Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jakis czas temu męczyłem Was o moscie i przełozeniu juz sie z tym uporałem, dziekuje za pomoc: :) Wymieniłem most ale ruszam sobie i co sie okazuje nie mam 2 i 4. Znaczy są napewno ale nie mozna ich zapiąć delikatnie zgrzyta przy naprawde duzym wysiłku włozenia. Stało sie to tak. Gdy most chrupnoł (zmielił sie) ukrecił sie przegób wału ( ta góma łącząca wał i skrzynie) i delikatnie trącił cały ten talerz i drązek skrzyni http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BB13&mospid=47326&btnr=25_0074&hg=25&fg=05 czy to własnie tam moze byc tego przyczyna??
Opublikowano

Zwróć uwagę od spodu auta na to czy ten łącznik(10) łączący lewarek z wybierakiem skrzyni nie wadzi o coś, podczas wrzucania tych biegów.

2 i 4 sa na lewarku do tyłu, a więc wybierak z łącznikiem pchany jest do skrzyni.

Na wybieraku skrzyni jest takie mocowanie(13) z łącznikiem(10) i na tym mocowaniu trzpień wałeczkowy(17) jest zabezpieczony blaszką pierścieniową(18) (sprężystą). Zobacz czy nie zsunęła się i leży na tym krótkim odcinku wybieraka niepozwalając na jego ruch w kierunku skrzyni.

Opublikowano
robertbmw wiec wszedłem pod autko dopiero dzis :( I co sie okazało jak na moje oko to jedynie ten element 10 jest troszke pogięty, a reszta chodzi oki i o nic nie wadzi. Jednak nadal 2 i 4 nie wchodzą czy mogło cos trzasnąc w skrzyni. Jak siedze pod autem i ktos wbija biegi to 1, 3, 5, i wsteczny słychac jak wchodzą a 2, 4, nie tylko przesuwa sie cały ten mechanizm, wybierak łacznik itp. Prosze o pomoc!!!
Opublikowano

Trochę to dziwne, żeby coś było uszkodzone w skrzyni i dotyczyło dwóch biegów w podobny sposób - zwłaszcza 2 i 4 , są to dwa odzielne wybieraki. Skoro element 10 jest troszkę pokrzywiony to całkiem możliwe, że coś było już kombinowane. Zwróć jeszcze szczególną uwagę czy gdy wbijasz te dwa biegi to przypadkiem lewarek nie wadzi u góry o otwór w karoserii. Mógł zostać założony za długi łącznik dystansujący pionową oś lewarka biegów od skrzyni i w chwili obecnej cały lewarek biegów jest jakdyby cofnięty względem otworu w karoserii. Można także pomylić się z ustawieniem samego lewarka - jego obrócenie o 180 stobni powoduje zmianę kąta przechyłu (mam na myśli fakt, że lewarek nie jest w pionie prosty lecz złamany i można go założyć na dwa sposoby.

Obejrzyj także czy cały silnik nie jest przestawiony do tyłu auta.

Zanim zaczniesz myśleć o skrzyni to posprawdzaj te rzeczy, bo dla mnie coś jest nie tak z samym lewarkiem, że gdzieś wadzi niżeli ze skrzynią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.