Skocz do zawartości

4HP22-EH nie wrzuca 3-go biegu


lukasz4441

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poczytałem trochę o problemach ze skrzynią, ale mojego nie znalazłem. Wczoraj wyjechałem z domu, wszystko ok. Po dwóch km szarpnęło samochodem - wrzucił z 2 na 3 bieg i odrazu cofnął na 2 spowrotem. Przychamowałem i jeszcze raz od 1-ki w góre i wszystko dobrze, później nie chciał wrzucić 3-go biegu - ciągnął do 3500rpm i dopiero wtedy załapywała 3-ka, ale zaraz zrzucał na dwójke - poprostu skrzynia wariowała. Zgasiłem samochód, za 5 min przejechałem się jeszcze raz i 3-ki już nie było - jechał na 2-ce do 80km/h a potem jakby 4-ka odrazu. Dzisiaj rano wsiadłem, na początku z 2-3 lekko się zawahał ale wrzucił i teraz już 3-ka jest, wydaje mi się że wszystko w porządku wchodzi przy ok 2500rpm. Pojeździłem trochę, silnik rozgrzany i problemów nie ma, tylko pytanie co to za objawy i czy np. jutro znowu 3-ka nie zniknie???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki takie wskazówki też dostałem od znajomego mechanika. A jak to się sprawdza w trybie manualnym? Ja sprawdzałem po kolei 1, 2 i 3, ale nic to nie dawało a teraz już jest dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, tak nie sprawdzałem bo w sumie to pierwsza moja przygoda z automatem, ale np. w W124 nie ma M jest tylko E i S to wtedy sie nie da tak sprawdzić???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"M" to jest oznaczenie zimowego trybu skrzyni (w 5hp " * ") czyli ruszanie z 3, wiec jaki jest sens wrzucania trybu zimowego przy recznym "przezucaniu" drazka?

 

Jak nie wiesz to nie pisz!!! Wystarczy zerknąć do instrukcji obsługi. Tryb M w tych skrzyniach (4HP22-EH) to tryb manualny. Tryb zimowy był w E32 z przed 1987r (wtedy był też inny przełącznik), tamte skrzynie (4HP22-H) były bez elektroniki.

 

Co do różnicy między przerzucaniem 1, 2, 3, D w trybie E, a wtrybie M to jest taka, że jak wrzucisz np. 3 w trybie E to auto zacznie ruszać z pierwszego biegu, wrzuci drugi i trzeci, ale nie włączy już czwartego; jak wrzucisz 2 to ruszy z jedynki i dojdzie tylko do dwójki, nie wrzuci trzeciego ani czwartego biegu. W trybie M wybrany bieg masz zblokowany na "stałe", tzn. jak wrzucisz 3 i bedziesz ruszał to auto ruszy od razu będzie ruszało z trójki i nie wrzuci żadnego innego biegu.

 

Pozdrawiam!

BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jezeli wrzucisz "M' to nawet gdy drazek masz ulozony w pozycji "D" to ruszasz z 3 biegu -

 

 

Co do różnicy między przerzucaniem 1, 2, 3, D w trybie E, a wtrybie M to jest taka, że jak wrzucisz np. 3 w trybie E to auto zacznie ruszać z pierwszego biegu, wrzuci drugi i trzeci, ale nie włączy już czwartego; jak wrzucisz 2 to ruszy z jedynki i dojdzie tylko do dwójki, nie wrzuci trzeciego ani czwartego biegu. W trybie M wybrany bieg masz zblokowany na "stałe", tzn. jak wrzucisz 3 i bedziesz ruszał to auto ruszy od razu będzie ruszało z trójki i nie wrzuci żadnego innego biegu.

 

Pozdrawiam!

 

ze zmiana biegow w trybie E napewno masz racje, dokladnie tak jest, w trybie "M" jak juz pisalem na "D" ruszasz tez z 3, co do nizszych biegow nie probowalem. ale kolega zakladajacy temat chcial sprawdzic jak skrzynia zmienia biegi, wiec czy nie moze tego zrobic w trybie "E" ? :) pozdro

 

P.S co do zwrotow typu "...jak nie wiesz to nie pisz!!!..." zachowaj je dla siebie, pozatym w moim poscie ktory zacytowales na koncy byl - "?" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jeśli na E przestawisz wybierak na 1 2 pozniej 3 to ci biegi bedzie redukować z 3 na 2 z 2 na 1 na trybie M bieg jest Wbity na stałe i tak zostaje. Prawda jak jest Samochód na M A wybierak na D to auto ruszy z 3 i bedzie tylko 3 jechało. Ale jak wbijesz 1 lub 2 to ten bieg jest zblokowany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb M nie obsługuje czwartego biegu (tak samo z resztą jak S), czyli D=3, zapomniałem o tym napisać.

A skrzynie powinien sprawdzić w trybie M zeby wiedzieć czy usterka jest mechaniczna czy elektryczna. Jeżeli podczas jazdy nie będzie chcaiło wbić trójki, to przęłącz ją na M i zobacz co wtedy będzie się działo. Jak będzie szedł na trójce normalnie, to przyczyny takiego zachowania będziesz musiał szukać w elektryce.

BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu właśnie moje pytanie czy wiadomo co jest z ta skrzynia dlaczego nie przełącza bo miałem taki przypadek w 750 i było tak rano jak zimny był silnik i skrzynia to przełączał ale jak się zatrzymałem po np 100m i zgasiłem auto to po ponownym uruchomieniu było jak w temacie nawiązując do tematu olej i filtr nowy nie mają nic do rzeczy bo wymieniłem na nowy i było tak samo wprawdzie auto sprzedałem ale ciekawi mnie co ostatecznie było głównym problemem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.