Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem interfejsu OBD USB II od [nerwusa] (z wtyczką OBD do wnętrza i okrągłą pod maskę) do BMW E46 1999r. Do diagnozowania używam okrągłej wtyczki. Wszystko oczywiście pracowało do niedawna bez najmniejszych zastrzeżeń. Od wczoraj przy próbie zdiagnozowania samochodu w programie INPA wyskakuje komunikat o braku możliwości nawiązania połączenia, mimo iż kontrolki od IGNITION i BATTERY są zaświecone a wszystkie czynności wykonuję identycznie jak choćby jeszcze 5 miesięcy temu. Program DIS również nie jest w stanie automatycznie rozpoznać numeru VIN samochodu i prosi żeby wpisać go manualnie. Oczywiście później i tak nie jest w stanie wykonać diagnostyki. Wtyczki jak i cały fejs są w stanie nienaruszonym a oprogramowanie na komputerze nie było modyfikowane od momentu wykonywania ostatniej diagnostyki, dlatego też zastanawiam się czy może spotkał się ktoś z Was z taką sytuacją i zna jakąś prawdopodobną bądź pomocną diagnozę ?

 

Poniżej zamieszczam komunikaty generowane przez INPĘ i DIS'a

 

http://imageshack.us/photo/my-images/804/44202601.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/690/71582560.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/233/74875363.jpg

 

Dziękuję za jakiekolwiek sugestie.

Opublikowano

viewtopic.php?f=96&t=135093&hilit

 

1.4 IFH-0003: Data transmission HOST/Interface failed

 

Reason 1: In the Ediabas.ini file, the interface is set to STD:OBD. However, you have

connected an ADS connector.

Solution 1: Modify the interface setting.

Reason 2: The data transmission failed when sending (e.g. short circuit in the line).

Solution 2: Get rid of the short circuit, for example.

Reason 3: Connector not connected or no power supplied.

Solution 3: Check whether the connector is connected and is supplied with power.

Reason 4: The device manager has been used to disable the FIFO buffer for COM1.

Solution 4: In the device manager (Windows XP: Enter “Start” ŕ “Control Panel” ŕ

“System” ŕ “Hardware” ŕ “Device Manager” ŕ Ports (COM & LPT)), and then

select COM1 from the ports. Then under the “Port Settings” tab, select

“Advanced”. There must be a check-mark by “Use FIFO buffers” and “8” must be

selected for the receive buffer and transmit puffer.

 

Bez%C2%A0tytu%C5%82u.png

Opublikowano

Niestety pliki Ediabas.ini i OBD.ini sa dokładnie sprawdzone i wszystko jest z nimi w porządku. Poczyniłem wszystkie kroki z powyższych - nie udało mi sie tylko wywołać podobnego okna do tego, które wkleiłeś. Port COM1 jest oczywiście skonfigurowany jak należy a co więcej tak jak już wspominałem INPA w samochodzie wykrywa zasilanie i każdorazową zmianę położenia kluczyka w stacyjce, czyli zapłon ON/OFF.

Jedyne czego nie chce zrobić to sczytać danych.

 

Reinstalacja INPY jest uzasadniona ?

Opublikowano

Próbowałem diagnozować samochód przy użyciu kabla OBD i co dziwne odczytał dane z modułu silnika i pokazywał dane LIVE w INPIE więc interface jest najwyraźniej sprawny. Sprawdziłem też połączenia w okrągłej wtyczce i wszystkie są na swoim miejscu. Nie mogłem co prawda zdiagnozwać żadnego innego modułu za pomocą kabla OBD, ale ma to najprawdopodobniej związek z tym, że moje BMW to rocznik 1999 a OBD w kabinie było w pełni funkcjonalne dopiero po liftingu w 2001.

 

Jeden z błędów który udało mi się w ten sposób odczytać a którego z pewnością wcześniej nie było to:

 

140 interface DME - EWS

 

Error frequency: 1

Logistic counter: 30

 

kein signal

 

Niestety wciąż nie mam dostępu do pozostałych modułów :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.