Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z silnikiem M42. Otóż sprawa wygląda następująco. Kiedy kupiłem BMW 318is silnik nie miał odpowiedniej mocy, bmw przyspieszało do 100km/h w ok. 12,5 sekundy. Okazało się że silnik stracił kompresję, na cylindrach ciśnienie wynosiło, 16, 14, 16, 6! Po remoncie silnika i przejechaniu 6 tys. km sprawdziłem kompresję i wyszła na każdym cylindrze 13,5, więc ok. Problem w tym, że Bmw nadal przyspiesza do 100km/h w 12 sek. i nie chce zabuksowac kołami nawet na mokrym asfalcie tylko zawyje i normalnie ruszy (nie ma ASC w samochodzie). Bierze za to nadal olej i jest dośc głośne jak na silnik 1,8. Byłem na komputerze, wyszły 3 błędy:

1. błąd pomiaru prędkości,

2. błąd mieszanki paliwa,

3. błąd zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa,

Czujnik wymieniłem, samochód nadal chodzi tak jak chodził, czyli słabo ciągnie.

Filtr powietrza zmieniłem na wkładkę Simota, katalizator wymontowałem, więc to również nie jego wina.

Proszę o pomoc, bo nie wiem już zupełnie co może mu szkodzic. Czytam fora i nie znalazłem jeszcze odpowiedzi, Dzięki za pomoc!

Opublikowano
Dodam jeszcze że przepustnica ani przepływomierz na komputerze nie wykazały błędów.Ostatnio zauważyłem też że silnik się poci przez uszczelki przy pokrywie zaworów i przy rozrządzie, mimo że są założone nowe i dobrej jakości. Silnik coś jakby trzymało, nie pozwalało mu działac na maxa, mimo że auto chętnie wkręca się do 7 tys. obrotów, jednak nie przyspiesza tak jak powinno. Szczególnie brak mocy odczuwalny jest w niższych partiach obrotów, między 2 tys a 4 tys elastycznośc jest bardzo słaba. Dopiero jak się go mocno wkręci to przyspiesza, ale i tak słabiej niż powinien.
Opublikowano
A można w razie czego przestawiać rozrząd? Bo jak ją kupiłem to rzeczywiście był źle ustawiony i zostawiał tak jakby spaliny w silniku, przez co temperatura się szybko podnosiła i wskaźnik był przechylony w prawo. Teraz mechanik jak zmieniał pierścienie to zauważył ten fakt i poprawił, przez co temperatura jest już tak jak powinna być. Można rozkrecać klika razy rozrząd i go przestawiać?
Opublikowano
A czy niedrożna w pełni odma ma wpływ na moc? Bo to "pocenie" się przez uszczelki i branie oleju trochę zalatuje nie w pełni sprawną odmą.
Opublikowano
Czytałem gdzieś że przy Oplu Vectra jak wymontowali katalizator i zamontowali strumiennice to silnik zaczął źle mieszankę paliwa dawkować i przez to słabo chodzi. Jak to jest w przypadku BMW? Również wymontowałem katalizator, bo myślałem że może jest zapchany i że to on blokuje wylot spalin. Zaobserwowałem dziwne syczenie w okolicach przepustnicy, więc może gdzieś łapać lewe powietrze, ale czy to by aż tak wpływało na jego osiągi?
Opublikowano
Byłem w serwisie BMW i dostałem diagnozę co dolega mojej BMW. Otóż nieszczelny kolektor ssący i visco, które ciągle chodzi na dużej wydajności przez co zabiera moc i paliwo. W czwartek odbieram samochód z serwisu, zobaczymy efekty.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Co się okazało. Kolektor ssący rzeczywiście był nieszczelny. Naprawiłem, zmieniłem visco i dalej było tak jak wcześniej. Jednym z głównych winowajców okazał się przewód od odmy do silnika. Był całkowicie zapchany. Wymieniłem, samochód zaczął w końcu normalnie chodzić. Nie trzęsie silnikiem, chodzi równo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.