Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie, właśnie jestem szczęśliwym posiadaczem E46 318i M43. Jednak kilka rzeczy mi przeszkadza, tak czytam ten temat i mam coś podobnego co Matii, tylko w drugą stronę. U mnie jest tyrkotanie takie krótkie jak puszczam gaz, silnik równo pracuje, nie muli go, na obroty się ładnie wkręca - chociaż mi się wydaje że zbyt długo obroty opadają po zdjęciu nogi z gazu, może mi wydaje. To tyrkotanie również słyszę jak odpalę od razu auto...mogę nagrać dzisiaj filmik jeśli to by pomogło we wstępnej diagnozie, nie wiem czy to coś poważnego...oliwę mu świeżo zalałem kumpel mówi ze to powinno zniknąć ale dalej jest to samo. pzdr

 

Skręć koła i przykucnij po stronie pasażera. Jak przyłożysz blisko głowę będzie słychać te "tyrkotanie, stukania itp" własnie w tych okolicach. Stojąc i patrząc "od góry" czyli przez otwartą maskę trudno jest zlokalizować skąd dobiega ten dźwięk. Najlepiej walące panewki slychać właśnie z tej strony, przy kole. Jeśli będziesz pewny że dźwięki wydobywają się właśnie na dole silnika (okolice łaczenia się bloku silnika z miską olejową) to prawdopodobnie są to panewki i radziłbym się udać do mechanika. Niech spuszczą olej, ściągną miske i będzie już coś widać od spodu. Pamiętaj, że im szybciej tym lepiej. Być może wał nie jest na tyle zjechany że da sie go oddać jeszcze do szlifu, nowe troszkę większe panewki i będzie szystko ok. Bo jak było już sporo jeżdżone to już po ptakach :cry: . Panweki wydają taki charakterystyczny metaliczny dźwięk. Trudno to opisać. Jeśli na będziesz pewny że dźwięk wydobywa sie z innego miejsca, to trzeba szukać. Najważniejsze to postaraj sie zlokalizować źródło tego tyrkotania, jak to nazawałeś, a później będziemy myśleli dalej. Jeśli nie bedziesz w stanie tego ustalić to najszybciej sprawdzić panewki tak jak piszę wyżej.

 

Jeśli chodzi o koszty...

 

Tak jak kolejny z kolegów pytał, to zależy w jakim stanie jest wał. W lepszej opcji: walnięte panewki, wał w miarę ok, to wyglada to tak... panewki najtańsze 100zl z allegro (niepolecam), szlif wału ( ja u siebie robiłem wymiane motoru więc nie wiem ile to kosztuje) + koszty wymiany.

Gorsza opcja: walnięte panewki, wal zjechany i niewiadomo co tam dalej jeszcze.... wiąże się to z dużo większymi kosztami. Mi wychodziło (części+robocizna) coś między 1500-2000 zł. zależy od warsztatu, pochodzenia części itd. Zdecydowałem się na wymianę silnika co wydaje mi się ze jest mniej kosztowną opcją bo tak jak pisałem kilka postów wcześniej, część zwróci ci się po rozprzedaniu "starego silnika" na części. W momencie kiedy wymiana ze wszystkim wyszła mi prawie 3000zł, po zabiegu o ktorym piszę zmniejszyło sie to o ponad połowę. A mam jeszcze ze starej jednostki choćby nawet całą glowicę ( trochę się naczytałem że zdażalo się że po prostu pękała więc awaryjnie zostawiłem drugą bo wymiana glowicy to też koszty nie male). Decyzja zawsze zależy od konkretnego przypadku no i właściciela, a raczej zasobmności portfela. Pozdrawiam...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ze szlifem wału różnie to bywa, ja płaciłem za szlif wału + panewki główne i korbowe 600zl.

Koszty w moim przypadku były duże, bo najpierw liczyłem na opcję light (wymiana samych panewek) ale okazało sie, że trzeba robił szlif, potem do koompletu (po złozeniu ) doszła sprawa rozrzadu, niby łancuch i nie trzeba wymieniac a tu.. masz pech, jak panewki przestały grac to zaczał łańcuch rzęzić, wiec trzeba było wymienic rozrzad (jeszcze przed złozeniem całego przedniego zawieszenia) no i przy okazji wymienilem sprzegło ( z racji ze skrzynia była ściagnieta a nie wyglądało juz najlepiej).

Na pewno opcja - wymiana silnika + popchniecie starego byłaby tańsza, ale teraz wiem co mam i moge na tym sporo naklepac jeszcze. Poki co ze 2k KM przejchałem i wszystko jest ok.

Pozdro dla wytrwałych

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Skręć koła i przykucnij po stronie pasażera. Jak przyłożysz blisko głowę będzie słychać te "tyrkotanie, stukania itp" własnie w tych okolicach. Stojąc i patrząc "od góry" czyli przez otwartą maskę trudno jest zlokalizować skąd dobiega ten dźwięk. Najlepiej walące panewki slychać właśnie z tej strony, przy kole. Jeśli będziesz pewny że dźwięki wydobywają się właśnie na dole silnika (okolice łaczenia się bloku silnika z miską olejową) to prawdopodobnie są to panewki i radziłbym się udać do mechanika. .......

 

Witam, dzięki kolego za wskazówki. Powiem tak. Byłem u mechanika, jednego na razie ale zamierzam podjechać do kilku jeszcze "weteranów". Co mi powiedział. Że raczej ten dźwięk nie przypomina dźwięku jaki wydaje łańcuch. Po tym jak usłyszał i jak mu powiedziałem kiedy to się dzieje to obstawia "sworzeń tłokowy" - mówił że to jest dźwięk jakby dzięcioł stukał, czyli jak puszczam gaz następuje coś tam coś tam i wtedy tak stuka dziwnie bo sworzeń ma luzy. No to jego diagnoza aby, mówił żebym pojechał jeszcze do innych. Mówiłem mu tak, że i na zimnym i na ciepłym to słyszę i jak puszczam go z obrotów dlatego panewki i coś jeszcze nie bierze pod uwagę bo jedno na zimnym słychać tylko a drugie na ciepłym silniku. Ale tak ostatnio przywiązałem większą uwagę, radyjko wyłączyłem i jeździłem tak żeby się wsłuchać w pracę silnika. I muszę trochę tą wersję zmienić. Po odpaleniu na zimnym to słychać tyrkotnięcie i tyle. Wtedy jest na ssaniu tak? I jak puszczam go z obrotów to nie słyszę,jak jadę i na biegu puszczam też nie słyszę. Gdy przejadę już kawałek i silnik się nagrzeje to już słychać jak puszczam go na biegu (obroty poniżej 2tyś-wtedy to słychać) tak samo na luzie jak przygazuje to też słychać. Później na ciepłym przy odpaleniu też to słychać i zdarza się że nie słychać. Dodatkowo zauważyłem że jak przypiłuje ma wysokich obrotach to też ten dziwny dźwięk się wydobywa (obroty coś ok 4 tyś i ponad). W poniedziałek wybiorę się jeszcze do kilku warsztatów i popytam co i jak, może znajdziemy jakiś trop bo muszę mimo wszystko to naprawić. Ten mechanik powiedział że jeśli to luz na tłoku to naprawa może mnie kosztować coś ok 1,5 tyś (zależy co będzie do zrobienia, bo coś mówił o korbowodzie itp). Jeszcze postaram się dokładnie wsłuchać z jakiś okolic ten dźwięk wychodzi bo coś mi się wydaje że w okolicach rozrządu raczej nie, no ale mogę się mylić. Nagram filmik żebyście mogli usłyszeć ten dźwięk tylko po niedzieli bo dzisiaj do nocy pracuje a jutro wesele w rodzinie tak wiec wiadomo ;-) dzięki i będziemy w kontakcie. Pzdr

Opublikowano
Miałem ten sam problem, był to sworzeń na wale. Z tym że u mnie na zimnym nie było słycha, dopiero jak silnik sie nagrzał przy 2,5 tys obrotów. Dało sie jeżdzić jeszcze jakiś czas, a w pewnym momencie silnik odmówił posłuszeństwa. Ogólnie z tym objawem jeździłem dwa miesięce zrobiłem 1,5 tys km. Jeździłem z tym bo mechanik powiedzał mi ze to napinacz na łańcuchy rozrządu i to łańcuszek stuka. Jestem juz po wymianie silnika, remont nie był opłacalny. Nowy silnik kupiłem za 2 tys, wymiana 1,5 zł, olej, filtry, pompa wody, płyn chłodniczy ok. 300. Spłukałem sie doszczętnie. Mam nadzieje ze u ciebie nie bedzie to atk poważne . Pozdrawiam
Opublikowano
To mnie pio.tras nie pocieszyłeś...kurde u mnie też tak na początku mówili że napinacz, że łańcuszek pewnie luźny. Że to nie takie poważne, ale trzeba zrobić. To sobie myślałem okey, jakoś dam radę... A teraz coraz bardziej się niepokoje. Dlatego właśnie pojadę jeszcze do kilku i pozbieram informację od doświadczonych mechaników i coś z tym muszę zrobić jak najszybciej. Ale dzięki za info...
Opublikowano
Mechanik który mi robił powiedział ze w tych silnikach przekręcają sie panewki, lub pęka sworzeń na wale(jak u mnie). Naprawa nie opłacalna, podobno. Taniej wychodzi kupić silnik. Tylko kwestia żeby znaleść dobry. No cóż nie tylko bmki sie psują inne marki też. Jednak nie zmnieniłbym jej na inną markę . Następne napewno będzie bmw tylko z wiekszym silnikiem. Jednak narazie zadowole się tą bo nie stać mnie na lepsza,a ta mi w zupełności wystarcza. Powodzenia, trzymaj sie. Pozdro
Opublikowano

Czy mógłby ktoś wrzucić dźwięk tej usterki, żeby inni użytkownicy mogli porównać i zawczasu ratować swoje silniki?

 

Ups sorki panowie na pierwszej stronie jest zamieszczone :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.