Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno kupiłem autko z silnikiem M52B20. W instalacji jest:

1. nowy wymieniony Reduktor na Zavoli (chyba jak dobrze pamiętam)-> Zeta,

2. filtry wszystkie nowe wymienione

3. Listwy (podobno przeczyszczone) czerwone cewki Valtek

4. Komputer to Stag 300-6

Spalanie jest za duże z tego co słyszałem to do 14l się mieszczą a mój spala 17l/100. Jest ustawiony ale nie chciał przejść autokalibracji na trzecim cylindrze zgasł silnik i finito. Gazownik powiedział że musze jeszcze do niego podjechać i mi rozwierci wtryski z 1,8 (bo tyle podobno jest) na 2,0. Czy faktycznie zmniejszy się spalanie po tym zabiegu?

 

I jeszcze po przełączeniu na gaz na zimnym muszę go wkręcić na obroty delikatnie tak koło 2000 żeby ruszyć bo jak delikatnie to robię to gaśnie (myślę że to kwestia ustawienia mnożnika mapy) tak samo jak przy małym pałowaniu go :oops: tak koło 4500obr szarpie nim.

 

Podpowiedzcie bo już głupieje z nim i tracę siły :mad2:

Opublikowano

Byly zavoli zeta S i N. Zapewne masz N czyli troche za malo.

Valtek jak twierdzi wiekszosc nie nadaje sie do tego silnika. Polecana jest hana 6x115zl z tego co pamietam.

Nastepna sprawa to rurka miedziana, moze byc gdzies przygieta, bywa tez ze wielozawor jest uszkodzony i moze nie dawac tyle gazu ile silnik potrzebuje.

 

Ja mialem gaz troche gorszy niz ty (slabszy reduktor). Do wymiany wtryski, Twoj reduktor pewnie da rade jesli nie masz ciezkiej nogi. Od razu proponuje wymiane gumowych wezy i to wszystkich, trojnikow i plastikowych zlaczek itp. Sprawdz tez czy nawierty sa w dobrych miejscach (zaraz przy wtryskach gazowych pod tym samym katem).

 

Mi autko na trasie ciechanow -gdansk w obydwie strony spokojnie, w jedna obladowany do granic mozliwosci + 50 km krecenia sie w niezlych korkach spalilo 13l. 14l w mieszanym mi wychodzi. Mam jeszcze jedna lambde do wymiany i wtedy postaram sie idealnie wszystko poustawiac- mysle ze wynik jest do zbicia :) Tobie polecam to samo.

Opublikowano
n wystarczy jaki masz mnożnik poczatkowy? musi byc blisko jedynki. im więcej tym gorzej bedzie tym bardziej ze masz słabe wtryskiwacze. zwiekszając dysze zmniejsza mnożnik, może pomóc. nie powinno szarpac i nie moze gasnąc i najważniejsze musi sam przejsc kalibrację.
Opublikowano
Byłem u innego gazownika rozwiercił mi dysze na 2,0 do tego przeczyścił wszystko dokładnie poskładał podłączył kompa i przeszedł autokalibrację (a wcześniej gasł bodajże przy trzecim cylindrze i nie przechodził tej autokalibracji) a potem jeszcze w auto i 40km dostrajania :) teraz nie ma spadków na początku (przy ruszaniu) nie szarpie tak przy 4500 obr już jestem zadowolony z jazdy :) teraz tylko sprawdzał będę spalanko :) mam nadzieje że wreszcie spadnie do normy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.