Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Poczytałem trochę o problemach ze skrzynią, ale mojego nie znalazłem. Wczoraj wyjechałem z domu, wszystko ok. Po dwóch km szarpnęło samochodem - wrzucił z 2 na 3 bieg i odrazu cofnął na 2 spowrotem. Przychamowałem i jeszcze raz od 1-ki w góre i wszystko dobrze, później nie chciał wrzucić 3-go biegu - ciągnął do 3500rpm i dopiero wtedy załapywała 3-ka, ale zaraz zrzucał na dwójke - poprostu skrzynia wariowała. Zgasiłem samochód, za 5 min przejechałem się jeszcze raz i 3-ki już nie było - jechał na 2-ce do 80km/h a potem jakby 4-ka odrazu. Dzisiaj rano wsiadłem, na początku z 2-3 lekko się zawahał ale wrzucił i teraz już 3-ka jest, wydaje mi się że wszystko w porządku wchodzi przy ok 2500rpm. Pojeździłem trochę, silnik rozgrzany i problemów nie ma, tylko pytanie co to za objawy i czy np. jutro znowu 3-ka nie zniknie???
Opublikowano
Dzięki takie wskazówki też dostałem od znajomego mechanika. A jak to się sprawdza w trybie manualnym? Ja sprawdzałem po kolei 1, 2 i 3, ale nic to nie dawało a teraz już jest dobrze.
Opublikowano
przełączasz guzikiem koło skrzyni na Literę M i wrzucasz kolejno biegi nie zależnie ile bedziesz jechał to odrazu przezuci bieg jeśli tylko ustawisz go na wybieraku sam.
Opublikowano
Dzięki wielkie, tak nie sprawdzałem bo w sumie to pierwsza moja przygoda z automatem, ale np. w W124 nie ma M jest tylko E i S to wtedy sie nie da tak sprawdzić???
Opublikowano

witam,

 

da sie. wrzucasz najnizszy bieg, powoli sie rozpedzasz i zmieniasz na wyzszy az do D , obserwujac jak skrzynia zmienia biegi - moim zdaniem wrzucanie "M" nie jest potrzebne, chyba ze sie myle, niech ktos poprawi

Opublikowano
nie jest potrzebne ale wtedy pomija to śliganie sie tarczek tylko bieg jest stały i zblokowany jak w manualu
Opublikowano
"M" to jest oznaczenie zimowego trybu skrzyni (w 5hp " * ") czyli ruszanie z 3, wiec jaki jest sens wrzucania trybu zimowego przy recznym "przezucaniu" drazka?

 

Jak nie wiesz to nie pisz!!! Wystarczy zerknąć do instrukcji obsługi. Tryb M w tych skrzyniach (4HP22-EH) to tryb manualny. Tryb zimowy był w E32 z przed 1987r (wtedy był też inny przełącznik), tamte skrzynie (4HP22-H) były bez elektroniki.

 

Co do różnicy między przerzucaniem 1, 2, 3, D w trybie E, a wtrybie M to jest taka, że jak wrzucisz np. 3 w trybie E to auto zacznie ruszać z pierwszego biegu, wrzuci drugi i trzeci, ale nie włączy już czwartego; jak wrzucisz 2 to ruszy z jedynki i dojdzie tylko do dwójki, nie wrzuci trzeciego ani czwartego biegu. W trybie M wybrany bieg masz zblokowany na "stałe", tzn. jak wrzucisz 3 i bedziesz ruszał to auto ruszy od razu będzie ruszało z trójki i nie wrzuci żadnego innego biegu.

 

Pozdrawiam!

BMW - Like No Other
Opublikowano

kolego jezeli wrzucisz "M' to nawet gdy drazek masz ulozony w pozycji "D" to ruszasz z 3 biegu -

 

 

Co do różnicy między przerzucaniem 1, 2, 3, D w trybie E, a wtrybie M to jest taka, że jak wrzucisz np. 3 w trybie E to auto zacznie ruszać z pierwszego biegu, wrzuci drugi i trzeci, ale nie włączy już czwartego; jak wrzucisz 2 to ruszy z jedynki i dojdzie tylko do dwójki, nie wrzuci trzeciego ani czwartego biegu. W trybie M wybrany bieg masz zblokowany na "stałe", tzn. jak wrzucisz 3 i bedziesz ruszał to auto ruszy od razu będzie ruszało z trójki i nie wrzuci żadnego innego biegu.

 

Pozdrawiam!

 

ze zmiana biegow w trybie E napewno masz racje, dokladnie tak jest, w trybie "M" jak juz pisalem na "D" ruszasz tez z 3, co do nizszych biegow nie probowalem. ale kolega zakladajacy temat chcial sprawdzic jak skrzynia zmienia biegi, wiec czy nie moze tego zrobic w trybie "E" ? :) pozdro

 

P.S co do zwrotow typu "...jak nie wiesz to nie pisz!!!..." zachowaj je dla siebie, pozatym w moim poscie ktory zacytowales na koncy byl - "?" :)

Opublikowano
no właśnie jeśli na E przestawisz wybierak na 1 2 pozniej 3 to ci biegi bedzie redukować z 3 na 2 z 2 na 1 na trybie M bieg jest Wbity na stałe i tak zostaje. Prawda jak jest Samochód na M A wybierak na D to auto ruszy z 3 i bedzie tylko 3 jechało. Ale jak wbijesz 1 lub 2 to ten bieg jest zblokowany
Opublikowano

Tryb M nie obsługuje czwartego biegu (tak samo z resztą jak S), czyli D=3, zapomniałem o tym napisać.

A skrzynie powinien sprawdzić w trybie M zeby wiedzieć czy usterka jest mechaniczna czy elektryczna. Jeżeli podczas jazdy nie będzie chcaiło wbić trójki, to przęłącz ją na M i zobacz co wtedy będzie się działo. Jak będzie szedł na trójce normalnie, to przyczyny takiego zachowania będziesz musiał szukać w elektryce.

BMW - Like No Other
Opublikowano
Jak przy 190km/h nie wrzuciła czwórki, to myśle, że już nie wrzuci. BTW: Wrzuca u Was czwórke na "Sporcie"? Może mam coś nie tak z elektroniką?
BMW - Like No Other
Opublikowano

Wrzuci ale tryb S jest PO.. PRzy jakiś 220 -230 wrzuci dopiero :D

Gdyby nie wrzucił to wcale by ten tryb osiągów nie poprawił a o to nie chodzi

Opublikowano
i tu właśnie moje pytanie czy wiadomo co jest z ta skrzynia dlaczego nie przełącza bo miałem taki przypadek w 750 i było tak rano jak zimny był silnik i skrzynia to przełączał ale jak się zatrzymałem po np 100m i zgasiłem auto to po ponownym uruchomieniu było jak w temacie nawiązując do tematu olej i filtr nowy nie mają nic do rzeczy bo wymieniłem na nowy i było tak samo wprawdzie auto sprzedałem ale ciekawi mnie co ostatecznie było głównym problemem
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
u mnie problem ustał następnego dnia rano... do dzisiaj nie wiem o co chodziło, ale teraz mam problem poważniejszy już od tygodnia :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.