Skocz do zawartości

E39 - przy wymianie szkła lamp, wymień regulatory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Postanowiłem wymienić szkło od lampa w żony BMW 530d przed liftigiem (Xenony). Po zakupie szkła rozebrałem lampy (dużo jest opisów na forum i poza jak to zrobić), korzystając z opisu tu: http://www.bmwdiy.info/non-celis-front/index.html

 

Po moim wielkim zaskoczeniu, pokruszyły się regulatory lamp. . . . . . i zostałem z lampami na stole i z samochodem, którym nie dało się jeździć. A więc jeśli planujesz wymianę szkła lamp, to polecam od razu zakupić regulatory i wymienić je przy okazji.

 

Kupiłem komplet regulatorów do jednej lamp za ok. 60 zł. Nowe są różowe. Nie należy się ich wstydzić - bo podobno to lepszy materiał. Stare mają tendencji do skruszenia się. Poza tym nie widać po zamontowaniu, że są różowe :mrgreen:

 

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/260018_1668956178349_1670689726_1181184_6218261_n.jpg

 

Napisze jak to zrobiłem.

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano (edytowane)

Po rozmontowaniu lampy ze samochodu, i zdjęciu szkła to w tylnej obudowie zostają reflektory. Tu widać złamane kawałki regulatorów - białe kulki, które zostają w uchwytach - jedna na środku lampy i druga po zewnętrznej stronie (na zdjęciu)

 

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/265183_1668953418280_1670689726_1181162_4912309_n.jpg

 

druga część złamanego regulatora znajduje się za reflektorami. Reflektory są umocowane do blachy, która trzyma się na "trzecim" regulatorze, który jest podłączony do siłownika do automatycznej regulacji poziomu światła. Na zdjęciu widać "trzeci" regulator.

 

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/262238_1668953498282_1670689726_1181163_2193386_n.jpg

 

Przed rozpoczęciem następnego etapu, należy zdjąć gumowe uszczelki za reflektorami.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/259848_1668954058296_1670689726_1181168_4091889_n.jpg

 

Należy mocno pociągnąć za blachę (NIE ZA REFLEKTORY) w celu uwolnienia się blachy od trzeciego regulatora( trochę strachu miałem przy tym ... :shock: ). Blacha JEDYNIE trzyma się tego trzeciego regulatora. Najlepiej w dwie osoby - jedna osoba trzyma tylną obudowę lampy, a druga ciągnie za blachę - jednym palcem za blachą na górze a drugą ręką za blachę na dole dokładnie w środku - tam gdzie jest trzeci regulator. Ja pomogłem sobie jak na zdjęciu, ale nie polecam bo można uszkodzić trzeci regulator - a jego nie ma w komplecie do wymiany!

 

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/264393_1668953578284_1670689726_1181164_1597982_n.jpg

 

Jak wyjmiesz reflektory, to dopiero widać drugą cześć dwóch . . . .cdn

Edytowane przez RobertS

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

Reflektory już wyjęte .... koniec stresu :D

Tak lampa wygląda (tj tylna obudowa plastykowa) bez reflektorów. Na pierwszy zdjęciu, złamany regulator środkowy:

 

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/251338_1668956418355_1670689726_1181186_1776635_n.jpg

 

a tu złamany regulator z boku:

 

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/246878_1668956698362_1670689726_1181188_6365615_n.jpg

 

a na tym zdjęciu widać siłownik do automatycznej regulacji poziomu lamp

 

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/262193_1668954418305_1670689726_1181170_7865486_n.jpg

 

Należy je wykręcić używając gałek do regulacji lamp na zewnętrznej (tylnej) obudowie lamy. Musiałem trochę WD40 wtrysnąć tam, gdzie gałki wchodzą do obudowy (od strony zewnętrznej) ponieważ ciężko gałki chodziły. Jak zawsze po kilku sekundach WD40 zrobiło swoje, i bez problemów wykręciłem złamane regulatory.

 

POLECAM, żeby zapamiętać pozycje regulatorów przed wykręceniem (tj jak głęboko regulatory są wkręcone), ponieważ łatwiej będzie montaż jeśli nowe regulatory zostaną wkręcone na te same pozycje.

 

Przed wkręceniem nowych regulatorów, dałem dobrą dawkę smaru silikonowego. Pomaga, bo wszystko wchodzi gładko przy montażu. Jest to istotne, ponieważ kulki (końcówki) od nowych regulatorów trzeba na wcisk włożyć. . . . . a im mniej siły tym mniej stresu :)

 

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/246923_1668956058346_1670689726_1181183_4342310_n.jpg

 

Na następnym zdjęciu widać jak nowe regulatory są zmontowane i końcówki (kulki) posmarowane smarem silikonowym

 

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/252843_1668957378379_1670689726_1181193_7165695_n.jpg

 

Teraz jeszcze jedno zadanie do wykonania - trzeba wyciągnąć resztki kulek (końcówek) z blachy, na której są zmontowane reflektory.

Końcówka na rogu jest łatwa do wyjęcia. Należy czymś ostrym wydłubać końcówkę. Można również popchnąć ją z drugie strony, bo w obudowie metalowej jest dziurka z drugiej strony. Plastyk kruszy się jak szkło.

 

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264148_1668955338328_1670689726_1181177_5851187_n.jpg

 

Z drugą końcówka jest trudniej! Nie ma dziurki z drugiej strony a poza tym dostęp jest ograniczony. W tym przypadku, wiertarką z małym wiertłem zrobiłem dziurkę w złamanym kawałku regulatora i wtedy łatwo można było wydłubać resztę.

 

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/254328_1668955698337_1670689726_1181180_1582800_n.jpg

 

Prawie już koniec! . . .

 

Teraz tylko montaż.

 

Tylną obudowę należy położyć na twardej powierzchni. Blacha z reflektorami należy przybliżyć i sprawdzić czy wszystkie regulatory pasują do "główek" przeznaczonych do uchwycenia kulek (końcówek) regulatorów - są TRZY - dwa nowe i trzeci do automatycznej regulacji poziomu lamp.

Jak potwierdziłem, że wszystkie regulatory były na właściwym miejscu, wciskałem na blachę z reflektorami. Jednak nie dało to efektu. Postanowiłem włożyć regulatory naciskając pojedynczo na nie. W ten sposób, wciskałem "trzeci" regulator jako pierwszy (pamiętając, że on został wyjęty jako ostatni). Przy pozostałych punktowo nacisk za pomocą narzędzia, nam wszystkim znanego. Widać na zdjęciu poniżej.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/252898_1668957498382_1670689726_1181194_5489938_n.jpg

 

Montaż szkła do lamp oraz montaż lamp do samochodu są opisane na linku na początku tematu tj http://www.bmwdiy.info/non-celis-front/index.html

 

Po zakończeniu należy pamiętać o sprawdzić poziom lamp - najlepiej w ASO lub w punkcie diagnostycznym.

 

Powodzenia!

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.