Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam E39 540i z 2002 roku w automacie. Auto latem jak jest b gorąco lub jak jadę 200 km (odległość nie prędkość ) i więcej zacina się.

Wygląda to tak że dochodzi do biegu 3 i nie chce wyżej, obroty rosną biegi nie. Czasami można gwałtownie dodać "gazu" i raz na 10 udaje się że z lekkim szarpnięciem wskoczy na wyższy bieg i wtedy do czasu redukcji w dół jest ok. Nie wyświetla się błąd skrzyni, ani też nie wchodzi ona w tryb awaryjny. Po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów. Wymiana oleju,filtra itp bezskuteczna. Pojechałem do najlepszego w okolicy warsztatu gdzie powiedzieli mi że ich komputer nie widzi błędów i wg nich to nie wina skrzyni biegów - jak nie skrzynia to nieśmiało pytam się co może być przyczyną ? dodam że kick down ( tak to się chyba pisze) też działa od święta.

Opublikowano
Podłącz samochód pod GT1 lub inpę i zwróć uwagę przy odczytach na żywo na działanie przepustnicy. Może coś z potencjometrem. To jest prawda że bardzo często usterki silnika sprawiają że ASB kiepsko działa.
Opublikowano
Piszesz że obroty rosną a biegi nie... Obstawiałbym coś z konwerterem ale jeśli by nie przenosił całego momentu z silnika to powinien być zapisany błąd w skrzyni że przekładnia hydrokinetyczna ma zbyt duży uślizg. Postaraj się o lepszy komputer diagnostyczny i jeśli naprawdę nie ma błędów (co dziwne) trzeba z nim pojeździć sprawdzając parametry pracy skrzyni, prędkość turbiny, wyjściową, czujnik temperatury oleju... Ja bym od tego zaczął :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cóż temat mam nadzieję można uznać za zamknięty. Wyjaśniam przyczyny :

 

kick down działa już sprawnie , skrzynia również przestała wariować ( chociaż to się okaże po dłuższym przebiegu ) .

 

Będąc już pod bramką nie mając pomysłu używając INPY zresetowałem adaptacje skrzyni przy okazji silnika i cholera trochę za dużo bo również przepływomierza.

 

Efekt auto po uruchomieniu miało problem ze wszystkim, obrotami, biegami . Po dłuższej chwili zaczęło równo pracować . Przy jeżdzie testowej zaskoczyło mnie to że po początkowych szarpnięciach skrzynia zaczęła działać płynnie a auto widocznie zrobiło się agresywniejsze i fajniej "chodziło" kick down zaczął działać poprawnie :) . Stan ten trwa do teraz czyli jakieś 600-700 km .

dodatkowy bonus to to że zużycie gazu LPG zrobiło się bardzo miłe i do przyjęcia. Nie miałem pojęcia że adaptacje mają taki wpływ na zachowanie się auta.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jednak jest ciąg dalszy :

poprawna praca trwała jeden dzień po czym pojawił się problem z pracą silnikam uruchamianiem tak jak by nie palił na wszystkie cylindry.

 

Z inpy wynikało że pojawia się błąd przepływomierza.

 

Będąc bardzo zły na "niezawodne" auto potraktowałem to kompleksowo :

wyczyściłem skrzynię biegów

wymieniłem olej w skrzyni dynamicznie

wyczyściłem przepływomierz

 

wszystko poszło sprawnie i szybciutko. OKAZAŁO SIĘ że obudowa przepływomierza ma pęknięcie idealnie wzdłuż na całej długości i oczywiście w części niewidocznej bez deinstalacji

Obudowę pospawałem poskładałem i moje BMW wróciło do świata żywych.

Silnik pracuje równomiernie, biegi chodzą extra, kick down pierwsza klasa no i gaz i benzynkę pali po "ludzku"

Mam nadzieję że właśnie zakoczyłem walkę z autem. Skala problemu potwierdza fakt że kilka przyczyn składa się na jedną usterkę.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.