Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanko

Sporo tematów ale brak konkretnej odpowiedzi.

W ciepłe dni jeżdżę z klimą a że manualna to czasem ją wyłączam - i jak się zapewne spodziewacie tu się pojawia problem - parują szyby i wali z nawiewów

że już troszeczkę poszperałem to mam już jakiś punkt zaczepienia więc mam następujące pytania (filtry nowe)

1. jak się dobrać do parownika klimy

2. czym go wyczyścić

3. jak udrążnić dren odprowadzający wodę tak żeby niczego nie uszkodzić (za rady drutem dziękuję)

 

Ps. jak ktoś posiada fotorelacje to było by fajnie

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

Czemu pytasz o parownik ?? Z Tego co ja wuem to niema nic do rzeczy parujace szyby to filtr kabinowy zapchany lub jego brak ewentualnie zbierajaca sie gdzies w srodku woda. Z tego co wiem osuszacz chyba wylapuje wilgoc ale nie wnetrza tylko lapie drobiny wody znajdujace sie czynniku chlodzacym. Jezeli juz upierasz sie na osuszacz to sie go nie czysci tylko wymienia bo lapie on nie tylko wilgoc ale np tez opolki metalu jak sprezarka ma slabe smarowanie. A przy zmianie osuszacza musisz sie przygotowac na pomowne nabicie klimy bo jak sie go odlacza ucieka gaz

Co do smrodu to najpierw wymiana filtra kabinowego co i jak jest w dziale zrob to sam, po zmianie filtra wizyta w serwisie klimatyzacji celem odgrzybienia klimy, zazwyczaj nazywa sie to ozonowanie. Mozna to zrobic tez samemu specjalnym sprayem ale to nie to samo

Sent from my GT540 using Tapatalk

Opublikowano

wiesz że dzwoni ale nie za bardzo w którym kościele

parownik to taka mała pierdoła w której rozpręża się gaz a że jest z metalu a metal dobrze przewodzi temperaturę (dodatnią jak i ujemną) to w wyniku różnicy temperatury zewnętrznej a na przewodach parownika osadza się szron tudzież "rosa"

parownik jest zamknięty w (przeważnie) szczelnej obudowie od której jest odpływ na zewnątrz auta, w momencie jak dren jest zatkany woda która się skrapla na parowniku zostaje w obudowie i całą wilgoć wali do samochodu (jak nie trudno zgadnąć)

pod autem w normalnych warunkach na postoju powinna powstawać mała kałuża a tego u mnie nie ma (może parę kropek)

stąd też wskazanie na parownik lub dren - czytaj syf na jednym lub drugim

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

No możliwe że tak to działa nie wczytywałem się nigdy w szczegóły :D

 

Ale i tak jest małe ale jeżeli jest tak jak piszesz to i tak nie widze drogi którą ta wilgoś ma się dostawać do środka przecież szron robi się na przewodach które doprowadzają czynnik chłodzący. A co do drenu to osuszacz w e36 znajduje sie koło prawego nadkola, przynajmniej u mnie tylko ze mam climatronic, a dren co odprowadza wode mam wyprowadzony gdzieś tak w połowie silnika

Opublikowano

w e36 odpływ jest tak zrobiony ze woda z klimy kapie na obudowe skrzyni biegów, przy małych trasach na klimie ciezko zobaczyc wode pod autem, po trasie coś tam kapie....

weź to pod uwage :D

Opublikowano

MAWE mylisz osuszacz z parownikiem tzn. ja pisze o parowniku a ty mi o osuszaczu :D

 

Pablo do pracy mam 25 Km więc to chyba nie jest aż tak krótka trasa?? powinno być coś widać już pod autem

jak jeździłem kiedyś ojca nexią wystarczyło że zrobiłem 6-7 Km i pod autem była już mała kałuża

stąd też moje zaniepokojenie

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano

kiedys przerabiałem odpływ wody, myśląc ze cos mam nie tak:

porównałem na szybko do nissan qq, clio, laguna, w tych autach widziałem spore plamy wody juz po 3km na klimie (temp na dworze okolo 30stopni)

byłem swiadkiem jak dla chłopa z astry II (nie wiem po jakiej trasie) kapało jakby cała butelke wody wylał, teren był nierówny i wyciekało ładnie spod auta... człowiek panikował ale to było z klimy :wink: . W tych autach ma kapać spod komory silnika...

natomiast w e36 po 130kilometrach pojawi sie plamka średnicy szklanki ;) i to gdy na dworze jest dosyc ciepło (roznica temperatur itp)

woda wsiąka w wygłuszenie obok skrzyni (maty) spływa po skrzyni (ktora jest ciepła) i dopiero pojawia sie na ziemi.... te 25km niby duzo ale na e36 chyba nie :cool2:

 

jesli masz kanał mozesz przyjrzec sie sam, stojąc pod autem zgodnie z kierunkiem jazdy po prawej stronie skrzyni (strona pasażera) wysoko jest odpływ, słabo widoczny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.