Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie za szybko na dolewkę? Przebieg 80.000 km.

Moja 20 letnia E28 ETA nie potrzebowała dolewki od wymiany do wymiany przez 20kkm, wiem że BMW podaje, że zużycie 1l może nastąpić szybko w tych silnikach ale czy już po 4000 km...?

użytkowanie - głównie ruch miejski (spokojnie, wg przepisów, w zasadzie Gdańsk=korki :) ), rzadziej trasa, ale jeżeli już to 140-160 km/h, wyprzedzanie z kickiem.

 

Jakie są wasze doświadczenia z tymi silnikami?

Edytowane przez kalmi

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Witam! Kolego calkiem normalna sprawa, tez wydawalo mi sie ze za szybko bierze, litr na 3 tysiace kilometrow, lej olej catrol long life i wymieniaj co 30 tysiecy olej bo nie ma sensu czesciej. A co 30 tysiecy zaleca producent. Pozdrawiam

 

Norma bmw to 0,7 litra na 1000km:) (tak mi powiedzielei w serwisie BMW)

Opublikowano

nalej oleju dobrej jakosci jakiejs uznanej marki ! moze spalanie zniknie

 

najlepszy jest Amsoil ale u nas nie kupisz - niestety :(

 

w europie najlepsze ( nie według mnie) wg parametrów to Liqui Moly albo Valvoline

Opublikowano

Zalewałem Castrol Edge 5W-30 (klasa Longlife 4), taki sam, jaki był lany przez całe życie auta (wg. książki serwisowej)

Ogólnie to mi nie przeszkadza, że silnik sobie pociągnie tego litra na 4/5 kkm, chciałem sie tylko dowiedziec czy tez macie podobnie.

Ewentualnie może ktoś zauważył jakąś różnice w pobieraniu oleju przez silnik, kiedy zmienił klase oleju albo producenta, to poprosiłbym o info jaki producent i jakie oznaczenie oleju i jaki efekt. jeździ lepiej, gorzej, wciąga więcej, mniej, zapala lepiej w zime, gorzej itd......

Próbuje jakoś zrozumieć silnik N52, mam go krótko i przerabiałem tylko 1 wymianę jak na razie :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

a ja czegos nie rozumiem :) wlewacie longa bo tak napisali w ksiazce :)

 

long od nie longa rozni sie tym ze ma mnie popiołów i stad mozna go uzywac nieco dluzej i jest bezpieczny dla katalizatora i dpf ale... skoro slinik wraz z paliwem pali tez olej to tych popiolów jest wiecej niz przy wlaniu selektolu !

 

silnik przy normalnej jezdzie nie ma prawa palic oleju ! mialem honde accord z vtec i przy bardzo ostrej jezdzie brala max 0,5 l od wymiany od wymiany ...nic wiecej ( auto salonowe)

 

oczywiscie bajki ze tak ma byc ze ten typ tak ma są ale ... po to sa pierscienie zeby oleju nie bralo !

Opublikowano

No właśnie od wczoraj drążę temat...

Widzisz..., pierścienie jak najbardziej, po to są a auto mam z niewielkim przebiegiem wiec zakładam, że są ok... nie kopci, pomiar spalin też ok, wycieków nie ma...

nikt też nie mówi, że auto spala olej, ale jak wczoraj wspomniałeś o Amsoil, to sobie poczytałem trochę, bo szczerze mówiąc nie znałem tego producenta...

Daleki jestem od hurraoptymistycznego podchodzenia do takich ciekawostek, ale znalazłem jakieś testy i opinie na necie i było tam coś o odparowywaniu oleju, przy czym Castrol (GTX chyba) wg tych testów wypadł najsłabiej, tzn. przy jakimś tam teście, otrzymał cyfrę, która również nie wiem co oznacza, jednak chodziło właśnie o odparowywanie i chodzi o to że odparowuje go dużo :)

 

Stąd właśnie moje pytanie czy ktoś zauwazył różnice zmieniając producenta czy klasę oleju i jaką konkretnie?

Pytanie nasunęło mi się dlatego, że z olejem do silnika jest tak samo jak ze słynnym militeciem... jedni mówią ze ok, inni mowią ze inny ok, jeszcze inni mówią, że w ogóle nie ok, na stronach producentów można wyczytać ze ich olej jest najlepszy na świecie i w zasadzie mozna go pić i sie w nim kąpać, taki jest dobry, jednak nigdzie nie ma w miarę niezależnych opinii i testów, więc dochodzę do wniosku, że tak na prawdę każdy używa jakiegoś tam oleju w związku z własnym przekonaniem, również bazując na jakimś emocjonalnym przywiązaniu.

 

Może żeby sprawdzić, zadaje pytanie...:

Czy ktoś potrafi podać konkretne różnice poparte przykładami między syntetycznymi olejami np: 5W-30 producentów np: Castrol, Shell, Mobil, Motul, Valvoline i Elf?

zakładam że nie, bo trzeba by mieć 2 takie same samochody, zalane różnymi olejami, z takim samym przebiegiem, tak samo używane...

 

Albo 2 pytanie, dlaczego używasz takiego oleju jakiego używasz...?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano (edytowane)

oczywiscie ze moge podac :

 

technical data np dla liqui moly : 5/40

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/BA1B78683A834EBAC12573B4005078BC/$file/1306%20Synthoil%20High%20Tech%20SAE%205W-40_EN.pdf

 

castrol edge :) super technologia przyszlosci :)

 

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/E62794AB6304E728802577ED00480A0D/$file/BPXE-85KN86_0.pdf

 

 

wazne parametry : dla spalania oleju lepkosc w 100 stopniach i temp. zapłonu

 

odpowiadając na 2 pytanie więcej mam doświadczenia z motocyklami gdzie roznice w jakosci oleju mozna odczuc natychmiast po pracy skrzyni biegów ( smarowana tym samym olejem co silnik w wiekszosci motocykli) i stad wiem ze nawet oleje z tej samej polki cenowej roznia sie drastycznie jakoscią

ponadto nie bez znaczenia pozostaje problem podrobek bo nigdy nie wiesz co kupujesz a tym bardziej co leja z beczki w serwisie

mam swoje lata i nieco znajomych tu i tam.. tajemnica poliszynela jest ze w serwisie moga wlac lotos zamiast tego cuda za ktore placisz na fakturze bo NIE WIESZ co maja w tej wielkiej bece !

najl kupic samemu i to w niemczech czy w austrii wtedy masz prawie pewne ze to nie podroba

 

jak mi napiszecie ze wypisuje bzdury ... kupcie chciazby za granica paste do zebow czy proszek do prania .. jakos dziwnie niby ten sam producent a jakosc inna !

Edytowane przez G.R
Opublikowano
Opublikowano
oczywiscie ze moge podac :

 

technical data np dla liqui moly : 5/40

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/BA1B78683A834EBAC12573B4005078BC/$file/1306%20Synthoil%20High%20Tech%20SAE%205W-40_EN.pdf

 

castrol edge :) super technologia przyszlosci :)

 

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/E62794AB6304E728802577ED00480A0D/$file/BPXE-85KN86_0.pdf

 

 

wazne parametry : dla spalania oleju lepkosc w 100 stopniach i temp. zapłonu

 

 

No ale to są dane producentów, przy czym mówiłem ze wg. kazdego producenta jego olej jest najlepszy na swiecie, chodzi mi o jakies realne fakty, pomiary tak jak to miało miejsce w necie przy militecu itd...

poza tym z tego wykresu (2 post) wynika że dla nas najlepszy jest 20W-40... wiec jak sie to ma do manuala w którym BMW zaleca 5W-30...?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

skoro sam castrol przyznaje ze przy tej samej gestosci olej jest gorszej jakosci ? to trzeba cos wiecej ?

 

zreszta w czym problem wlej na probe inny zobaczysz czy bedzie zmiana koszt zaden w sumie bo ok 200 zł a radosc moze byc wielka OPTYMALNY olej u nas to 5w40

 

a ja w manualu nie znalazłem zapisu o tym ze musi byc 5w30 a jedynie norma LL

 

powtarzam LL to tylko EKO bełkot jak zmieniasz co 10-15 a tak robi to wiekszosc rozsadnych ludzi lej pełny syntetyk 5w40 ALE pełny syntetyk nie niby syntetyk :)

 

oleje ktore u nas sie reklamuje jako syntetyczne na stronach niemieckich okazuja sie juz HC ( hydrkrakowane) znaczy kombinowane :) a nie w pełni syntetyczne

Opublikowano

a ja w manualu nie znalazłem zapisu o tym ze musi byc 5w30 a jedynie norma LL

 

w moim jest taka notka:

 

Viscosity is a measure of an oil's flow rating and

is categorized in SAE classes.

Selecting the appropriate SAE class depends

on the regional climatic conditions in which you

normally drive your BMW.

Approved oils belong to the 5W-40 and

5W-30 classes.

These oils can be used for driving at all outside

temperatures.

 

poza tym na korku wlewu oleju mam napisane, że recomended Castrol oil (samochód jest w wersji USA)

 

no własnie... kombinowane, nie kombinowane, nie znam sie na tym wiec szukam info i opinii...

skoro 5W-40 jest napisane ze syntetyk a okazuje sie ze jest to nie sytnetyk, to jak rozpoznać ze olej jest syntetykiem...?

i co lać w końcu, bo już mam coraz większy bajzel w głowie...? :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

bmw rekomenduje castrol a subaru lotos :) wlałbys ?

 

ja wiem jedno Liqui 5/40 synthoil high tech sprawdzał się w wysokoobrotowej hondzie bez zastrzeżeń i sprawdza się w w moich bmkach

 

posluchaj rady ! wlej dobry syntetyk zmieniaj co 10-15 tys km i zobaczysz czy ubedzie

Opublikowano

posluchaj rady ! wlej dobry syntetyk zmieniaj co 10-15 tys km i zobaczysz czy ubedzie

 

wymiany co ~15tys. km nie zaszkodzą a mogą pomóc a ubywać będzie dalej :( , może minimalnie mniej :? ...zmiana oleju (na ubywanie)tu nie pomoże, trafiłeś na tak "złożony" silnik, który będzie marnował olej, nie ma szans zbudować silników bez tolerancji ale może ona być zbliżona do jedenj lub drugiej storny, masz torchę mniej szczęścia od innych użytkowników tego motoru ale z punktu oceny producenta silnik jest dobry...

 

moja rada:

- wymieniać olej co ~15 tys.,

- nie przejmować się,

- mieć "dobry" olej w silniku,

- mieć "dobry" olej na dolewkę w bagażniku...

 

na pocieszenie mogę Ci powiedzieć, że nowe SUBARU, którym jeździłem potrafiło spalić 0,5l oleju na bak benzyny (~300km) a te samo auto używane przez moją żonę paliło 1l oleju pomędzy przeglądami (~8 tys. km)...tylko tam olej paliła "mega turbina" i jak była używana to były wiry w wszystkich możliwych zbiorniczkach...w myśl zasady: turbo żyje, turbo pije ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

- mieć "dobry" olej w silniku,

 

No właśnie, dobry olej... co to znaczy dobry olej...?

Kolega G.R wcześniej pisał ze leje LM, bo używał wcześniej i się sprawdzał.

Tyle że ja kiedyś miałem MB W115 2.0D i lałem tam Lotos Diesel i też się sprawdzał, do E28 ETA przez 8 lat użytkowania lałem Shell półsyntetyk 10W-40 i też sie sprawdzał, nigdy nie miałem ani 1 awarii silnika, nigdy nie zgasł, zawsze zapalał, nie brał oleju (albo brał niewiele), od wymiany do wymiany nic nie dolewałem. Do swojego MB W116 '79 leje Mobil półsyntetyk 10W-40, samochód ten mam 9 lat i żadnej awarii, wszystko ok, trochę oleju wciąga, ale ten typ akurat tak ma...

 

Chciałbym się po prostu dowiedzieć, co czyni olej "dobrym" i że warto używać tego a nie tego, dlaczego Mobil1 synt. 5W-30 jest lepszy od Castrola EDGE synt 5W-30, czemu jeden olej znika w niewyjasnionych okolicznościach z silnika a inny tej samej klasy nie... że jeden ma lepsze właściwości i zapewnia silnikowi lepszą żywotność od innego, po prostu chciałbym coś wybrać ze świadomością, że wiem co leje i jak to bedzie działać, a nie na zasadzie przyzwyczajenia, przekonania czy sugestii innych.

 

ktoś pomoże...? :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Warunki klimatyczne w Polsce wymuszają olej 5W40 i taki się leje do mojej 318i. Zresztą zgodnie ze specyfikacją producenta tego silnika. Lejemy tylko te zalecone przez BMW, chyba że eksperymentujemy.

Swoją drogą to większość testów to reklamówki. Jedną z szalenie ważnych funkcji oleju jest chłodzenie - i który producent się przyznaje co i jak.

Przeczytałem że firma produkująca LOTOS robi komponenty dla SHELL, zresztą też do innych markowych olei. Problem polega na tym że LOTOS jest niestabilny raz dobry raz kiepski. Ta własność przechodzi na inne marki.

Ostatni wątek to 1l/1000km spalanie to deklaracja na wyrost. Chodzi o oddalenie roszczeń gwarancyjnych.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżam...

bo znalazłem sporo odpowiedzi na swoje pytania

 

Może i nie najnowszy to film, jednak było nie było kultowy, z drugiej strony zasady sie nie zmieniły, mamy tylko lepszą technologie i materiały

i następne

 

generalnie jak ktoś oglądnie z uwagą, to rozwiążą się pytania typu: czy można dolewać jeden olej do drugiego, co na to silnik i jak z właściwościami, po co dodatki i czy to mozna mieszać z olejami czy nie...

polecam!

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.