Skocz do zawartości

3XX Robię E36 do Zabawy - Pytania przed zakupem.


spowiednik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie modelu E36 Coupe. Mam zebrane fundusze na auto do driftu. Wybrałem ten model ze względu na dostępność i cenę części, jak i zalety prowadzenia.

Szukam modelu, który może być goły, bo wszystko będzie robione od zera. Nowy zawias, nowe hamulce, klatka, siedzenia, elektryka itd.

 

Jestem obecnie przez zakupem auta i chciałbym uzyskać informacje, czego najlepiej szukać jeśli chodzi o budę.

Główne komponenty to zawieszenie i silink. Chciałbym kupić budę taką, aby mieć jak najmniej przeróbek związanych ze swapami silnika ( najpierw pewnie pójdzie któraś z jednostek 19XKM, później raczej od M) oraz zawieszeniem.

Znając przeznaczenie auta proszę o podpowiedzi :

1. Czy był różnice w modelach jeśli chodzi o wzmocnienie mocowań zawieszenia? Tzn czy jest jakaś buda, która jest wzmocniona i lepiej nadaje się do takich przeróbek niż inne?

2. Czy są jakieś problemy jeśli chodzi o przełożenie silników ? Chodzi mi o silniki z E36 do E36. Może któraś buda również różniła się mocowaniami silnika?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii Ad 1. Generalnie o ile się orientuję to każdy model jest taki sam, (w sensie Coupe) i bez względu na to czy kupisz z Mpakietem i zawieszeniem M, czy zwykły skoro i tak zawieszenie wymieniasz. Zgodnie z tym co mi wskazano zawieszenie M to tylko inny rodzaj amorków i sprężyn i chyba inaczej wyglądający wahacz...

 

Podsumowując nie wydaje mi się aby był problem z adaptacją budy jako takiej.

 

Ad 2. w kwestii swapów to o ile silniki powinny się mieścić w komorze silnika, o tyle, zawsze z silnikiem idzie zmiana skrzyni biegów i pewnie układ przeniesienia napędu będzie za każdym razem inny, a na pewno inny jest w silnikach rzędowych i inny w silnikach typu V... Jeśli chcesz przekładać silnik, to może lepiej od razu znaleźć jakąś padakę z odpowiednio dużym silnikiem (nawet na ukatrupieniu i zarżnięciu) i jeśli masz silnik to włożyć twój, albo przełożyć elementy??

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubakca320:

 

Tja... dolicz do tego silnika koszta nowej skrzyni, samego silnika, nowego przeniesienia napędu, zmiany układu sterującego, rzeźbę blacharską, etc... jak wspomniał kolega wyżej, jeśli masz garaż, smykałkę do mechaniki/blacharki etc., czas i pieniądze, to owszem można się w coś takiego bawić, no chyba, że masz po prostu kasę... :)

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Beowolf

Ja nie nikogo nie namawiam do wstawiania tego czy owego silnika itp. tylko dałem pomysł i pokazałem że można wstawić taki silnik... Dobrze mówicie że na takie zachcianki trzeba miec spora gotówkę zgadzam się!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to polecam model 325 z silnikiem M50b25 najlepiej non-vanos czyli 6-cylindrówka. Świetny silnik pod drift i pod turbo.Można łatwo dokonywać modyfikacji.Dodatkową zaletą jest ECU którym Jest Bosch a nie Siemens.Dzięki temu łatwo będzie mieszać w mapach i wspaniale współpracuje z ECU-master DET II i DET III. Silnik M50 jest na żelaznym bloku a nie jak M52 na aluminiowym co sprawia że jest nie do zajechania.Możesz zbudować Strokera co podniesie pojemność na 2.9 i da ci łatwo 220 koni,a do tego można podnieść moc i odcinke oczywiście możesz również włożyć turbo lub kompressor np Eaton m62.Sam mam taki ECU który daje 18Km i 35Nm i odcinka na 7tyś. Więc strzelaj w ten model...lub jak masz okazje to zakup dowolną 323,328 i wsadź ten silnik M50b25.jest jeszcze więcej możliwości ale to potem poruszymy :cool2:

 

Pozdrawiam

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztorysu - zaczynam robić. W sumie z zawiasem i heblami nie będzie problemu. Tłumik i dolot to samo. Części mnóstwo, koszty różne.

To samo tyczy się kubełków, kierki, robionej deski.

W sumie nie znam kosztów przeróbki elektryki i przesterowania - ale zakładam, że w każdym aucie podobnie - tutaj może być tylko taniej a nie drożej niż w Japońcach.

Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądała sprawa z kosztem klatki i gdzie zrobię.

Najpierw jednak muszę ustalić, czy od razu szukać mki i ją rzeźbić, czy kupić np 316, 318, 325 i kupić napęd skrzynie i silnik z rozbitka z Anglii.

Nie znam się na mechanice w takim stopniu, żeby samemu dłubać - mam kasę. Robiąc kosztorys do 200 SX stwierdziłem, że kwoty są spore i nie ma sensu na pierwszy ogień walić z grubej rury. Co do BMW - na oko, będzie to połowa tego, co musiał bym włożyć w Japońca.

Auto ma nie wyglądać - ma jeździć. Chce mieć auto, które moge docisnąć bez bólu. Chce jeździć, dlatego wydaje mi się, że nie ma co kombinować, tylko zostać przy silnikach BMW - poczynając od części od E36, później może swapować z E46.

 

A wracając do sprawy - DjAquaz - tak słyszałem, że 325 to dobra opcja. Ponieważ auto będzie dobrze wybebeszone, więc masa spadnie diametralnie. Myślę, że na początek 220 kucy w zupełności wystarczy.

 

Ale pewnie po jakimś czasie będę chciał zmienić na coś mocniejszego. Nie wiem, czy zamiast kompresora nie walnąć po prostu czegoś z modelu późniejszego.

Wiesz może jak wygląda sprawa później z przełożeniem części z E46? Zapina się to wszystko na oryginalnych mocowaniach?

Pytanie zresztą to samo czy jeśli miałbym 325, to czy S50B30 lub S50B32 wraz ze skrzynią i napędem wejdzie tam bez problemu ( nie pytam o miejsce, ale o mocowania ) czy trzeba będzie wzmocnienia robić, albo przerabiać uchwyty.

 

Info jeszcze zweryfikuję, ale pytam, bo nie chce wydac kasy na np. 318, a później pluć sobie w broge , że nie dołożłem i nie kupiłem czegoś innego, a jest źeźba, bo skrzynia ma inne mocowania. A na BMW się kompletnie nie znam.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało założysz silnik z M-ki do tej samej budy. Jeżeli zakupisz 325 to nic nie musisz przerabiać,jest możliwość założyć hamulce(zaciski i tarcze) z e46 330 - pasują zamiennie.Nie ładuj się w 318 bo dużo musiałbyś zmieniać. Jeżeli byś myślał o włożeniu później innego silnika np z e46 to nie ma sensu ponieważ w M54 masz alu-blok. Można mu dmuchnąć turbo ale nie więcej niż 0,5 bara a to cię nie zadowoli. Proponuje ci zaznajomić się z kolegami i tematami z forum turbobmw.pl . Też tu stacjonuje. Tu znajdziesz wszystko na ten temat w teorii i praktyce. Więc warto odwiedzić to forum
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.