Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od pewnego czasu mechanizm kolumny kierownicy zaczął wydawac okropny dzwiek,jak by metal o metal tarl.Dzieje sie to w momencie kiedy kierownica podnosi sie do gory.Zdjołem oslony i "popsikałem"tam wszystkie ruchome elementy WD40 i innymi smarowidlami w spayu ale bez zmian.Wiecie moze w czym jest problem?Da sie wogole dostac do tego mechanizmu nie rozbierajac pol samochodu?

Jesli bedzie taka potrzeba to moge nagrac ten dzwiek do wgladu :mrgreen:

Opublikowano
A ja zapytam z innej strony. Czy można zwykłą kolumnę wymienić na elektrycznie regulowaną? Myślał ktoś nad takim czymś?
Opublikowano
Ja również jestem zainteresowany ;)

tez ci piszczy? :wink:

 

Piszczy to mało powiedziane, to wydaje taki dźwięk że w uszach trzeszczy, denerwuje mnie to. U mnie objawia się to gdy już kierownica unosi się do samej góry. Też chciałbym to naprawić, na początku myślałem że to jakiś silniczek, ale chyba wiem już co to piszczy, nr części 17 lub 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=32_0702&hg=32&fg=30&lang=pl

Opublikowano
A ja zapytam z innej strony. Czy można zwykłą kolumnę wymienić na elektrycznie regulowaną? Myślał ktoś nad takim czymś?

 

ja to zrobiłem u siebie, łącznie z podłączeniem pamięci kolumny, lusterek i foteli.

szczeółową instrukcje opiszę jutro bo teraz nie jestem w stanie

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano
Ja również jestem zainteresowany ;)

tez ci piszczy? :wink:

 

Piszczy to mało powiedziane, to wydaje taki dźwięk że w uszach trzeszczy, denerwuje mnie to. U mnie objawia się to gdy już kierownica unosi się do samej góry. Też chciałbym to naprawić, na początku myślałem że to jakiś silniczek, ale chyba wiem już co to piszczy, nr części 17 lub 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=32_0702&hg=32&fg=30&lang=pl

mamy ten sam problem,ale jak dostac sie do tego drazka,chcialbym wymontowac tylko to co jest konieczne,nawet nie wiem od czego zaczac,poza zdjeciem oslony... :wink:

Opublikowano
ja to zrobiłem u siebie, łącznie z podłączeniem pamięci kolumny, lusterek i foteli.

szczeółową instrukcje opiszę jutro bo teraz nie jestem w stanie

 

Będziesz wtedy moim idolem nr 2 :-)

 

Ja u siebie zmieniam fotele na elektryczne, nie myślałem o pamięciach - zapewne wiązki trzeba przeciągnąć oraz jakieś moduły wymienić.

 

Zarzuciłbym sobie jeszcze kolumnę w prądzie i to wystarczy - pamięci nie muszę mieć.

 

Ale Twoja instrukcja byłaby mile widziana;-)

Opublikowano

do foteli raczej nie używa sie pamięci za często.

natomiast przy montażu elektrycznej kolumny kierowniczej nawet wskazane jest zamontowanie pamięci ponieważ wtedy po wejściu do auta i przekręceniu kluczyka kiera ustawia sie automatycznie do zapisanej pozycji, natomiast po wyjeciu kluczyka przesuwa się w góre.

Jest to o tyle pomocne, iż jeśli mamy sport fotele to łatwiej się wysiada i nie zawadzamy kolanami o kiere, a druga sprawa to taka że przy wsiadaniu nie musimy za każdym razem ustawić kiery w ulubionej pozycji.

Ja mam np kiere ustawioną na maksa w dół więc gdybym miał za każdym razem po wejściu do auta opuszczać ją na dół to bym zwariował.

 

Co do montażu to:

1) zdejmujemy osłone kolumny od spodu

2) kolumna jest przykręcona do ramy na 2 lub 4 śruby, teraz do końca nie pamietam :P

ale widać je na pierwszy rzut oka, są całkiem spore.

3) następnie odpinamy drążek na połączeniu krzyżowym, jest tam jedna śruba do odkręcenia.

4) zdejmujemy też kiere, taśme i manetki.

 

Po tym wszystkim mamy już praktycznie kolumne w ręku.

 

Co do montażu kolumny elektrycznej to jest więcej roboty.

1) Trzeba przełożyć stacyjke

2) trzeba podpiąć po jednym + i - do każdego silniczka regulacji kolumny

3) jesli ma być pamieć to trzeba pociągną 4 kable od manetki sterowania kolumną do przedniego fotela kierowcy. Oraz jeden kabel do modułu komfortu.

 

To tak z grubasz tyle. Dodam tyle że jak robiłem to pierwszy raz to zajęło mi to bite 3 dni roobty.

Ponadto przyznam że nie chciało by mi się tego robić drugi raz, roboty od h..ja a efekt nie powala na kolana.

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano
do foteli raczej nie używa sie pamięci za często.

natomiast przy montażu elektrycznej kolumny kierowniczej nawet wskazane jest zamontowanie pamięci ponieważ wtedy po wejściu do auta i przekręceniu kluczyka kiera ustawia sie automatycznie do zapisanej pozycji, natomiast po wyjeciu kluczyka przesuwa się w góre.

Jest to o tyle pomocne, iż jeśli mamy sport fotele to łatwiej się wysiada i nie zawadzamy kolanami o kiere, a druga sprawa to taka że przy wsiadaniu nie musimy za każdym razem ustawić kiery w ulubionej pozycji.

Ja mam np kiere ustawioną na maksa w dół więc gdybym miał za każdym razem po wejściu do auta opuszczać ją na dół to bym zwariował.

 

Co do montażu to:

1) zdejmujemy osłone kolumny od spodu

2) kolumna jest przykręcona do ramy na 2 lub 4 śruby, teraz do końca nie pamietam :P

ale widać je na pierwszy rzut oka, są całkiem spore.

3) następnie odpinamy drążek na połączeniu krzyżowym, jest tam jedna śruba do odkręcenia.

4) zdejmujemy też kiere, taśme i manetki.

Kolego,napisz w kolejnosci jak zdemontowac kolumne i dostac sie do tego drazka...

 

Po tym wszystkim mamy już praktycznie kolumne w ręku.

 

Co do montażu kolumny elektrycznej to jest więcej roboty.

1) Trzeba przełożyć stacyjke

2) trzeba podpiąć po jednym + i - do każdego silniczka regulacji kolumny

3) jesli ma być pamieć to trzeba pociągną 4 kable od manetki sterowania kolumną do przedniego fotela kierowcy. Oraz jeden kabel do modułu komfortu.

 

To tak z grubasz tyle. Dodam tyle że jak robiłem to pierwszy raz to zajęło mi to bite 3 dni roobty.

Ponadto przyznam że nie chciało by mi się tego robić drugi raz, roboty od h..ja a efekt nie powala na kolana.

Opublikowano
po co ten cytat? :norty:

Nie wiem jak to sie stalo ale pisalem pod cytatem abys opisal po kolei jak zdemontowac ta kolumne,jak dostac sie do tego drazka.Teraz,kiedy to pisze zastanawiam sie co powoduje ,ze raz piszczy a raz nie.Moze ma na to wplyw temperatury,dzisiaj w deszczowy dzien,przy niskiej temp.pisk ustapis.Wyglada na to ,ze pojawia sie w momencie kiedy w aucie robi sie goraco i smrowidlo traci swoje wlasciwosci... :wink:

Opublikowano

smarowanie ma bardzo ważne znaczenie.

należy użyć bardzo dobrego smaru, który nie wysycha

żadne wd40 nie wchodzi tutaj w gre ;]

Wszystko z Miłości do Bawarii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.