Skocz do zawartości

330Cd - co to za czujnik, od czego on jest ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zakładam nowy temat bo jak narazie naprawdę nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Chciał bym się dowiedzieć co to za czujnik jest zamontowany na pompie wysokiego ciśnienia CR, najprawdopodobniej jest to regulator ciśnienia ale czy ktoś może mi powiedzieć czy kiedyś komuś się to zepsuło i jakie były tego objawy bo nadal borykam się z już kilkukrotnie opisywanym przezemnie problemem skaczących obrotów na gorącym silniku!!! Wiem już że odłączenie przepływomierza ( nowy orginał BOSCH ) je likwiduje w całości, obciążenie silnika np klimą powoduje zmniejszenie intensywności szarpnięć, jedynie mam jeszcze błąd sterownika EGR ale jego odpięcie nic nie zmienia, nawet jak skasuję błąd, nowy odrazu się nie pojawia a silnikiem szarpie. Bardzo proszę o pomoc w sprawie tego czujnika bo już tylko on mi został do wymiany a nie jest tani (około 450zł) i nie chce znowu kupić nie potrzebnie jak wszystkie czujniki wcześniej i pompa podprogowa :/ tylko prosze nie pisać że jest szukajło bo i tak tam nie ma odpowiedzi na mój problem bo borykam się z tym od roku i nic :/ jedynie doszły nowe spostrzerzenia które wyżej opisałem ;)))) Pozdrawiam
Opublikowano
A robiłeś diagnozę komputerową? Mam na myśli coś więcej jak odczytanie błędów, np podgląd parametrów silnika na żywo. Założę się, że parametry silnika podczas tego falowania ukazałyby 100% winowajcę, nie wiem czy INPA pokazałaby wszystkie parametry, ale DIS już na pewno.
Opublikowano
Diagnozowałem jak najbardziej ale tylko inpą, mam disa ale nie umiem go zainstalować nie wiem czy jest uszkodzony czy co :/ co do wskazań inpy wszytsko cacy :/ z kąd mogę pobrać sprawdzoną instalkę DIS ???
Opublikowano
Skoro twierdzisz, że obserwowałeś parametry, i te żądane pokrywają się z otrzymanymi, to radzę przejść standardową ścieżkę odzyskiwania mocy w silnikach diesla BMW. Chyba, że masz już za sobą czyszczenie EGR wymiana elektrozaworków sterujących egr i turbo(jeśli taki posiadasz), wymiana przewodów podciśnieniowych. Skoro pojawia się błąd EGR to coś musi być powodem, a nadmiar spalin w dolocie może podduszać auto i stąd falowanie obrotów. Ale to wszystko tylko przypuszczenia, wszystko trzeba posprawdzać, a w pierwszej kolejności trzeba pokręcić się koło EGR.
Opublikowano
Ok ale to dalczego zaślepienie EGR nie zmienia nic ?? To co już zrobiłem to: wymiana odmy, wymiana przewodów podciśnieniowych, wymiana elektrozaworku turbo, wymiana czujnika ciśnienia CR na listwie i regulatora też, wymiana czujnika położenia wału, wymiana przepływomierza, wszytskie wymienione elementy są nowe org BOSCH czy pierburg a i wymiana pompy podprogowej. To skakanie to nie do końca falowanie, to jest odgłos jak by silnik pomijał jeden cykl pracy ale po odpięciu przepływki jest ok, sinilkiem szarpie a obrotami w inpie też ale w granicach +-15 obr na minutę i to tylko na wykresie poszczególnych cylindrów. Test przelewowy wtrysków ok, EGR czysty, brak klapek gaszących ( sterowanie zostawione), kolektor dolotowy czysty, Wszystkie wtyczki w silniku potraktowane contakt sprayem, Jedynie został mi ten nieszczęsny regulatro na pompie CR, co myślicie?? aha myślałem że w którymś wtrysku zawiesza się igła, odpinanie wtrysków podczas pracy silnika, zero zmian ( auto nie chodzi na jeden gar ale dalej nim szarpie) Kolega czerwony widział zjawisko i może to potwierdzić, czekam na dalsze sugestie. POZDRAWIAM
Opublikowano
Kolego skoro podejrzewasz regulator ciśnienia na szynie CR to sprawdź jakie panuje ciśnienie na szynie podczas tych objawów. Chyba można to sprawdzić w INPA? Jak nie to w podpisie moim dojdziesz do DIS-a(instalka, albo gotowiec) Błąd EGR pewnie wyskoczył, bo zawór zaślepiony.
Opublikowano
Regulator na szynie CR jest wymieniony, jedynie został regulator n pompie a go bodajże nie diagnozuje inpa :/
Opublikowano
Ale INPA diagnozuje ciśnienie na szynie, jak regulator będzie nawalał to ciśnienie na szynie będzie przysiadać prawda? Dlatego pisałem o sprawdzeniu parametrów dokładnie w momencie jak to się dzieje.
Opublikowano
Zrobiłem koleg jak mi radzisz i nie zauważyłem jakiegoś szarpania większego niż jak nie szarpie silnikiem, odchyłka na szynie +- 3 jednostki więc według mnie dobrze, a może któryś z kolegów jest w stanie przeprowadzić mi diagnostykę disem na terenie śląska ??????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.