Skocz do zawartości

3XX Robię E36 do Zabawy - Pytania przed zakupem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie modelu E36 Coupe. Mam zebrane fundusze na auto do driftu. Wybrałem ten model ze względu na dostępność i cenę części, jak i zalety prowadzenia.

Szukam modelu, który może być goły, bo wszystko będzie robione od zera. Nowy zawias, nowe hamulce, klatka, siedzenia, elektryka itd.

 

Jestem obecnie przez zakupem auta i chciałbym uzyskać informacje, czego najlepiej szukać jeśli chodzi o budę.

Główne komponenty to zawieszenie i silink. Chciałbym kupić budę taką, aby mieć jak najmniej przeróbek związanych ze swapami silnika ( najpierw pewnie pójdzie któraś z jednostek 19XKM, później raczej od M) oraz zawieszeniem.

Znając przeznaczenie auta proszę o podpowiedzi :

1. Czy był różnice w modelach jeśli chodzi o wzmocnienie mocowań zawieszenia? Tzn czy jest jakaś buda, która jest wzmocniona i lepiej nadaje się do takich przeróbek niż inne?

2. Czy są jakieś problemy jeśli chodzi o przełożenie silników ? Chodzi mi o silniki z E36 do E36. Może któraś buda również różniła się mocowaniami silnika?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano

W kwestii Ad 1. Generalnie o ile się orientuję to każdy model jest taki sam, (w sensie Coupe) i bez względu na to czy kupisz z Mpakietem i zawieszeniem M, czy zwykły skoro i tak zawieszenie wymieniasz. Zgodnie z tym co mi wskazano zawieszenie M to tylko inny rodzaj amorków i sprężyn i chyba inaczej wyglądający wahacz...

 

Podsumowując nie wydaje mi się aby był problem z adaptacją budy jako takiej.

 

Ad 2. w kwestii swapów to o ile silniki powinny się mieścić w komorze silnika, o tyle, zawsze z silnikiem idzie zmiana skrzyni biegów i pewnie układ przeniesienia napędu będzie za każdym razem inny, a na pewno inny jest w silnikach rzędowych i inny w silnikach typu V... Jeśli chcesz przekładać silnik, to może lepiej od razu znaleźć jakąś padakę z odpowiednio dużym silnikiem (nawet na ukatrupieniu i zarżnięciu) i jeśli masz silnik to włożyć twój, albo przełożyć elementy??

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano
Zrób se najpierw kosztorys,bo takie rzezbienie,to bedzie kosztowac wiecej,niz kupno auta do jazdy.Chyba ,że masz smykalke do mechaniki,i zrobisz to sam.Ale to moje zdanie-wiec powodzenia.
Opublikowano

kubakca320:

 

Tja... dolicz do tego silnika koszta nowej skrzyni, samego silnika, nowego przeniesienia napędu, zmiany układu sterującego, rzeźbę blacharską, etc... jak wspomniał kolega wyżej, jeśli masz garaż, smykałkę do mechaniki/blacharki etc., czas i pieniądze, to owszem można się w coś takiego bawić, no chyba, że masz po prostu kasę... :)

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano

Szczerze to polecam model 325 z silnikiem M50b25 najlepiej non-vanos czyli 6-cylindrówka. Świetny silnik pod drift i pod turbo.Można łatwo dokonywać modyfikacji.Dodatkową zaletą jest ECU którym Jest Bosch a nie Siemens.Dzięki temu łatwo będzie mieszać w mapach i wspaniale współpracuje z ECU-master DET II i DET III. Silnik M50 jest na żelaznym bloku a nie jak M52 na aluminiowym co sprawia że jest nie do zajechania.Możesz zbudować Strokera co podniesie pojemność na 2.9 i da ci łatwo 220 koni,a do tego można podnieść moc i odcinke oczywiście możesz również włożyć turbo lub kompressor np Eaton m62.Sam mam taki ECU który daje 18Km i 35Nm i odcinka na 7tyś. Więc strzelaj w ten model...lub jak masz okazje to zakup dowolną 323,328 i wsadź ten silnik M50b25.jest jeszcze więcej możliwości ale to potem poruszymy :cool2:

 

Pozdrawiam

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Co do kosztorysu - zaczynam robić. W sumie z zawiasem i heblami nie będzie problemu. Tłumik i dolot to samo. Części mnóstwo, koszty różne.

To samo tyczy się kubełków, kierki, robionej deski.

W sumie nie znam kosztów przeróbki elektryki i przesterowania - ale zakładam, że w każdym aucie podobnie - tutaj może być tylko taniej a nie drożej niż w Japońcach.

Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądała sprawa z kosztem klatki i gdzie zrobię.

Najpierw jednak muszę ustalić, czy od razu szukać mki i ją rzeźbić, czy kupić np 316, 318, 325 i kupić napęd skrzynie i silnik z rozbitka z Anglii.

Nie znam się na mechanice w takim stopniu, żeby samemu dłubać - mam kasę. Robiąc kosztorys do 200 SX stwierdziłem, że kwoty są spore i nie ma sensu na pierwszy ogień walić z grubej rury. Co do BMW - na oko, będzie to połowa tego, co musiał bym włożyć w Japońca.

Auto ma nie wyglądać - ma jeździć. Chce mieć auto, które moge docisnąć bez bólu. Chce jeździć, dlatego wydaje mi się, że nie ma co kombinować, tylko zostać przy silnikach BMW - poczynając od części od E36, później może swapować z E46.

 

A wracając do sprawy - DjAquaz - tak słyszałem, że 325 to dobra opcja. Ponieważ auto będzie dobrze wybebeszone, więc masa spadnie diametralnie. Myślę, że na początek 220 kucy w zupełności wystarczy.

 

Ale pewnie po jakimś czasie będę chciał zmienić na coś mocniejszego. Nie wiem, czy zamiast kompresora nie walnąć po prostu czegoś z modelu późniejszego.

Wiesz może jak wygląda sprawa później z przełożeniem części z E46? Zapina się to wszystko na oryginalnych mocowaniach?

Pytanie zresztą to samo czy jeśli miałbym 325, to czy S50B30 lub S50B32 wraz ze skrzynią i napędem wejdzie tam bez problemu ( nie pytam o miejsce, ale o mocowania ) czy trzeba będzie wzmocnienia robić, albo przerabiać uchwyty.

 

Info jeszcze zweryfikuję, ale pytam, bo nie chce wydac kasy na np. 318, a później pluć sobie w broge , że nie dołożłem i nie kupiłem czegoś innego, a jest źeźba, bo skrzynia ma inne mocowania. A na BMW się kompletnie nie znam.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Opublikowano
Śmiało założysz silnik z M-ki do tej samej budy. Jeżeli zakupisz 325 to nic nie musisz przerabiać,jest możliwość założyć hamulce(zaciski i tarcze) z e46 330 - pasują zamiennie.Nie ładuj się w 318 bo dużo musiałbyś zmieniać. Jeżeli byś myślał o włożeniu później innego silnika np z e46 to nie ma sensu ponieważ w M54 masz alu-blok. Można mu dmuchnąć turbo ale nie więcej niż 0,5 bara a to cię nie zadowoli. Proponuje ci zaznajomić się z kolegami i tematami z forum turbobmw.pl . Też tu stacjonuje. Tu znajdziesz wszystko na ten temat w teorii i praktyce. Więc warto odwiedzić to forum
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.