzącej.

-sprawdzić szczelność układu chłodzenia, szczególnie przewodów elastycznych i ich przyłączy, śruby odpowietrzające oraz

pompe cieczy chłodzenia

Opublikowano
bardzo jasna odpowiedź, gdybyś mógł mnie jeszcze pokierować na termostat to będe bardzo bardzo wdzieczny:) pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=11_1503&hg=11&fg=35

nie wiem jaki rok ale w tym miejscu szukaj jak na rysunku.

Pisałem o chłodnicy, bo miałem niedawno przypadek klienta, który wymienił pompę i termostat a silnik dalej się grzał. Okazało się chłodnica miała delikatne pęknięcie, wycieku nie było widać a silnik łapał powietrze. Oczywiście doszedł też problem z elektrowentylatorem który nie załaczał się po przekroczneniue 91stopni (ale on miał silnik m52 z klimatyzacją) i było trzeba wymienić czujnik wentylatora.

Opublikowano
aha, ja mam m50. jutro postaram sie wymienić termostat, to nie duże pieniążki a wymiana nie zaszkodzi. odpowietrze układ i zobaczymy, jak nie to będe szukał dalej. Opisze wszystko jak dojde do przyczyny. dziękuje za wytłumaczenie. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.