Skocz do zawartości

316 compact - Blokuje sie kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniałem wężyki od wspomagania (te gumowe które ida od zbiorniczka) do bo ciekł z nich płyn. I płyn we wspomaganiu wymieniałem. Spuściłem płyn kręcąc kierownicą całkowicie w lewo i potem w prawo na włączonym silniku aby płyn cały wyleciał. Jak wyleciał płyn to kierownica sie zblokowała. wężyki wymieniłem i nalałem płynu niecały litr wszedł.

Ale niestety jest awaria: W lewo jak kręcę kierownica nawet do samego końca to wszystko jest ok, a w prawo jak kręcę to w dwóch albo trzech miejscach, chyba cały czas w tych samych miejscach, blokuje sie kierownica i dopiero jak cofnę troche w lewo to wtedy w prawo pójdzie aż do miejsca w ktorym kierownica sie znów blokuje.. W tych (2 albo 3) miejscach co sie kierownica blokuje czuć takie dziwne przeskakiwanie, jak by nie wiem czy tam są zębatki czy co, ale jak by na zębatkach przeskakiwało i blokowało.

 

Dzis pod autem zobaczyłem w jednym miejscu na łaczeniu kierownicy taka gumę potarganą z której jakieś sznurki wychodzą. Co to za guma i czy moze mieć coś wspólnego ?

Opublikowano
nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć bo guma rozwalona i oryginalnego kształtu nie widziałem, ale to chyba ta guma. Jest ona u dołu tej kolumny jakies 5 cm wyzej od miejsca do ktorego wchodzi ta kolumna kierownicza.
Opublikowano (edytowane)
To się nazywa łącznik kolumny kierowniczej lub krzyżak. Powiem ci tak,jakiś rok temu podczas skrętu w lewo na krzyżówce zblokowała mi się kiera masakra.Całe szczęście nic nie jechało z przeciwka wyhamowałem,szarpnąłem kierownicą i było ok.Pojechałem na kanał i okazało się że łącznik kolumny kierowniczej guma się skręciła.Kupiłem u Smorawińskiego w Poznaniu nowy tą dolną część krzyżak.Nie pamiętam dokładnie ile kosztował ale cena nie była kosmiczna coś około 160zł.Używka około 60zł.Ale akurat tu bym nie oszczędzał :nienie:nie wiesz co kupisz :!: .Pamiętaj życie jest jedno :wink: Pozdrawiam Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Opublikowano

1. byłem w sklepie mówiąc że potrzebuje krzyżak kolumny kierowniczej to mi pokazał taki niewielki krzyżyk na końcach mający łożyska. To to mam wymienić ? Sprzedawca mówił też że mogę mieć trochę inny i muszę sprawdzić. Ale na razie nie mam jak wejść pod auto. Ma ktoś rysunek/zdjęcie tej części żeby pokazać?

 

2. jak sie to wymienia? ściąga się cała kierownice? trzeba jakieś specjalne klucze/ściągacze ? albo wie ktoś gdzie na necie znajdę taki poradnik ?

 

EDIT: byłem na przeglądzie, na kanale przyjrzeć się tej gumie/krzyżakowi. Nie wiem czy ta częśc jest popsuta ale ona tak dziwnie sie obkręca jak sie kręci kierownicą. To normalne zjawisko ? czy mam coś urwane zwichrowane ?

Gość mówił że jakąś listwe mam popsutą. Może on mieć racje chociaż robi tylko przeglądy ? czy raczej sie nie będzie znał ? i co to za listwa ?

 

A co do rysunku tego z linka kilka postów wyżej to dokładnie ta część 2" tam pisze że nazywa się tarcza przegubowa, a na google jak wpisze "tarcza przegubowa e36" to mi wyskakuje jakas guma z pięcioma otworami. O co to chodzi ?

 

EDIT: w sklepie byłem i tej części nie mogli znaleźć ale w końcu sie udało. Mówili że zamienników nie ma i tylko oryginał trzeba sprowadzać za około 150zł. Czy to możliwe taka pierdoła nie ma zamienników ?

tutaj jest ta część i nr tej części - (punkt 2) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=32_0671&hg=32&fg=30

 

EDIT: juz znalazłem na allegro uzywke za 40zł :) a wymiana chyba prosta będzie bo tak na oko to wygląda :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.