Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
interesuje mnie 525 ix 4x4 jak się sprawdza jak się sprawuje na co dzień jak jest z częściami oryginały albo zamienniki lub używki opinie użytkowników
Opublikowano
powiem tak. jak będzie mnie stać na nowsza, to tylko xi 4x4 ;) użytkuje takową już dwa lata, i póki co odpukać, ale z własnej woli wymieniałem tylko olej.
Opublikowano

Po pierwsze tego co widzę, to kolega użytkuje w tej chwili e34 525i a nie 525xi, o ile takie e34 w ogóle wychodziły. Po drugie na pewno nie pyta o eksploatację samochodu, który użytkuje, tylko o taki, który dopiero zamierza kupić :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolega pyta o 525ix a nie xi i najprawdopodobniej własnie o E34.

Znalezienie zadbanego egzemplarza jest bardzo trudne, do tego ceny części są sporo wyższe niż do zwykłej tylnonapędówki.

I chyba nie ma zamienników :(

Ale jeździ się tym cudnie.... miałem przyjemność.

I swego czasu chorowałem właśnie na ix ale ewentylane problemy z częściami i naprawami układu jezdnego przekonały mnie abym sie w to nie pakował.

Opublikowano

W dodatku jesteśmy jeśli się nie mylę w dziale e34 ;)

Też myślę, że lepiej się nie pchać, brak zamienników może potem sporo pociągnąć po kieszeni. Już lepiej Audi quattro, tam nie ma żadnych problemów z częściami, naprawami itp, do tego generalnie napęd jako taki jest pancerny.

Opublikowano
W dodatku jesteśmy jeśli się nie mylę w dziale e34 ;)

 

Rzeczywiście nie zwróciłem uwagi mój błąd ; ) Tak z ciekawości od razu zapytam czym się różni ix od xi?

Opublikowano

Witam

Mam e34 525 ix od 4 lat jazda tym to fajna sprawa zwłaszcza zimą jak nie powiesisz się na progach to pojedziesz (ja mam fabrycznie obniżone i utwardzone zawieszenie także raz zdażyło mi się powiesić na progu). Jeżdziłem tym też po plaży z przyczepą z łódkami i nie było problemu a zwykłe samochody bez niczego się kopały. Szkoda, że e39 nie było z 4x4 bo przeskok do e60 jest troche duży. Jak się takie coś kupi to potem szuka się tylko takiego samego.

Jeśli chodzi o części to faktycznie przód zawieszenie jest zupełnie inne i tu cześci trochę kosztują niektóre mają zamienniki ale one teżsą dużo droższe od wersji tylnonapędowej, inne są felgi z innym ET wszystkie koła powinny mieć te same rozmiarowo opony (w instrukcji jest tylko jeden rozmiar opon do tego modelu), inne tarcze hamulcowe ale klocki takie jak do zwykłego modelu. Do tego dochodzi napęd na przód i zwiążane z tym rozdzielacze itp to wszystko tylko w oryginale, jest tych części troche na rynku wtórnym podobno na Ibayu można kupić tego więcej. Ja w zeszłym roku wymieniałem całe wachacze z przodu (w sumie potrzebowałem tylko łącznik stabilizatora ale trafiła się okazja dostać regenerowane i moje dałem w rozliczeniu) kosztowało mnie to ok 800 zł. Silnik i cała reszta to już standard.

Także jeśli uda Ci się trafić egzemplarz w dobrym stanie to fajna sprawa, uzależnia :).

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak z ciekawości od razu zapytam czym się różni ix od xi?

Stary X z e34 czy e30 to był system całkowicie mechaniczny, nowe X-y to napęd który kierowany jest na oś tylną, a napęd do osi przedniej dostarcza się przez rodzaj skrzyni rozdzielczej (bez mechanizmu różnicowego) i sprzęgło płytkowe uruchamiane oddzielnym serwomechanizmem elektrycznym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.