Skocz do zawartości

316i m40 peknięty pasek klinowy


relom

Rekomendowane odpowiedzi

Jadę sobie obwodnicą Krk a tu nagle na końcu zaczyna mi aku świecić, myślę sobie ładne jaja znów wydatek pewnie alternator strzelił i jadę dalej myślę 5 km mam do pracy aku mam w miarę nowy nie padnie... Jadę dalej wskazówka temperatury na czerwonym po 400m zatrzymuję się pod maskę, a tu pasek klinowy w strzępach zerwany. Nie tylko alternator napędza, ale też sprzęgło wiskotyczne i chłodzenia nie było przez paredziesiąt sekund. Zaczęło tryskać płynem zagotowanym w okolicach wiatraka i na czujnik położenia wału ulało się z liter wrzącego płynu, jak troche ostygł wyciek ustał. Założyłem nowy pasek, dolałem chłodniczego płynu. Odpalam temperatura pion jak zamurowana cały czas, przejechałem 5 km gites. Wczoraj 18 km gites dziś 18 km gites, żadnego spadku mocy, temperatura idealna.

Moje pytania:

 

1. Czy takie krótkotrwałe przegrzanie płynu na czerwonym polu szkodzi silnikowi?

2. Czy możliwe, że wrzący płyn tryskał, a jak się ostudził to z okolic napedu wiatraka nie leci (uszczelinił się)?

3. Czy objawy mogą jeszcze wyjść?

4. Dlaczego paski klinowe mi tak często się zużywają? raz na rok muszę wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Krótko trwałe delikatne przegrzanie nie powinno być szkodliwe, ale auto ma ze 20 lat wiec róznie może być. Jak nic złego się nie dzieje to nie ma się co martwić. Skoro ciekło przy pompie wody (to koło pasowe od Visko napędza pompę wody, dlatego sięzagrzał tak szybko) to raczje na wszelki wypadek bym wymienił pompę wody na nową.

Czemu zuzywa pasek? Najczęście jerst wina nieosiowości kół pasowych. O ile koło od visco i główne raczej nie mają opcji sięprzestawićo tyle kołao od alternatora może być po kątem do reszty. Winna jest za to podstawa alterantora. Są tam cztery poduszki, które pewnie się wyrobiłu. Spradź ja to koło pasow e stoi względem reszty i bedziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.wyglada na to ze bunia jezdzi i niech juz tak zostanie ,wszystko zalezy od reakcji kierowcy i jak dlugo silnik byl przegrzany awarie moga byc powazne zazwyczaj leci uszczelka glowicy i ciecz dostaje sie do cylindrow auto kopci na bialo wywala wode w chlodnicy , czasem przycieraja sie tloki i bierze olej sprawdzaj jego stan sa przypadki pekniec w glowicy i zatarc silnika ale spokojnie nie w tym przypadku wyglada na to ze wszystko jest ok

2. Wyciek spowodowany duzym cisnieniem z pompy wody sprawdzaj czy jest sucha i czy nie ubywa plynu

3. Ewentualne objawy moga tylko wyjsc po czasie

4.sprawdz zbierznosc kol pasowych i czy przypadkiem nie ma uszczerbien lub innych odchylen od normy wazny tez jest naciag paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.wyglada na to ze bunia jezdzi i niech juz tak zostanie ,wszystko zalezy od reakcji kierowcy i jak dlugo silnik byl przegrzany awarie moga byc powazne zazwyczaj leci uszczelka glowicy i ciecz dostaje sie do cylindrow auto kopci na bialo wywala wode w chlodnicy , czasem przycieraja sie tloki i bierze olej sprawdzaj jego stan sa przypadki pekniec w glowicy i zatarc silnika ale spokojnie nie w tym przypadku wyglada na to ze wszystko jest ok

2. Wyciek spowodowany duzym cisnieniem z pompy wody sprawdzaj czy jest sucha i czy nie ubywa plynu

3. Ewentualne objawy moga tylko wyjsc po czasie

4.sprawdz zbierznosc kol pasowych i czy przypadkiem nie ma uszczerbien lub innych odchylen od normy wazny tez jest naciag paska

1. bunia jezdzi. nie kopci, nie bierze oleju.

2. No ubywa ubywa ze 100ml na dzien musze chyba pompe wody wymienic.

3. no racja alternator nie jest w kącie prostym do kółka pompy wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie) i cieknie...

Ubywa mi płynu chłodniczego.

poglądowy rysunek narysuję w paincie :P http://imageshack.us/f/29/razw.jpg/

 

2 - to napewno alternator

3- to wał

4 to pompa wody

 

a co to jest 1? bo z jedynki mi cieknie (dodam, że jak pasek klinowy naciągnięty to mniej kapie jak luzny to mocniej)

Edytowane przez relom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie (i Panie) i cieknie...

Ubywa mi płynu chłodniczego.

poglądowy rysunek narysuję w paincie :P http://imageshack.us/f/29/razw.jpg/

 

2 - to napewno alternator

3- to wał

4 to pompa wody

 

a co to jest 1? bo z jedynki mi cieknie (dodam, że jak pasek klinowy naciągnięty to mniej kapie jak luzny to mocniej)

 

Prawie.

1.pompa wody

2.alternator

3. wał korbowy

4. pompa wspomagania z drugiego paska.

 

Skoro z jedynki Ci cieknie to znaczy że czas wymienić pompe wody. Pewnie puszcza na łożysku pompy. Nie da się tego regenorać. Tanei pompy masz od 70 dobre koło 120-150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.