Skocz do zawartości

BMW 525 IX jak się sprawdza 4x4 eksploatacja


krzys57

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze tego co widzę, to kolega użytkuje w tej chwili e34 525i a nie 525xi, o ile takie e34 w ogóle wychodziły. Po drugie na pewno nie pyta o eksploatację samochodu, który użytkuje, tylko o taki, który dopiero zamierza kupić :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pyta o 525ix a nie xi i najprawdopodobniej własnie o E34.

Znalezienie zadbanego egzemplarza jest bardzo trudne, do tego ceny części są sporo wyższe niż do zwykłej tylnonapędówki.

I chyba nie ma zamienników :(

Ale jeździ się tym cudnie.... miałem przyjemność.

I swego czasu chorowałem właśnie na ix ale ewentylane problemy z częściami i naprawami układu jezdnego przekonały mnie abym sie w to nie pakował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dodatku jesteśmy jeśli się nie mylę w dziale e34 ;)

Też myślę, że lepiej się nie pchać, brak zamienników może potem sporo pociągnąć po kieszeni. Już lepiej Audi quattro, tam nie ma żadnych problemów z częściami, naprawami itp, do tego generalnie napęd jako taki jest pancerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam e34 525 ix od 4 lat jazda tym to fajna sprawa zwłaszcza zimą jak nie powiesisz się na progach to pojedziesz (ja mam fabrycznie obniżone i utwardzone zawieszenie także raz zdażyło mi się powiesić na progu). Jeżdziłem tym też po plaży z przyczepą z łódkami i nie było problemu a zwykłe samochody bez niczego się kopały. Szkoda, że e39 nie było z 4x4 bo przeskok do e60 jest troche duży. Jak się takie coś kupi to potem szuka się tylko takiego samego.

Jeśli chodzi o części to faktycznie przód zawieszenie jest zupełnie inne i tu cześci trochę kosztują niektóre mają zamienniki ale one teżsą dużo droższe od wersji tylnonapędowej, inne są felgi z innym ET wszystkie koła powinny mieć te same rozmiarowo opony (w instrukcji jest tylko jeden rozmiar opon do tego modelu), inne tarcze hamulcowe ale klocki takie jak do zwykłego modelu. Do tego dochodzi napęd na przód i zwiążane z tym rozdzielacze itp to wszystko tylko w oryginale, jest tych części troche na rynku wtórnym podobno na Ibayu można kupić tego więcej. Ja w zeszłym roku wymieniałem całe wachacze z przodu (w sumie potrzebowałem tylko łącznik stabilizatora ale trafiła się okazja dostać regenerowane i moje dałem w rozliczeniu) kosztowało mnie to ok 800 zł. Silnik i cała reszta to już standard.

Także jeśli uda Ci się trafić egzemplarz w dobrym stanie to fajna sprawa, uzależnia :).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości od razu zapytam czym się różni ix od xi?

Stary X z e34 czy e30 to był system całkowicie mechaniczny, nowe X-y to napęd który kierowany jest na oś tylną, a napęd do osi przedniej dostarcza się przez rodzaj skrzyni rozdzielczej (bez mechanizmu różnicowego) i sprzęgło płytkowe uruchamiane oddzielnym serwomechanizmem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.