Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No wiec sprawa jest śmieszna i denerwująca :? , mam BMW 320i Automat Touring '95. Czytałem miej wiecej to forum, ale nie znalazłem tego co szukałem. Wiec problem polega na tym, że samochód ma mnie w dupie podczas zapalania. Zapalam go i czasem nie ma problemu i zapali od razu, jednak czasem(coraz cześciej) nie chce kręcić. Mam samochód od jakiś 6 miesięcy i od razu po kupnie był wymieniony akumulator (z tego co wiem na 55watowy czy coś takiego). Wiem, że raz akumulator padł całkowicie, ale wtedy w rękach miała go żona i nie wiem ile czasu chciała go zapalić. Kiedy przyjechałem, odpalił go mechanik(naładował akumulator) pojechaliśmy do warsztatu, zostal sprawdzony komputer, który nie pokazywał żadnego błędu. Wiec miało być pięknie jednak problem znów wrócił. Olej został wymieniony ,jakis czas temu(nadal niby moge na nim jeździć). Acha i kiedy wżucam na automacie bieg neutralny to od razu podnosi obroty na 1500 obrotów. Czy to normalne? Przed chwilą byłem go zapalić i od razu zapalił, jednak gdy chciałem powtórzyć zapalnie to już nie zapalił. Mianowicie włącza sie elektryka (kilma, podświetnenie tarcz, radio; kilme wyłączyłem) ale juz nie chce kręcić, żęcholi i nie kręci i kilkukrotnie gasna kontrolki i znów sie zapalają. Nerwicy mozna sie nabawić nie gdy nie wiem kiedy zapali :mad2: . Jeśli gdzieś tutaj jest taki temat to prosze o linka. :doh:
Opublikowano

Trochę się pogubiłem w Twojej wypowiedzi i nie mogę złapać całkowicie wątka problemu.

Ale:

- wymień przede wszystkim świece,

- filtr paliwa,

- zmierz ładowanie,

-wymień akumulator na większy - 55W to stanowczo za mało

Opublikowano
Ok powiedz czego nie czaisz a ja na pewno odpowiem bo mi zależy :D Wiec samochód czasem zapala czasem nie. Podobno w tym samochodzie był akumulator 45W a został zmieniony na 55W, wiec jakiej pojemności powinien być ten akumulator? Podczas zapalania silnik nie kręci, słychać jakieś dzwięki z silnika, kontroliki sie zalalaja i gasną..(radio gra, moge zapalić światła zawnętrzne jak by prądu mu nie brakowało) :)
Opublikowano
Podczas zapalania silnik nie kręci, słychać jakieś dzwięki z silnika, kontroliki sie zalalaja i gasną.

To jest ważne.

Rozrusznik nie kręci lub następuje spadek prądu podczas kręcenia.

Sprawdziłbym połączenie masowe na silniku i przewód zasilający na rozruszniku, ewentualnie mogą się przywieszać szczotki rozrusznika albo są na wykończeniu, ale musiałbym znać więcej szczegółów, Istnieje jeszcze ewentualnośc że rozrusznik kręci ale silnik stoi w miejscu to wtedy bendix do wymiany.

Brak kontaktu na tych przewodach może doprowadzić do niedoładowywaniea się akumulatora co jeszcze bardziej pogłębia problem.

Takie same objawy mogą być przy słabym akumulatorze.

Opublikowano

Niestety wiecej nie potrafie podać informacji, wiem że akumulator już raz padł(podobno mogłem go wykończyć klimą na krótkich dystansach) Więc już jej nie używam na krutkich trasach. Możliwe, że akumulator jest niedoładowany, jednak nie pokazuje mi sie żadna kontrola podczas jazdy, że cos nie tak. Co do zapalania to powiem tak(opisze możliwie dokładnie).

1.Wkładam kluczyk

2. Przekręcam(zaskakuje elektryka, pokazuje sie ikona poduszek)

3. Zaczynam kręcić i problem

-najpierw rozrusznich chodzi(przy kolejnych rozruchach juz nie) jednak przestaje pracować i słychać dzwięk jak by chciał, a nie mógł.

4. W momencie kręcenia ikonki sie zapalaja i gasną

i koniec... nie kręce za długo silnika. Dodam że nastały mrozy i nie wiem czy to pomaga dobic mój silnik z którym nie miałem żadnych problemów od początku kupna. :roll2:

Opublikowano
wymienić ako,wyczyścić klemy,sprawdzić rozrusznik i będzie BANGLAĆ :norty:

 

Akumulator jest nowy ma 4 czy 5 miesięcy. Wiec nie sądze, żeby z było z nim coś nie tak, jest podobno wiekszy od standardowego, chciaż ktos pisał że 55W to za mało ;/ a mi sie ledwo zmieścił w moejsce dla akumulatora bo wiekszy.

Opublikowano
Na początek spróbowałbym naładować akumulator. Samochód stoi w garażu czy wietrzy się, jeżdzisz krótkie odcinki po mieście czy raczej trasa?
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Wiec tak, miałem juz ten sam problem niedawno(ok. miesiąc temu) akumulator został naładowany i teraz pewnie bede go ładował. Samochód stoi na parkingu strzeżonym. Co do jadzy żeby nie skłamać. Jestem dwa tygodnie w kraju dwa za granicą. Kiedy jestem w domu to jeżdze b.dużo(rocznie rokie ok 40 tys.), dwa tygonie ma go żona obecnie nie jeździ do pracy wiec raczej samochód stoi sobie. Samochdem zajmuje sie syn pod moja nieobecność. Ja robie raczej długie trasy, żona krótkie(prawie zawsze trasa bo i tak musimy do miasta dojechać). Wydaje mi sie, że jednak samochód robi dużo kilometrów. Zaznaczam, że problemy z zapalanie są nieregularne i nie zależa od tego kto mim jeździ.
Opublikowano

Więc szczotki rozrusznika, w co do końca nie jestem pewny, bo w końcu by całkiem padł, ale przewody posprawdzaj.

Brak kontaktu na nich będzie powodował że akumulator się nie doładuje przy czym kontrolka tego nie zasygnalizuje. A jeszcze jest taki przypadek, że gdy kończą się szczotki to kontrolka wogóle się niezaświeci.

Zmierz sobie ładowanie na akumulatorze i wyczyśc te wszystkie połączenia przewodów o których pisałem: masa silnika, masa przewodu z akumulatora do karoserii i wszystkie połączenia przewodu BATT, czyli głównego od akumulatora do samego alternatora poprzez rozrusznik i skrętki na wszystkich zaciskach plusowych.

A akumulator na automata z klimą powinien być większy - min 65Ah, ale skoro masz juz nowy taki to go zostaw.

Opublikowano
Dzieki bardzo za porady wszystkie wykorzystam w miare możliwości. Samochód trafi i tak na warsztat teraz bo nie wiem czy wogóle jutro odpali, a 65Ah chyba nie wsadze bo już teraz plastiki obudowy nie chcą pasowac bo wystaje:D Hehe ale ogólnie kocham BMW nie miałem z nim żadnych prolemów do tej pory. Coś pięknego. Pozdoro for all. :P :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.