Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie przejrzałem forum ale takiego objawu nie znalazłem...

Mianowicie gdy hamuje lekko to piszczą mi hamulce i dodam że jest to dopiero po przejechaniu kilku km no i jak wjadę do miasta to już za każdym razem.

Podejrzewam że winne będą grzejące się hamulce bo miałem uszkodzony zderzak i uszkodziły się również te wloty powietrza na hamulce i jeżdżę bez nich.

Zastanawia mnie tylko czy to coś pomoże jak je zamontuje a mam zamiar jutro to zrobić .

We wcześniejszych samochodach tego nie miałem i hamulce nie piszczały.

Miał ktoś może podobnie?

A może to nie to jest winne?

A dodam jeszcze że klocki demontowałem i przeglądałem i ok 3/4 jeszcze zostało i są prawidłowo ułożone...

Opublikowano

Mogą Wam zacierać się tłoczki w zaciskach hamulcowych. Także polecam rozebranie, przeczyszczenie ich papierem ściernym i posmarowanie smarem (najlepiej miedzianem). Chyba, że są już na tyle 'zjechane', że trzeba wymienić kpl. naprawcze zacisków.

 

Ogólnie polecam taką operację przy każdej wymianie klocków. :cool2:

 

Pzdr.

Opublikowano

1. piszczenie klocków zazwyczaj powoduje niewłaściwie ustawiony klocek ocierający się o tarczę w nieprawidłowy sposób. Albo zbyt luźny, drgający klocek. Żeby tego problemu nie było warto zdemontować zacisk i oczyścić bardzo dokładnie prowadnice/ślizgi po ktorych poruszają sie klocki do tarczy i od tarczy. czyscic szczotką drucianą albo średnim papierem ściernym. Można też oczyscić i lekko wygładzić boki "uszy" klocka, które chodzą w prowadnicach. Prowadnice i uszy klocków nasmarować smarem montażowym do hamulców np ATE. NIe jest zalecane smarowanie tych miejsc smarem miedziowym, choc to stara szkoła i niektorzy tak jeszcze robią. Głównie ze względu na przewodzenie smaru miedziowe oprócz cieplnego także lekko elektryczne co może mieć niekorzystny wpływ na układy ABS itd. Upewnić się, ze smaru nie jest za duzo i nie dotyka on do tarczy lub części roboczej klocka. Można też plecy klocka posmarować specjalnym preparatem zapobiegającym piskom typu ANTi SQUEAK czy jakoś tak. Można też zrobić to pastą montażową do hamulców np ATE ale warto sprawdzić wcześniej czy ma ona też takie właściwosci.

2. warto też rozebrać i sprawedzić prowadnice pływające zacisku, muszą się poruszać lekko bez większego oporu. Sprawdzić czy gumki są całe i nie uszkodzone, ew wyjąć trzpień oczyścic dokładnie drobnym papierem i nasmarować smarem do tłoczkow np ATE lub podobnym. Tu nie stosować smaru miedziowego.

3. trzeba też sprawdzić czy tłoczek w samym zacisku chowa się bez trudu, czy po prostu daje się wcisnać, sprawdzić czy gumka na niem nie jest uszkodzona itd. Jeśli praktycznie nie da sie ruszyc, możliwe, że bedzie potrzebne rozbieranie, czyszczenia bardzo drobnym papierem i smarowanie. Tu uzywamy tylko smaru do tłoczków hamulcowych czyli preparatu odpornego na działanie płynu hamulcowego

4. można też sprawdzić czy tarcza nie jest juz bardzo zużyta i czy nie ma duzego rantu, on też czasem może powodować piszczenie. jeśli tarcza ma bardzo duży wyczuwalny pod palcem rant - zmierzyc grubosć tarczy czy nie zostałą przekroczona grubosć minimalna, w razie potrzeby wymienić.

 

mam jeszcze uwage co do wymiany tarcz jesli ktoś ma jeszcze 3/4 lub połowe klocków. jest zasada, że z nowymi tarczami zakładami nowe klocki ale jesli mamy prawie nowe klocki a musimy wymienić tarcze wystarczy płaszczyzne styku klocka z tarcza wyrównać średnim papierem ściernym i oczyścic "uszy" i bez problemu można zużyć je do końća.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Rozbierałem klocki i wygląda wszystko na ok.

Co do tłoczka nie wydaje mi się bo przecież jak zimne hamulce są to też powinny piszczeć a tu głównie w mieście a jak wracam do domu to po przejechaniu już ok 20 km to nie słychać za kilkoma razami jak wcisnę pedał dopiero póżniej.

Wczoraj zamontowałem te kanały chłodzenia.

Pojeżdże trochę i zobaczymy czy ustanie...

Opublikowano

No niestety wloty założone a tu to samo...

Zauważyłem tylko jak kolega Natek pisał tarcza ma już wyczuwalny rant i to ewidentnie a na klockach od tego rantu jest malutki rowek po obu stronach.

Może to to przyciera?

Jeszcze takie pytanie jeśli tarcza ma właśnie wyczuwalny rant to powinno się je wymieniać już?

Opublikowano
No niestety wloty założone a tu to samo...

Zauważyłem tylko jak kolega Natek pisał tarcza ma już wyczuwalny rant i to ewidentnie a na klockach od tego rantu jest malutki rowek po obu stronach.

Może to to przyciera?

Jeszcze takie pytanie jeśli tarcza ma właśnie wyczuwalny rant to powinno się je wymieniać już?

 

może przycierać, zwłaszcza jeśli mówisz, ze ta klcku też jest rowek

 

jeśli jest wyczuwalny wyraźnie rant to trzeba suwmiarką zmierzyc grubość tarczy, jesli przekroczy grubość minimalną to wymienić

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

A gdzie znajdę grubość minimalną????

A tak z drugiej strony to może poprzedni właściciel założył jakieś podróby klocki bo nawet jeśli tarcza ma już rant to klocek wg mnie powinien trzeć w miejscu gdzie jest materiał ścierny a nie zachodzić na bok?

Opublikowano

grubość nominalna tył to 20 mm, minimalna 18,4

grubość nominalna przód 24 mm, minimalna 22,4

 

grubości powinny być wybite gdzieś na obwodzie tarczy albo na obwodzie "piasty" tarczy

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

piszczenie przy hamowaniu może też być spowodowane składem materiałowym klocka, często się zdarza, że kryterium doboru klocka przez danego producenta jest cena, która ma wpływ na materiały i technologię produkcji...

 

kilakrotnie było to pokazywane w TVN turbo kamera, seryjne klocki "piszczały" w suzuki grand witara i vw polo...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Jak to mówili szkoleniowcy z Textara: klocki mają hamować, a że piszczą to już inna sprawa ;) - szczególnie tyczy się tych 'sportowych'.

 

Mnie ATE nigdy nie piszczały, a i procedury zostały zachowane przy ich wymianie ;).

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.