Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

podczas postoju obroty w moim BMW 316i Touring wynoszą 1100, czasami zdarza się, że auto gaśnie. ktoś wie co to może być? silnik krokowy czy przepływomierz?

 

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano
kolego mam podobnie.nie chce mi schodzic z obrotow..trzyma 1500 nie raz 1200 czasami normalnie tam 900 jak sie uporasz z tym daj znac.
Opublikowano
kolego mam podobnie.nie chce mi schodzic z obrotow..trzyma 1500 nie raz 1200 czasami normalnie tam 900 jak sie uporasz z tym daj znac.

ok! napewno dam znać. Dzisiaj jadę na diagnostykę, więc zobaczymy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
kolego mam podobnie.nie chce mi schodzic z obrotow..trzyma 1500 nie raz 1200 czasami normalnie tam 900 jak sie uporasz z tym daj znac.

Jestem już po diagnostyce silnika i komputer wskazał na silnik krokowy. Po wyczyszczeniu zgodnie z instrukcjami zamieszczanymi na forum na zimnym silniku obroty są na poziomie 900 czyli prawidłowo, natomiast na gorącym dalej niestety falują miezy 1000 a 1100.

Pytanie co robić, żeby nie wymieniać niepotrzebnie części? a może skoro nie pomogło czyszczenie silnika krokowego to trzeba go wymienić?

 

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano

Po pierwsze sprawdź układ dolotowy powietrza, ( czy gumowe przewody są szczelne i nie popękane )

Po drugie sprawdź odmę czy rura nie spadła lub czy nie jest zasyfiona od oleju.

 

Jeśli wszystko ok to należałoby sprawdzić sondę lambda (która działa głównie na rozgrzanym silniku)

 

No i oczywiście pytanie czy resetowałeś komputer ?? Jeśli nie to proponuje go zresetować, może pomóc.

Instrukcję resetowania znajdziesz na forum lub u wujka google :)

Opublikowano
Po pierwsze sprawdź układ dolotowy powietrza, ( czy gumowe przewody są szczelne i nie popękane )

Po drugie sprawdź odmę czy rura nie spadła lub czy nie jest zasyfiona od oleju.

 

Jeśli wszystko ok to należałoby sprawdzić sondę lambda (która działa głównie na rozgrzanym silniku)

 

No i oczywiście pytanie czy resetowałeś komputer ?? Jeśli nie to proponuje go zresetować, może pomóc.

Instrukcję resetowania znajdziesz na forum lub u wujka google :)

dzięki za cenne rady, napewno zajrzę do wujaszka ( z tym resetem komputera to nie ukrywam że to dla mnie nowość) :)

Poza tym jesli chodzi o przewody gumowe to są szczelne, a co do sondy lambda, to z tego co wiem komputer pokazałby błąd gdyby było coś nie tak prawda? a u mnie wskazał tylko na silnik krokowy.

 

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
kolego mam podobnie.nie chce mi schodzic z obrotow..trzyma 1500 nie raz 1200 czasami normalnie tam 900 jak sie uporasz z tym daj znac.

Witam!

 

w końcu mój mechanik uporał się z problemem wolnych obrotów. Po wykonaniu diagnostyki komputer wskazywał błąd silnika krokowego. Po wyczyszczeniu silnika zgodnie z opisami zamieszczonymi na forum okazało sie, że niewiele to pomoglo. Postanowiem więc kupić używany silnik krokowy na allegro i udało mi się nabyć razem z przepustnicą, choć wcale jej nie potrzebuję i będę chciał ją sprzedać ( pasuje do BMW E36 316 jakby ktoś był zainteresowany). Okazało się również, że guma łącząca przepustnice również ma niewielkie dziury, więc zakleiłem je taśmą, choć w perespektywie trzeba będzie kupic nową. Po wymianie i restarcie komputera zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na forum silnik pracuje równo na zimnym jak i gorącym silniku.

Silnik z przepustnicą jaki kupiłem na allegro.

 

http://img692.imageshack.us/img692/3841/silnikkrokowy.jpg

 

Pozdrawiam i życzę trafnych decyzji.

Robert

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.