Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wiem, że temat odmy w M54B30 to temat rzeka ale postudiowałem wiele a i tak mam dylemat. Otóż założyłem kompresor do samochodu i jak podepnę odpowietrzenie odmy tak jak Bóg przykazał przed kompresor to na wyższych obrotach kompresor "wysysa" mi olej. Mam założony Oil-catch tank i w nim olej się nie zbiera (czasem tylko taka tłusta woda). Obecnie odpowietrzyłem odme w atmosferę ale wybieram się do Niemiec i mam lekkiego cykora żeby mi tam jakiegoś mandatu nie wlepili. Stąd moje pytanie:)

 

Czy w układzie odma - OilCT - dolot można założyć dodatkową odme która wyłapywała by nadmiary oleju z którymi nie radzi sobie tradycyjna odma? Może można założyć jakąś z seryjnie doładowanego samochodu o innej budowie niż ta z E46. Kombinował ktoś takie cuda? Jest sen się w to bawić i czy zda to rezultat? :D

Proszę o merytoryczne wypowiedzi nie takie, że może mam przedmuchy i żebym sobie remont silnika zapodał:)

Pozdrawiam i z góry dzięki za merytoryczne odpowiedzi.

Opublikowano
W dieslach spotkałem się z przypadkami zasysania oleju przez turbinę wtedy gdy silnikowi brakowalo powietrza np wtedy gdy była przypchany filtr powietrza.
Opublikowano

ja bym zostawił atmosferyczną... praktycznie zerowe prawdopodobieństwo, że silnik wpadnie w pętle.

OT:

Masz tam Vortecha czy Eatona?? Lub coś innego??

Opublikowano
ja bym zostawił atmosferyczną... praktycznie zerowe prawdopodobieństwo, że silnik wpadnie w pętle.

OT:

Masz tam Vortecha czy Eatona?? Lub coś innego??

 

Vortech V1.

 

Rozwiązanie z atmosferą hmmm.. Trochę obciachowo wygląda jak dymi z przodu spod maski. Mimo wszystko wolałbym mieć to złożone jak należy. Może jest jakieś rozwiązanie żeby tylko na jałowym zasysał w dolot a później w atmosferę?:)

 

"praktycznie zerowe prawdopodobieństwo, że silnik wpadnie w pętle." - o co kaman?

Opublikowano
no to musiałbyś zaprojektować jakąś elektroniczną przepustnicę dla odmy, aby na jałowcu otwierała drogę przedmuchom a zamykała przy obciążeniu. Jak coś takiego wykonać?? nie mam zielonego pojęcia. Albo zastosować twardszą sprężynę w odpowietrzniku, ale to już ogromne ryzyko "dmuchnięcia" uszczelnień. Jeśli mówiłeś, że przy mocniejszym obciążeniu zasysa olej to w pewnym momencie mogłoby dojść do tego co się dzieje w jednostkach doładowanych z uszkodzoną turbiną, czyli ssanie oleju do dolotu i jego spalanie... i tak aż do wyczerpania zapasów :wink: Jakie doładowanie wytwarza ta V1?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.