Skocz do zawartości

318i Przegrzewa się po remoncie głowicy (nadal!)


Kic4j

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tego na forum jeszcze nie było. Mianowicie mam taki problem..

 

Kupując auto miałem problem z gotującą się wodą , zostało zmienione:

- WISCO

- POMPA WODY

- TERMOSTAT

 

problem na chwile był rozwiązany po czym znowu te objawy więc..

- ZPLANOWAŁEM GŁOWICE + USZCZELKI

+ WYMIANA NAGRZEWNICY BO LAŁO WODĘ NA NOGI..

 

 

problem znikł na pewien czas, teraz mechanik robił mi uszczelki na silniku. Wszystko było ok, pojechałem ostatnio do katowic (200km) - było dobrze.

Rano odpalam auto przejechałem 15km i zagotowało wodę, wiec odczekałem dolałem wody żeby wrócić i już co 10-15km zaczeło zapowietrzać układ chłodzenia, pokazywać wysoką temp. na każdej stacji cpn musiałem się zatrzymać i dolać wody i układ odpowietrzyć na tyle na ile to było możliwe.

 

Zamówiłem dzisiaj chłodnicę , po wyjeciu starej mechanik stwierdził że nie ma tragedii w tej starej. Co możecie mi podpowiedzieć??

 

Moim zdaniem pozostają dwie opcje:

- TERMOSTAT SIADŁ PO NIE CAŁYM ROKU

- USZCZELKA POD GŁOWICĄ POSZŁA?

 

Najgorsze jest to że było dobrze i nagle sie coś porobiło.

Ja już nie mam pomysłów..

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Dostajesz ostrzeżenie. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa. Zrób tak:

 

Zalej wodę i odpowietrz. Bądź pewny że dobrze odpowietrzyłeś.Zakręć korek i przewieź się dosłownie 500m otwórz maskę i sprawdź wąż chłodnicy.Jak będzie twardy,spuchnięty to poszła woda do cylindra tzn masz kontakt tłok z układem chłodniczym.Niestety uszczelka do wymiany. Nie wiem czy ci dobrze dociągnął śruby i mogło popuścić (pytanie: Czy założył nowe śruby na głowice?). ja miałem taki problem w 323i niedawno i okazało się że jak kiedyś mechanicy dociągali szpilki to przekręcili 3 gwinty ...i nie miało prawa to trzymać długo,ale u mnie jest blok alu a u ciebie nie. Wykonaj ten test. Jak z odpowietrznika będzie ciągle leciało spienione powietrze to na bank jest przedmuch. Wystarczy że przewieziesz się troszkę i odkręcisz lekko odpowietrznik ...to powinno powietrze wywalać wraz z wodą

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedź, jutro przyjdzie mi chłoodnica wymienie ją.. Termostat mi mechanik też wyjmuje aby wykluczyć termostat i zobaczymy co to będzie.

Ale czuje że to grubsza sprawa z blokiem, bo jak włącze silnik i dolewam wody to "żyga" wodą z odpowietrznika. Nierówno nią pluje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz ciśnienie w układzie więc obstawiam wydmuchaną uszczelkę. Szkoda że zakupiłeś chłodniece,ja bym ją oddał. łatwo można sprzwdzić czy jest ok. Powielam pytanie czy założył nowe szpilki na głowice
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nowych szpilek nie zakładał, rozebrał dałem do planowania i przywiozłem z nową uszczelka zplanowaną głowice.

Rozebrał mi mechanik, w dodatku u którego robiłem pierwszy raz. I przez dłuższy okres było OK, zrobilem z 3 tyś km i z 2x zdarzyło mi sie zapowietrzenie układu. Teraz mi tylko wymienili u znajomego mechanika simmering i uszczelke na deklu rozrządu, głowicy nie ruszali.

 

 

 

Moja teoria jest taka , że koleś po złożeniu splanowanej głowicy i nowej uszczelki skręcił za mocno tak jak mówisz i teraz jak mi zrobili te uszczelki, żeby nie było wycieku zrobiła się lepsza kompresja bo wszystko szczelne no i po przejechaniu 200km rozszczelniło na uszczelce. Nie jestem mechanikiem, ale nic innego mi do głowy nie przychodzi.

 

Co do chłodnicy dzisiaj wjedzie już nic nie bede kombinował założe nową.

 

Byłem u mechanika, wyjęty został TERMOSTAT, NOWA CHŁODNICA, zalane płynem..

Odpalił na 10sekund, okręcił korek od wlewu płynu chłodniczego i BOOOM wodą.

 

Nie pozostaje nic innego jak głowica, rzyga wodą. Nie wiem czy nie będe miał całego silnika do wymiany.

Ma zdjąć głowicę i mi dać znać czy głowica czy uszczelka... : ///////

 

No i wyjęta głowica.

Dwa pęknięcia na głowicy i dwa przedmuchy. Więc mechanik musiał źle skręcić splanowaną głowice a potem ja dolałem wody na gorący silnik i poszło :/

 

 

Czy możliwe jest żeby głowica od 316 pasowała do 318 ? mam na silniku oznaczenie 184E2 szukałem głowicy na allegro i identyczna jest od 316 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem kolego :D ze ciśnienie w układzie. Podziękuj mu za nowe szpilki i niepotrzebny wydatek. W momencie starych szpilek uszczelka mogła puścić . Ja bym sie domagał zwrotu kasy :evil:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje.

Od wczoraj jestem na etapie poszukiwania głowicy M43. Gdyby ktoś coś wiedział bardzo prosze o kontakt..

 

Jeszcze takie pytanie czy szukac gołej głowicy czy z zaworami i wałem?

 

oznaczenie sinika mam: 184E2

 

 

 

Jestem w czarnej dupie ://

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ... Ja bym szukał kompletnej. Zmienić uszczelniacze i dotrzeć gniazda,splanować i zakładać na nowych szpilkach !!! u innego mechanika.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak już zamówiłem uszczelke, i nowe śruby . Uszczelka i śruby firmy ELRING.

 

Co do pierscieni bo tez mi znajomy powiedzial aby wymienic to czy te beda good? :

 

http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-bmw-1-6-1-8-m40-m42-m43-i1635461360.html

 

 

 

Z gory dzieki za podpowiedzi dj ;) masz u mnie duze BROOO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz nie uwiezysz.

Nie chciałem już inwestować w pierscienie itp w planowanie glowicy. Znalazłem silnik M43 na allegro u kolesia w wieliczce.

Pojechalem kupilem silnik, przełożyli silnik (koszt 400zł) , + nowa tarcza sprzęgła.

 

Z mojego silnika przełożyli wisco oraz pompe wody, koszt całej naprawy liczac z silnikiem, przekladka, tarcza sprzegla, chlodnica 1400zł . Mowili że robili testy itp.

Autko odebrałem wczoraj po 50km ZAGOTOWANA WODA!!!!

 

 

Nie dosc ze nie mam kasy, silnik jest troche słabszy od mojego starego to dalej jest to co było.

Nie mam już sił :////

 

masakra :((((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienili korek od wlewu do chłodnicy, oraz visco założyli inne.

Po przejechanych 120km jest narazie ok, zobaczymy co z tego wyjdzie. Być może to nowe visco było uszkodzone.

 

Dam znac gdyby coś się zmieniło,

 

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienili korek od wlewu do chłodnicy, oraz visco założyli inne.

Po przejechanych 120km jest narazie ok, zobaczymy co z tego wyjdzie. Być może to nowe visco było uszkodzone.

 

Dam znac gdyby coś się zmieniło,

 

 

:cool2:

 

nareszcie dobra wiadomość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
czytając te podpowiedzi wychodzi na to że za gotowanie wody w silniku odpowiedzialne są śruby do przykręcania głowicy moim zdaniem jeżeli masz spaliny w wodzie to nie żadne wisko ani termostat ani inne sprawy są dwie możliwości albo pęknięta głowica albo uszczelka pod głowicą ,jeżeli tylko gotuje wodę to albo pompa albo termostat albo chłodnica z korkiem.Najważniejsza to diagnoza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.